SYNTHS met STEPSEQUENCER

The ultimate stepsequencer: Doepfer Schaltwerk!

sw_hr.gif

Alles wat je wilde, behalve een ingebouwde synth.
Ach, met 'n Schaltwerk klinken zelfs softsynthjes lekker! :engel:

Als een moderator offtopic mag plaatsen, dan ik ook vast wel :geslaagd: *D

studio-mam-sq16.jpg

Ik gebruik mijn MAM SQ16 vaak om externe synths en ook softsamplers (drums) aan te sturen... en is echt niet gek en volgens mij ook niet gek duur. Hij is vooral voor drumpatronen bedoeld, maar heeft drie tracks voor monofone meldoietracks.

Aan ene kant kan ik me best voorstellen dat je graag een geintegreerd geheel wilt hebben, maar aan andere kant geeft dat wellicht ook op langere termijn beperkingen.. ik zou zeggen: let er iig op dat het apparaat dat je koopt ook externe MIDI signalen uit kan sturen, zodat je wellicht later andere dingen ermee aan kan sturen dan de ingebouwde synth.

Ff ontopic: :biertje:
Trouwens, meen me te herinneren dat de MFB Synth I ook al een eenvoudige stepsequencer had, maar die MFB's kunnen vast alleen interne synth aansturen lijkt me.

Groetjes,
Vincent

Origineel geplaatst door joriz
yamaha motif ES, heeft ook 16 mute knoppen.

In de Pattern Sequencer kan je zelfs 16 Phrases van telkens 256 maten lang programmeren en met de mute knoppen kan je die interactief muten/unmuten. Maar deze knoppen beinvloeden volledige sporen (phrases) dus geen individuele stappen zoals met een echte stepsequencer wel mogelijk is. Met wat creativiteit kan je de Pattern Sequencer toch gebruiken als step sequencer maar dan moet je je toch wel wat in bochten wringen.

De Motif ES heeft natuurlijk ook de mogelijkheid om Step Recording/Editing uit te voeren maar dat kan je niet in realtime doen, een echte step sequencer kan dit dus wel.

Ik vermoed dat Pal toch op zoek is naar een echte step sequencer (voor live doeleinden?) en dan lijkt me een Motif ES niet direct een logische keuze.

Een RM1X, RS7000, MC-303, MC-307, MC-505, MC-909, AN200, DX200,... zijn zeker betere kandidaten als step sequencer. Een Motif ES is een workstation en koop je om 'andere' redenen, niet om z'n step sequencer kwaliteiten.

Back