Hellup, FL/ Cubase newbie

Louloene

Ingeburgerd
Hallo allen!

Ik werk al een jaar of twee met fruity-loops, een programma dat mij zeer bevalt. Toch heb ik de indruk dat dit een beetje een kinderprogramma is en ik wil verder. Nu de vraag: Ik maak experimentele muziek- dark-ambient wel te verstaan, ik bewerk dus vooral wav-samples tot lange drones en diepe, rare, donkere geluiden, deze importeer ik dan naar FL. Helaas heeft FL wat mij betreft niet genoeg plugins en bewerkmogelijkheden, in welk programma vind ik deze mogelijkheden wel? Is Cubase SE, VST of SX een beter alternatief?
Alvast bedankt!

LL

Zelf krijg ik hoofdpijn als ik naar Cubase SX kijk, naar mijn idee een onoverzichtelijke bende =(

Logic voor PC staat stil op versie 5.51. Goed programma, maar zal langzaam sterven.

Heb je ook aan Sonar versie 4 gedacht? Schijnt ook wel top te zijn.. Ik twijfel echter nog niet om over te stappen, ik ben heel tevreden met Logic.

Als je bedenkt hoeveel goede platen er zijn gemaakt met oude versies van Cubase, Logic, Atari's 1040's, hardware sequencers en analoge tape: meegaan met het nieuwste van het nieuwste is geen noodzaak.

Ik denk dat alle programma's, Logic, Sonar, Cubase wel ongeveer hetzelfde kunnen. Prima alternatief is Orion, beetje basic, wel VST support.

http://www.synapse-audio.com/orionplatinum.php

Bedankt! die VST support, dat zijn die plugins waarmee je geluiden tot in den treure kan bewerken? Ook wavs?

Ik zit zelf even te klooien met Orion, en ik ben onder de indruk!

stepsequencer met patroontjes, simpele mixer, helemaal top. In no time heb je een groovy track gebouwd (de basis dan...)

VST = Cubase standaard, je hebt virtuele instrumenten, zoals b.v. een Yamaha DX7 -> Native instruments FM7
, en virtuele effecten, b.v. een compressor, een delay effect etc.

Verder heb je nog DX plugins en instrumenten, dat is een Windows standaard. Direct access..??