Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Persoonlijk vind ik dit topic prima gaan.
Punt is dat de meeste mensen het toch niet on-topic houden als het over deelcomponenten gaat, maar hun complete configuratie in de thread keilen. Waarom dan toch allerlei sub-draadjes aanmaken, dat zie ik niet helemaal.

Zoals altijd onze lijn was: we zijn geen PC forum. Informatie over neon-verlichte kasten, stoere overclocked processors en hallucinerende 3d-kaarten is waardevol, maar niet onze core business. Daarvoor moet je gewoon bij sites zijn die dat beter kunnen (lees: tweakers).

OK, ik chargeer. Daarom: we bieden deze thread aan (samen met de mac thread) om toch inhoudelijk over audio-pc's te kunnen praten, omdat daar natuurlijk raakvlakken inzitten met synths en muziekmaken.
Waarom het dan toch niet zou gaan, ontgaat me een beetje.

Origineel geplaatst door Hanz
Persoonlijk vind ik dit topic prima gaan.
Punt is dat de meeste mensen het toch niet on-topic houden als het over deelcomponenten gaat, maar hun complete configuratie in de thread keilen. Waarom dan toch allerlei sub-draadjes aanmaken, dat zie ik niet helemaal.

Zoals altijd onze lijn was: we zijn geen PC forum. Informatie over neon-verlichte kasten, stoere overclocked processors en hallucinerende 3d-kaarten is waardevol, maar niet onze core business. Daarvoor moet je gewoon bij sites zijn die dat beter kunnen (lees: tweakers).
We bieden deze thread aan (samen met de mac thread) om toch inhoudelijk over audio-pc's te kunnen praten, omdat daar natuurlijk raakvlakken inzitten met synths en muziekmaken.

Ja, dat snap ik ook wel, ik heb het ook over audio-PCs. Voor vragen over die andere dingen zijn betere sites te vinden... Maar PC's nemen nou eenmaal een belangrijke plaats in... en hier op deze site maar 0,1% van het forum ofzo...
Terwijl er zoveel vragen over zijn en er zoveel mensen met softsynths werken

Klopt, softsynths worden ook niet een een gezamenlijke thread gestopt maar hebben een compleet eigen subforum.
Dat is namelijk één van de kerndingen waar we ons mee bezig houden.

Maar goed, we hebben de Audio PC en Audio MAC draadjes een tijdje geleden als 'proefkonijn' neergezet, en zullen dit binnenkort zeker eens evalueren.
Als er veel goeie argumenten zijn om bepaalde dingen af te splitsen in een aparte thread, dan houden we hier zeker rekening mee bij de afweging. Maar persoonlijk vind ik een losse processor, geheugen, videokaart, floppydrive, harddisk, cdrom / dvd rom, chipset, LCD display thread een beetje te ver gaan. Vooral omdat je juist het *geheel* als werkend geheel (hopelijk ;)) in je studio inzet.

Origineel geplaatst door Hanz
Klopt, softsynths worden ook niet een een gezamenlijke thread gestopt maar hebben een compleet eigen subforum.
Dat is namelijk één van de kerndingen waar we ons mee bezig houden.

Maar goed, we hebben de Audio PC en Audio MAC draadjes een tijdje geleden als 'proefkonijn' neergezet, en zullen dit binnenkort zeker eens evalueren.
Als er veel goeie argumenten zijn om bepaalde dingen af te splitsen in een aparte thread, dan houden we hier zeker rekening mee bij de afweging. Maar persoonlijk vind ik een losse processor, geheugen, videokaart, floppydrive, harddisk, cdrom / dvd rom, chipset, LCD display thread een beetje te ver gaan. Vooral omdat je juist het *geheel* als werkend geheel (hopelijk ;)) in je studio inzet.

OK, dat is ook. Vandaar m'n suggestie thread-titels "Behuizingen", "Geluidskaarten" en "Overigen"...
Geluidskaarten en stille behuizingen zijn een vaak voorkomend iets en een van de belangrijkste onderdelen in een studio qua geluidsproductie. De discussies over de processoren, harddisks, etc past dan mooi in de thread overigen bijv. ;)
Maarja, ik merk het wel als jullie straks de 2 pc/mac-configuratiethread hebben ge-evalueerd...

Greetz! :biertje:

Ach joh, binnenkort komt www.softsynthforum.nl online en kun je daar lekker keuvelen over van alles en nog wat computermeuk tralala. ;)

S478 vs S775

S478 vs S775

Wat maakt dat uit?

Prijzen zijn na genoeg gelijk volgens mij....

Wat moet ik kiezen?

ik dacht aan een p4c800e deluxe (asus) en dat is dus s478 maar wat is het verschil met een kaart voor s775

of heeft dat te maken met HT-tech o.i.d.?

Eigenlijk interesseert het me geen kut wat er inzit als het maar snel en stabiel is met zoveel mogelijk value for money :)

en die s9XX is alleen voor Athlon 64, dat is ook zo'n beetje voor de zelfde prijs te krijgen.....

Wat moet ik?

Origineel geplaatst door fuse
Ach joh, binnenkort komt www.softsynthforum.nl online en kun je daar lekker keuvelen over van alles en nog wat computermeuk tralala. ;)

Uhm, Fuse, die link doet het zelfs al...

Voor de evaluatie: geluidskaarten afsplitsen van de rest lijkt me wel verstandig ja. Behuizingen afsplitsen weer minder omdat daar toch maar zeer zelden over gepost wordt.

Re: S478 vs S775

Re: S478 vs S775

Origineel geplaatst door Alex Omega
Wat maakt dat uit?

Prijzen zijn na genoeg gelijk volgens mij....

Wat moet ik kiezen?

ik dacht aan een p4c800e deluxe (asus) en dat is dus s478 maar wat is het verschil met een kaart voor s775

of heeft dat te maken met HT-tech o.i.d.?

Eigenlijk interesseert het me geen kut wat er inzit als het maar snel en stabiel is met zoveel mogelijk value for money :)

en die s9XX is alleen voor Athlon 64, dat is ook zo'n beetje voor de zelfde prijs te krijgen.....

Wat moet ik?

die p4c800edeluxe is een topboard van asus met de duurdere 875 inplaats van de 865

niet de nieuwsste wel een goede ,3,4 is de snelste maar heel duur de3.2 is goed geprijsd
en dat verschil is te verwaarlozen

775 is de nieuwe socket daar gaan hogere kloksnelheden
voor de 775 moet je vaak meer dingen vernieuwen
voor deze kun je nu tot 3,8 , dat is een hele dure maar hier kan ook die 3,2 in

globaal dan he alex

ik vindt dit een fijne hardwarethread, omdat mensen die met muziek bezig zijn
er op computerforums geen bal aan vinden(niet allemaal)
wij bergrijpen elkaar eerder door de muziek die ons verbindt

hay turtel,

dat het niet de nieuwste is maakt me niet zo veel uit hoor...
maar wat is meer veranderen? ik heb toch ook een nieuwe CPU en ddr memory nodig?

of is het voor 775 duurder dan? Ik wil wel mijn oude HD blijven gebruiken.....das het enige.....

oja en hoe zit dat met hyperthreading? dat is volgens mij wel geschikt voor audio/softsyntsberekeningen

Origineel geplaatst door Alex Omega
hay turtel,

dat het niet de nieuwste is maakt me niet zo veel uit hoor...
maar wat is meer veranderen? ik heb toch ook een nieuwe CPU en ddr memory nodig?

of is het voor 775 duurder dan? Ik wil wel mijn oude HD blijven gebruiken.....das het enige.....

oja en hoe zit dat met hyperthreading? dat is volgens mij wel geschikt voor audio/softsyntsberekeningen

hay die nieuwe ondersteund jouw oude schijf niet meer, ook de videokaart niet
op die nieuwe is alles nieuw

die andere is compatible met bijna alle hardware die er nu is, daar zou ik voor gaan die 875 oftweel 478
een 3.2 erin ben je niet zoveel kwijt, een 2,8 is ook al leuk

je kan het verder in stappen doen later meer geheugen uitbreiden of schijven erbij zetten
of geluidskaart
als dat niet genoeg blijkt te zijn

Origineel geplaatst door DJ41
Is al online.

Mooi zo, iig een plek waar gebruikers iets meer de ruimte krijgen.
Lijkt me toch prima zo.
Als SF nu blijft doen waar ze het best in is kan het SSF doen waar zij het best in wil zijn.

Origineel geplaatst door fuse
Mooi zo, iig een plek waar gebruikers iets meer de ruimte krijgen.
Lijkt me toch prima zo.
Als SF nu blijft doen waar ze het best in is kan het SSF doen waar zij het best in wil zijn.

Als je snel bent, dan kun je allerlei namen registreren van het synthforum en het voor veel geld doorverkopen als diegene dezelfde naam wil gebruiken voor het SSF! }:| ;)

Dat zou lame zijn.
Trouwens mij maakt het geen ruk uit, ben al geregistreerd. :)
Wel jammer dat ik geen usernummer onder de 10 heb. (ben hier #9)

laptop!!

laptop!!

mensen die op softsynthforum.nl hangen zulllen deze vraag misschien ook al hebben gezien, maar ik heb echt even flink wat feedback nodig dus ik hanteer maar even de lame copy paste.

ik ben van plan een laptop aan te schaffen.

nu zit ik met enkele vragen:

1: is zon centrino nu net zo snel als een 'normale' mobile pentium?

2: is een amd64 cpu verstandig om aan te schaffen?

3: is een laptop uberhaupt handig als ik veel (heel heel veel) software/plugins/live inputs/audiotracks ga draaien? en zo ja, welke cpu?

4: hebben jullie nog tips voor goedkope winkels/merken/modellen?

5: wat vinden jullie hiervan: http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2813 (dit is dus een amd64)

Re: laptop!!

Re: laptop!!

MuisTip

ik heb nog een tip voor muisvoetjes , goed voor de duurdere of goedkope muizen die snel slijten
kost eu 3,50 , je pakt het gewoon onder

Compad Speed-Tapes verminderen de weerstand tussen muis en muismat en zorgen zo voor een nauwkeurigere werking van de muis. De set bestaat uit 4 stroken van 10x100 mm. De tape wordt aangebracht op de muisvoetjes

Artikelnummer: NMZC01 Alternate

en het werkt goed je muis glijd veel makkellijker ,vooral in combinatie met een speedpad

Gestructureerde easy-running surface
Extreme lage weerstand
De perfecte glij eigenschappen
Dimensies: 240 x 300 mm
Plat, stabiel polymeer
Robuust, kras -vast laag

Non-slip bodem
Bestendig tegen hoge temperatuur
Water werend, simpel schoon te maken
Lange levensduur
100% recyclebaar
Ergonomisch ontwerp
Compatible met alle standaard muis types

Artikelnummer: NMPC01 Alternate

kun je heel snel met je muis de software bedienen:)

Laatst gewijzigd:
ja, ik heb alleen al een normale pc. (een athlon 2600+)

en gezien k binnenkort ook live dingetjes ga doen leek t me handig om dan maar een desktop vervanging te scoren, waar ik dan normaal ook op kan werken.. (evt met een firewire/usb harddisk erbij dan).. ik heb al een toffe geluidskaart (rme hammerfall, incl. pcmcia kaartje)

overigens neem ik wel een 7200rpm schijf en +1024 mb geheugen, dus daar zal 't iig niet aan liggen.

ik ben wel benieuwd of men/jullie vind(t)(en) dat een laptop per se minder presteert dan een desktop bak.

verlicht mij! :)

Laatst gewijzigd:
Ik heb eigelijk niet zo zin om alle posts door te lezen die hier al geplaatst zijn. Maar mijn computer s op het moment super gaar en dat vond ons pap ook en die zei dat ik maar eens moest uitzoeken wat er nieuw moest komen.

Ik heb 2 Philips 107T beeldschermen die wil ik sowieso bewaren, scheelt weer hoop geld :)
M-Audio Audiophile 24/96 geluidskaart kan ook gewoon blijven. Tevens heb ik een videokaart die ik wil bewaren die heb ik gekocht om 2 beeldschermen op te kunnen draaien. Dus dat hoeft niet nieuwe te komen.. wat wel?

Een moederbord (Asus?) + CPU (Intel??) + Geheugen (512MB DDR of 1GB) natuurlijk, HD's (2 stuks wil ik gaan gebruiken), DVD recorder wou ons pap, oude DVD speler kan eventueel ook wel blijven.. floppydisk :), koeling etc.?

Nu hoorde ik laatste tijd weer over HT iets en weer wat nieuws. Wat is op het moment nu een goede keuze ook gezien de prijs, ik hoef echt niet het beste van het beste. Het gaat er maar om dat ik zeg maar weer paar jaartjes op door kan gaan. Deze is nu 3 jaar oud en daar kan ik nog wel een beetje mee vooruit.
Nog ergens interessante artikelen over computers samenstellen speciaal gericht voor het producen. Wil deze ook gebruiken om te internetten en wat schoolwerk.. En hooguit 1 spel er op, straks als San Andreas uitkomt ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back