Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
die timing problemen blijf je toch altijd houden ? aangezien VST audio gewoon direct is .. en je hardware eerst nog wordt aangestuurd via midi / usb / en daarna nog weer je geluidskaart in moet komen ... volgens mij is dit niet zomaar in sync te krijgen door een super pc te kopen .... of zit ik er nu totaal naast?

die delay funktie in cubase is juist hiervoor bedoeld lijkt me ...

persoonlijk gebruik ik m nooit ..

ik trek gewoon na opname mn audio sporen strak aan de grid in zoom mode ....
en live vallen de timing problemen erg mee bij mij .... en ik heb eigenlijk ook best een slome pc ...

2,08 ghz amd en 512 mb ram

op t moment zit ik zelfs op een 1700 mhz omdat mn andere pc op t moment uitelkaar ligt ...
verder heb ik ook niks getweaked ofzo alles is standaard ....

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Misschien zeur ik, maar t'is niet anders.
We zijn niet anders gewend. *kuch*

Maar ben het wel met je eens.

En de pest met al die nieuwe shit tegenwoordig is dat je steeds makkelijker snel resultaten kan bereiken omdat de helft al voorgekookt is. Maar de basis toch altijd je eigen creativiteit blijft.

Upgraden naar SX3 en bij een speciaalzaak een middenklasser bestellen met een nette GPU.

Next!

Origineel geplaatst door Jeffry
Er zit een interne geluidskaart al in, die voldoet echter niet en dan met name vwb de latency en kwaliteit van het geluid. Er komt dus een extra geluidskaart dan bij en mijn ervaring vanuit het verleden is dat je dan beter een van twee uit kunt schakelen, maar dat kan dus niet met mijn huidige. Mijn vraag is daarom of dat ook tegenwoordig nog tot problemen leidt of dat er oplossingen voor te vinden zijn.

nou, nu is het verleden niet.

ik heb 2 geluidskaarten erin, de onboards en RME 96/8 pad. <--- gekocht nieuw voor 169us$ op ebay(factory sealed)
spellen is andere geluiden gaan gewoon over de onboards, terwijl logic, wavelab and andere software over de RME gaat.
de een hinderd de andere niet and ook vica versa niet.

de een op windows base drivers
de ander op asio.

je kunt hem uit het je kunt de driver deinstaleren en het uit he hardware profiel verwijderen.

Bedankt voor jullie reacties, ik heb het gevoel dat het wel gaat lukken met deze pc.

Nog een vraagje:

Het lukt me nu om via de Motu 24 audiosporen tegelijk op te nemen, hoe voeg ik nu de vst intrumenten aan die opname toe?

Internet+netwerk op de audio PC?

Internet+netwerk op de audio PC?

Bewust probeer ik mijn audio PC zo kaal mogelijk te houden wat betreft dingen die de performance/stabiliteit negatief beinvloeden. Daarmee bedoel ik netwerkmogelijkheden, internet en firewall/virus zaken.
Helaas ben ik gedwongen op een punt gekomen waar internet toegang toch wel verplicht wordt op de audio PC. Steeds meer applicaties en software moet online geactiveerd worden zoals in mij geval een uitbreiding van mijn Line6 toneport. Authorisering en activering MOET gebeuren via de Line6 server!
Aangezien steeds meer van dit soort toestanden voorkomen en ophalen van updates zo wel erg handig is, moet ik er ook maar aan geloven.
De vraag; hoe kan je het beste de pc inrichten voor internetgebruik zodat audioperformance zo MINIMAAL mogelijk wordt aangepast? Hebben zaken als wifi of netwerk via cat5 ook nog invloed?

Re: Internet+netwerk op de audio PC?

Re: Internet+netwerk op de audio PC?

Origineel geplaatst door gringo
De vraag; hoe kan je het beste de pc inrichten voor internetgebruik zodat audioperformance zo MINIMAAL mogelijk wordt aangepast? Hebben zaken als wifi of netwerk via cat5 ook nog invloed?

Normaliter is mijn netwerkadapter disabled zodat er geen netwerkverkeer van/naar mn studiopc komt. Indien ik internet en/of netwerk (van/naar andere pc's in mn lan) nodig heb, enable ik deze tijdelijk.

Dit kun je ook makkelijk middels een shortcut op je desktop realiseren.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
die timing problemen blijf je toch altijd houden ? aangezien VST audio gewoon direct is .. en je hardware eerst nog wordt aangestuurd via midi / usb / en daarna nog weer je geluidskaart in moet komen ... volgens mij is dit niet zomaar in sync te krijgen door een super pc te kopen .... of zit ik er nu totaal naast?
die delay funktie in cubase is juist hiervoor bedoeld lijkt me ... persoonlijk gebruik ik m nooit ..

Als ik een hardwaresynth door mn SX mixer stuur, stel ik altijd een negatieve midi delay voor die betreffende synth in. De midi voor dat signaal wordt dan net iets eerder naar de synth gestuurd waardoor de latency van de soundkaart wordt gecompenseerd.

Mn RME kaart heeft 12ms latency, die midi delay compensatie is echt wel nodig anders klinkt het nergens naar :)

Origineel geplaatst door Natural_Demon
nou, nu is het verleden niet.

ik heb 2 geluidskaarten erin, de onboards en RME 96/8 pad. <--- gekocht nieuw voor 169us$ op ebay(factory sealed)
spellen is andere geluiden gaan gewoon over de onboards, terwijl logic, wavelab and andere software over de RME gaat.
de een hinderd de andere niet and ook vica versa niet.

de een op windows base drivers
de ander op asio.

je kunt hem uit het je kunt de driver deinstaleren en het uit he hardware profiel verwijderen.

Thnx, ik heb hem gehaald en het werkt idd feilloos, met niet al te grote VST's (lees groter dan 1,5 Gb) trekt mijn laptopje in combinatie met 5ms latency prima. Das fijn spelen nu :). De allergrootste die ik heb trekt ie niet en ook de latencies veranderen heeft geen zin merk ik, vermoed dat het door de hdd komt en dat is ook niet zo gek. Tis uiteindelijk een 5400 rpm schijfje (standaard laptop dus). Zou een USB externe een oplossing zijn of is dat onbegonnen werk (gezien dat ook de geluidskaart over USB loopt.)

p.s. Heb trouwens de M-Audio Audiophile gekocht.

Laatst gewijzigd:
ik heb de pro's usb hard drives zijn gebruiken.
wellicht is dat misschien wel iets voor je.

Welke laptop?

Welke laptop?

Ik zou graag Ableton met wat plugins op een laptop gaan gebruiken (voor dj-sets/live), maar ik heb geen idee waar te beginnen kijken.

Als desktop heb ik een AMD 64 3200+ met 1gig geheugen en ik zou toch graag een laptop hebben die deze specs ook haalt (en die stabiel is!)
Ik heb ongeveer een budget van 1500 euro.
Alle tips zijn welkom!

Re: Welke laptop?

Re: Welke laptop?

Origineel geplaatst door Jochen
Ik zou graag Ableton met wat plugins op een laptop gaan gebruiken (voor dj-sets/live), maar ik heb geen idee waar te beginnen kijken.

Als desktop heb ik een AMD 64 3200+ met 1gig geheugen en ik zou toch graag een laptop hebben die deze specs ook haalt (en die stabiel is!)
Ik heb ongeveer een budget van 1500 euro.
Alle tips zijn welkom!

Kijk eens naar de sony vaio's

Nieuwe PC besteld

Nieuwe PC besteld

Van de week de knoop doorgehakt voor m'n nieuwe "all-round" systeem.
Configuratie niet eens zo heel anders dan wat ik ongeveer 2 maanden geleden voor ogen had.
In principe ben ik behoorlijk high-end gegaan, meestal doe ik dan een jaar of 3 met een systeem dat uiteindelijk nog een zekere restwaarde heeft.

Behuizing: Antec Take 4 EC Quiet 4U rackmount 450watt
Processor: AMD Athlon 64-bit X2 4400+ S939 HT2000 2MB Boxed
Moederbord: Asus A8N32-SLI Deluxe S939 S-ATA Retail
Geheugen: Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024MB 400MHZ
Koeler: Arctic Freezer 64 PRO CPU Cooler
Grafische kaart: XFX Geforce 7900GT Extreme 256MB
HD: Western Digital Raptor 150GB WD1500ADFD 10K S-ATA 16Mb Cache
DVD: NEC DVD +R/+-RW ND-4570 Black OEM Dual Layer
Diskdrive: Sony Diskette station FDD 1.44MB 3.5 inch Black
Cardreader: Apacer Internal Cardreader USB2.0 15in1 Black
Desktop: Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser

Monitor (HP 23" LCD) en Audio interface (MOTU 828mkII) had ik al staan.
Verder staat er nog een externe 250GB USB2 HD voor archief/backup-doeleinden.

De grafische kaart is trouwens ontzettend overkill voor een audio-pc; daar zou je ook prima kunnen volstaan met een (passief gekoelde) Geforce 7600GS. Maar ja... ik wil nou eenmaal ook Oblivion kunnen spelen... :W

Verder heb ik nog een tijdje overwogen te wachten op de socket AM2 processsors, maar omdat dit niet echt op lijkt te schieten, en de benchmarks niet eens een echt performance voordeel laten zien, heb ik liever een wat "volwassener" socket 939 configuratie dan een kersvers AM2 systeem met mogelijk kinderziektes. Nòg langer wachten was trouwens geen optie, zo kan je bezig blijven... (al lijkt de Intel Conroe veelbelovend te zijn).

Re: Nieuwe PC besteld

Origineel geplaatst door Hanz
Van de week de knoop doorgehakt voor m'n nieuwe "all-round" systeem.
Configuratie niet eens zo heel anders dan wat ik ongeveer 2 maanden geleden voor ogen had.
In principe ben ik behoorlijk high-end gegaan, meestal doe ik dan een jaar of 3 met een systeem dat uiteindelijk nog een zekere restwaarde heeft.

Behuizing: Antec Take 4 EC Quiet 4U rackmount 450watt
Processor: AMD Athlon 64-bit X2 4400+ S939 HT2000 2MB Boxed
Moederbord: Asus A8N32-SLI Deluxe S939 S-ATA Retail
Geheugen: Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024MB 400MHZ
Koeler: Arctic Freezer 64 PRO CPU Cooler
Grafische kaart: XFX Geforce 7900GT Extreme 256MB
HD: Western Digital Raptor 150GB WD1500ADFD 10K S-ATA 16Mb Cache
DVD: NEC DVD +R/+-RW ND-4570 Black OEM Dual Layer
Diskdrive: Sony Diskette station FDD 1.44MB 3.5 inch Black
Cardreader: Apacer Internal Cardreader USB2.0 15in1 Black
Desktop: Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser

Monitor (HP 23" LCD) en Audio interface (MOTU 828mkII) had ik al staan.
Verder staat er nog een externe 250GB USB2 HD voor archief/backup-doeleinden.

De grafische kaart is trouwens ontzettend overkill voor een audio-pc; daar zou je ook prima kunnen volstaan met een (passief gekoelde) Geforce 7600GS. Maar ja... ik wil nou eenmaal ook Oblivion kunnen spelen... :W

Verder heb ik nog een tijdje overwogen te wachten op de socket AM2 processsors, maar omdat dit niet echt op lijkt te schieten, en de benchmarks niet eens een echt performance voordeel laten zien, heb ik liever een wat "volwassener" socket 939 configuratie dan een kersvers AM2 systeem met mogelijk kinderziektes. Nòg langer wachten was trouwens geen optie, zo kan je bezig blijven... (al lijkt de Intel Conroe veelbelovend te zijn).

prima systeem als je het mij vraagt:)

veel plezier ermee!:dj:

Origineel geplaatst door Hanz

Cool spel he 8)

Maakt die 10k Raptor niet heel veel herrie?

Re: Re: Nieuwe PC besteld

Re: Re: Nieuwe PC besteld

Origineel geplaatst door cryptout
Maakt die 10k Raptor niet heel veel herrie?

Ik krijg het systeem denk ik volgende week binnen, dus dan gaan we het meemaken.
Ik heb wat ervaring met de 740GD versie van de Raptor (de vorige versie dus) en die was echt goed stil als de schijf idle was, maar kon soms behoorlijk "zagen" tijdens lees/schrijf acties. Op zich is het niet meer zo dat het een enorm straaljager-geluiden voortbrengend monster is, zoals vroeger het geval was met hoogtoerige schijven.
De 1500ADFD schijnt trouwens nog iets stiller te zijn dan de 740GD.
Zowiezo hangt de raptor in een akoestisch gedempte kast, dus het zal wel loslopen.

Ik heb nog getwijfeld over de schijven van Hitachi, inderdaad zijn die veel goedkoper danwel groter voor hetzelfde bedrag.
Maar ik heb behoorlijk veel ellende gehoord over de betrouwbaarheid van deze schijven, en dat benam me een beetje de lust. Verder heb ik ook niet zulke positieve ervaringen met Seagate spullen, dus dat viel ook al af.
Andere WD producten waren ook een mogelijkheid, maar als je dan de benchmarks ziet van de Raptor in vergelijking...
(fap fap fap.... :P )

Ik had in mijn vorige DAW veel last van hoogfrequent gefluit door mijn 10k hitachi scsi schijven.
Erg irritant, zo erg zelfs dat ik ze na een tijdje uit mijn DAW heb gehaad en er gewone langzame ata schijven in heb gestopt om er vanaf te komen. Ik hoop dat je meer geluk hebt met die raptor.

Het lijkt me verder een heel vet systeem, jammer dat ik nog 1.5 jaar met mijn huidige box -moet - doen...

Succes er mee!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back