Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door olafmol
abf.jpg

deze heb ik vanochtend gehad met yoghurt ;)

ben vandaag idd niet zo geduldig..kan gebeuren toch? :duivels:

Sportief! :okdan:.

Kon er nou niet even een vast in je keel gaan zitten? :W.

Laptop aanschaf.

Laptop aanschaf.

Ik wil binnenkort een nieuwe laptop aanschaffen. Reden: Ik wil gewoon mobiel kunnen zijn met me muziek.
Mijn budget zit rond de 1500 euro.
Het zal alleen voor muziek gebruikt worden, dus geen spelletjes...internet-zooi of watan ook...
Ik werk vooral met logic. Soft synths...audio opnemen en dergelijke...(met USB audio interface)

De laptop moet vooral stabiel zijn. De batterij moet lang meegaan (daarom dacht ik zelf aan een Centrino) Het liefst wil ik een 17 scherm. De laptop moet goede ventilatie hebben...wil geen herrie makend ding..
Ik had al bij Dell gekeken en daar werd mij aangeraden een Inspiron 6000 (met 15.4 scherm) terwijl ik zelf dacht aan de 9300 (die een 17 scherm heeft)
(mijn keuze voor Dell is omdat ik dan maandelijks kan betalen...ben nog jong...)

Wat voor specs moet ik minimaal hebben voor een goed/stabiel lopende laptop? Wat voorn processor...hoeveel geheugen etc...
Wat kan ik met mijn budget, wat raden jullie aan? Eventueel andere merken?

Ik weet dat hier al onwijs veel over geschreven is, ik heb het meeste ook gelezen..toch zou het fijn zijn als jullie mij nog wat advies konden geven over hoe en wat.

Groeten,

Rafael

Neem een vakantiebaan. En bespaar jezelf die rente te moeten betalen en je zo uiteindelijk 25% of meer extra betaald voor je laptop.

Bedrijven zoals Neckerman en Wehkamp leven van dat soort aankopen.

Advies nodig: Welke geluidskaart??

Advies nodig: Welke geluidskaart??

hallo,

ik maak muziek met een crappy built-in geluidskaart zonder midi-ingang, wat niet zo uitmaakte omdat ik veel met samples werk en bijna alles binnen de computer houd.

nu heb ik een moog met ingebouwde midi-kit die ik fatsoenlijk wil kunnen opnemen en 'mee laten lopen' en misschien komt er nog wel eens een midikeyboard of synth bij.

wie heeft er tips voor welke geluidskaart ik het beste aan kan schaffen?

heb zitten denken aan een m-audio audiophile 2496 (en trouwens met interesse de discussie over de geluidskwaliteit van de audigy gelezen), maar ik vraag me af of zo'n kaart niet beter is / meer kan dan ik nodig heb??

(samplen en bewerken doe ik overigens naar volle tevredenheid met software)

alle advies welkom!

groeten,
dave

De Audiophile is gewoon een prima kaartje voor weinig geld. Dus echt geen miskoop.

Je moet eens op het net of in de diverse tijdschriften (Sound on Sound, Interface, Computer Music etc) rondzoeken naar reviews. Heb net ook even gekeken maar kan eigenlijk geen recente massa-reviews vinden.

Zo'n anderhalf jaar geleden heb ik redelijk uitgebreid reviews gelezen, en kwam toen tot de conclusie dat de RME Hammerfall kaartjes (www.rme-audio.com) en de Echo Mia (www.echoaudio.com) het best uit de bus kwamen vwb ik ermee wilde doen. Uiteindelijk heb ik toen de Echo Mia gekocht (voornamelijk vanwege de prijs), en ik heb er geen seconde spijt van gehad.

Tegenwoordig zullen er waarschijnlijk betere kaartjes zijn, dus zal je naar reviews moeten zoeken.

De Audiophile is uitstekende kwaliteit.
Trouwens, aangezien ik overstap naar een Firewire kaart, heb ik hier een Audiophile 2496 (PCI). 1 jaar oud, in de originele doos. PM me maar als je interesse hebt.

Marcel.

HP Pavilion laptop. Cool?

HP Pavilion laptop. Cool?

Na alle mogelijkheden en specificaties afgewogen te hebben (o.a. hier op t forum) ben ik er achtergekomen dat een laptop de beste oplossing voor mij zal zijn. Het enige nadeel voor deze keuze is dat ik vrijwel alleen gebruik maak van softsynths en dat eist natuurlijk veel van zo'n mobieltje. Maar volgens mij is dit ding wel vergelijkbaar met een desktop pc, of zit ik nu mis? P.s. De harde schijf wordt uiteraard vervangen door n 5200/7200 toeren schijf.

HP Pavilion zd8125EA Notebook PC

hp-pavilion-zd8000ea-notebook-pc-series_190x170.jpg

Geïnstalleerde besturingssystemen
Microsoft® Windows® XP Home Edition

Processor
Intel® Pentium® 4 processor 530

processortechnologie
met hyperthreading-technologie

Processorsnelheid
3,0 GHz

Systeembus
800-MHz bussnelheid

Cache
Level 2 cache 1 Mb

Standaard geheugen
512 Mb

Type geheugen
DDR2 400 MHz

geheugenlayout
(2 x 256 Mb)

Maximum geheugen
Ondersteunt tot 2 GB DDR-geheugen

Interne drives
Interne vaste schijf
80-Gb

Vaste schijf-controller
EIDE vaste schijf, ATA 100

Snelheid vaste schijf
4200-rpm

Type optische drive
LightScribe dvd-writer, twee formaten (±R, ±RW)

Systeemeigenschappen
Geheugenkaart-eenheid
Digitale kaartlezer (6-in-1) (xD, SD, Smart Media, Memory Stick, Memory Stick Pro, Multimedia Card)

Externe drivebehuizing
HP USB Digital Drive

Modem
High speed 56K modem

Netwerkinterface
10/100 LAN Ethernet geïntegreerd

Draadloze technologie
54g™ 802.11b/g WLAN met ondersteuning voor 125HSM / SpeedBooster™

Externe I/O-poorten
1 VGA poort; 4 USB 2.0 poorten; 1 IEEE-1394; 1 RJ-11 modemconnector; 1 RJ-45 Ethernet-connector; S-video tv-uitgang; Infrarood poort voor afstandsbediening (afstandsbediening is optioneel); 1 hoofdtelefoonuitgang, 1 microfooningang; Kabel voor dockingconnector

Video-opname interface
IEEE 1394 interface

Uitbreidingsslots
Een type I of II PC card-slot. CardBus-compatibel; Eén ExpressCard/54-slot

Afmetingen scherm
17-inch WXGA+ high-definition breedbeeldscherm

Display - resolutie
1440 x 900

Geheugen video-adapter
128 MB specifiek videogeheugen

Video-adapter, bus
PCI Express®

Handheld afstandsbediening
HP Mobile Remote Control

Interne audio
3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geluid geïntegreerd

Luidprekers en microfoon
Harman/Kardon® luidsprekers

Toetsenbord
Standaard toetsenbord (met apart numeriek toetsenblok)

Aanwijsapparaat
Touch-pad met aan/uit knop en aparte scroll op/neer zone, volume- en dempknop, 2 snelstarttoetsen, 1 draadloos aan/uit knop

type voeding
135-W netadapter

Type batterij
12-cels Lithium-Ion (Li-Ion) accu

Afmetingen / gewicht / garantie
Gewicht
4,22 kg

Afmetingen (B x D x H)
398 x 288 x 42 (Max. 47 mm achterzijde)

Afmetingen verpakking (B x D x H)
465 x 190 x 365 mm

Garantieverklaring
1 jaar pick-up en return service, onderdelen en arbeid.

Garantiedekking en uitzonderingen
Een uitbreiding van de garantie met 2 extra jaren is beschikbaar, voor meer informatie: www.hp.nl/garantie-uitbreiding

Ja, zit nu nog ff te kijken. Maar 7200- HD's voor laptops zijn n zelfdzaamheid. En als ze er zijn, liggen de prijzen zo rond de 150/160. Maar tis t geld wel waard. Zoals ik al zei, ga ik die harde schijf als eerste vervangen als ik m koop.

Als je een HP Pavilion aanschaft met een AMD (tm) Athlon 64 3200 + ben je goedkoper uit. Die zijn er al voor 900 euro.
Kijk eens naar de zv6025. Die heeft trouwens wel een 4200 hd. Trouwens, het beeldscherm van de Pavilion is extreem strak. Een plezier om mee te werken. En inderdaad, deze laptops zijn even goed als desktops, en zijn erg stil. Houd er wel rekening mee dat het geluidskaartje Niks voorstelt. :)

Bericht door een moderator:
Threads samengevoegd

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Als je een HP Pavilion aanschaft met een AMD (tm) Athlon 64 3200 + ben je goedkoper uit. Die zijn er al voor 900

Klopt, maar die hebben ze alleen met Sempron i.p.v. Athlon. Weet niet veel van sempron's en celeron's, maar ik ben iig bereid meer te betalen voor een P4 als die sterker blijkt te zijn. Kzie trouwens nu dat die Sony Vaio maar 1,5 uur op accu kan draaien :confused:

vanav welke pagina begint het hier over laptops want ik ga me er eentje aanschaffen en wil niet zomaar wild effe enkele neuros daarvoor gaan neerleggen...

wie zich geroepen voelt om mij persoonlijk te assisteren, pm me ;)

Laatst gewijzigd:
wie helpt mij?

wie helpt mij?

hallo allemaal,

allereerst mijn excuses als jullie dit bericht misplaatst vinden omdat het ook over pc's ed gaat maar ik probeer het toch..
ik heb namelijk thuis een pc staan die ik wil gebruiken om audio op te nemen en midi te sequencen.
(ooit gekregen van mijn broer)
het is een amd athlon 800 met 256 mb ram, verder zit er geloof ik wel genoeg geheugen in.
ik heb zelf totaal geen verstand van die dingen maar ik wil toch eens de stap wagen over te stappen op een combi van hardware/software.

nou mijn vraag:
als ik bijv. een M-audio 1010, maya of iets dergelijks zou hebben, kan ik dan met deze combi meerdere sporen tegelijk opnemen?
zo ja hoeveel?
of moet ik voor meerdere sporen ook meteen een nieuwe pc kopen...

thnx & met vriendelijk groet,
chielos

Beter een niuewe kopen joh....

Maar niet om je bang te maken ofzo. Beter een Mac voor audio/midi-sequencing.
Ik weet het; stervensduur, maar wel rocksolid stabiel en niet buggy.

ben zelf nu naar altijd op PC gewerkt te hebben ook maar over gestapt op een G5-Powermac.

Ik heb nu nog een P4/3.2 HT, 1gig Ram met 10000 rpm IDE schijven. En recorden is daarop geen probleem. Maar midi-syncing etc wel....(dat heeft weer te maken dat XP de miditimer weer met andere dingen shared )

Ligt er ook aan hoe groot het aantal tracks is wat je op wilt nemen....Ik zou zeggen t/m16 kan wel op PC in realtime met midi erbij. Alleen audiorecorden dan wel 32 ofzo.

ik hoor ook nog steeds vage geruchten dat atlon niet geschikt voor audio zou zijn.
hapertjes en knettertjes in je geluid enzo
maar op marktplaats zie je al een pentium 4 vanaf 200 euro staan...

Dat zal dan de VIA chipset zijn denk ik Blieper.....

Nooit een VIA chipset nemen, altijd INTEL! Trust me, i know :)

Welke geluidskaart

Welke geluidskaart

Ik heb al sinds enige tijd een audigy 2 met frontje (in pc). Ik hoor hier regelmatig op het forum dat je beter een ander produkt kunt kopen voor het maken van audio m.b.t. de geluidskwaliteit.

Oké, welke geluidskaart raden jullie mij aan?

Ik werk veel met plugins, matig met audio tracks. Wil af en toe een game spelen.

M.a.w. wat is een goede geluidskaart.

Mijn pc is overigens up to date. 3.2ghz 2gig geheugen enz. enz.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back