Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door dj discodeluxe
haha ,

je weet nooit wat er achter dat bloemetjes behang zit..

idem dito met je harde schijf .

je kan wel die bestanden eraf halen maar je weet niet of er fouten in zitten of gebreken.

Hardware check.

Ok, ok... :erm:

Dat was blijkbaar een slecht plan ;)

Het kan inderdaad nogal tegenslagen, en om daar dan 1000 euro op in te zetten...

Het zal even afwachten zijn hoeveel €'s ik beschikbaar heb...
Een nieuwe 12" zie ik natuurlijk zitten! *D (btw, soms als ik foto's zie van de 12" versie, lijkt het een beetje 'petieterig', zo'n klein dingetje, maar toch zo krachtig...)

JaZz.

Ik zie geen probleem om een PB 2e hands te kopen. Je kan via de mail al genoeg achterhalen over hoe hij gebruikt is. Daarna ga je heen en kan je hem testen zoals Mikemix al aangeeft tevens zie je dan of hij beschadigt is. Ik was er snel genoeg achter (met hulp van Mikemix) of het een goede PB zou zijn.

Origineel geplaatst door JaZzMaN251
Een nieuwe 12" zie ik natuurlijk zitten! *D (btw, soms als ik foto's zie van de 12" versie, lijkt het een beetje 'petieterig', zo'n klein dingetje, maar toch zo krachtig...)

JaZz.

Dan koop je toch een 2e hands 15", heb ik ook gedaan en zeker geen spijt van. (maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonaie kijken)

Simon

Nu begin ik weer te twijfelen...

Ok, ff weer alles op een rijtje.

- De 15" (1.25GHz) zal snel genoeg zijn (als het niet sneller is met z'n 768MB ipv 512MB op de 12") voor hetgene ik ermee wil bereiken. (Btw, een 2GHz pc gaat ook niet dubbel zo snel als een 1GHz...)

- De 15" kost mij veel minder, terwijl ik perfect kan checken of alle hardware (intern: via de hardware tool, extern: dat zie ik...) werkt en in goede staat is.

- De 15" heeft ook FireWire 400/800 en een PCMCIA...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hmm, net wat rare dingen opgemerkt...

Er staat nog een laptop te koop van die verkoper, een PC laptop... (en hij zei dat hij de PowerBook niet veel gebruikte) en er staat een negatieve comment bij z'n gebruikersnaam...

Hmm, dit lijkt me louche...

JaZz.

12" is zeker een perfecte optie, ik heb zelf de PB 12" 867mhz (eerste model) gehad,
echt nooit problemen mee gehad en al perfect voor muziek toepassingen.

Als je thuis bent knal je er gewoon een scherm naast kan je gewoon op een groot scherm verder.
Ik had er een 17" Iiyama aanhangen, ging als een zonnetje.
Voordeel van de 12" is dat hij makkelijk overal mee te nemen is.
Ik zie iig het probleem niet.
Ik heb de mijne verkocht omdat ik nu met een dual G5 werk.
Als ik de centen heb komt er weer een PB naast, erg handig voor mobiel.

Origineel geplaatst door mikemix

Ik zie iig het probleem niet.

Er is geen probleem, alleen kan ik misschien een 15" krijgen voor ongeveer een derde minder centen...

JaZz.

Er is geen probleem, alleen kan ik misschien een 15" krijgen voor ongeveer een derde minder centen...

JaZz.

Tja, als je belazerd wilt worden, wat is dan wijsheid....:confused:

Origineel geplaatst door mikemix
Tja, als je belazerd wilt worden, wat is dan wijsheid....:confused:

... :erm:

Bedoel je nu dat er zowiso iets mis moet zijn met een oudere versie van de G4 15" aan die prijs?
Ik bedoel maar... Het lijkt mij toch logisch dat ik dat in overweging neem, niet?
Ik wil zeker niet zo weinig mogelijk betalen voor een laptop... Anders had ik me waarschijnlijk al lang een PC laptop gekocht in de Makro ofzo :)
Via dit forum wou ik me gewoon informeren wat de beste optie zou zijn... Nu blijkt de G4 12" 1.5GHz meer dan goed genoeg te zijn. Nu ik dat weet, kan ik verder.

Bedankt iedereen voor jullie hulp, en ik hou jullie nog wel op de hoogte!
Het begint meer en meer off topic te gaan, dus zal ik het hier bij laten.

JaZz. ;)

Origineel geplaatst door The Q
Leuk maar wat heeft het te maken met Mac config en geluidskaarten?

Volgens mij betreft dit nog steeds Mac hardware.

Nee hoor, dit is gewoon een gerucht wat al jaren rondzingt in het circuit. Niet echt een config of een toekomstige config voor de Mac.

Waarschijnlijk moet Apple binnenkort weer prijsonderhandelingen gaan doen met IBM en moet de zaak ff op scherp. Het is trouwens een ilusie om te denken dat Apple het X86 platform (weer) gaat omarmen mocht iemand dat uit het artikel halen.

Welnu, na lang zoeken eindelijk een fatsoenlijke hardware RAID kaart voor de G5 gevonden:

http://www.macgurus.com/productpages/RAID/SyncRAID.php
of
www.netcell.com

Samen met zo'n externe poort SATA convertor zoals onderaan op de eerste pagina, een stel externe sata kabels en een kleine externe behuizing ga ik daar in de toekomst een mooie en goedkope externe hardware RAID0 config van brouwen. Ik wacht op de 64-bits versie die uit schijnt te gaan komen.

Ondertussen probeer ik informatie los te weken bij Netcell of die 64-bits versie en een eventuele leverancier aan deze kan van de oceaan. De prijs is netjes, het ding schijnt prima te werken onder OSX.

Voorlopig even software RAID met 2 nieuwe schijfjes die zijn binnengekomen. Het vervolg als er weer geld is.

Ik heb laatst even lopen spelen met een Powerbook op 1,3 Ghz. en ik moet zeggen dat ie slomer/langzamer aanvoelde als m'n eigen PowerMac G4 Quicksilver op 867 Mhz. Okee, ik heb er 896 Mb in zitten en die Powerbook had er maar 512 Mb in, maar toch. Waar zou dat aan kunnen liggen? De videokaart (ik GeForceMX2) of de harde schijf??? Uitpakken van .sit-bestanden (+/-100 Mb) en beeldopbouw waren uitermate traag. Ik werk op 1600x1200 pixels 32 bit en de Powerbook stond op 1024x768 op 32 bit. Dan zou ik toch verwachten dat de beeldopbouw in een lagere resolutie toch wat sneller zou moeten zijn. Ik stond op het punt een Powerbook aan te schaffen maar als ik nu zie dat de snelheid van een 1.3 Ghz Powerbook gevoelsmatig wat langzamer is dan een PowerMac begin in m'n twijfels te krijgen over de aanschaf hiervan.

Klein FireWire vraagje tussendoor (want bovenstaande opmerking vind ik wel heel interessant...)
Waarom spreken ze bij mac van Firewire 400 en 800, terwijl ik bij de aanbiedingen van windowslaptops enkel firewire zie staan.

Groeten,

JaZz.

Klein FireWire vraagje tussendoor (want bovenstaande opmerking vind ik wel heel interessant...)
Waarom spreken ze bij mac van Firewire 400 en 800, terwijl ik bij de aanbiedingen van windowslaptops enkel firewire zie staan.

Groeten,

JaZz.
omdat apple altijd lichtjaren vooruit is met nieuwe connectiviteitstechnologie. apple was bv. ook de eerste om standaard bluetooth en WLAN te leveren.

Origineel geplaatst door Slolov
Ik heb laatst even lopen spelen met een Powerbook op 1,3 Ghz. en ik moet zeggen dat ie slomer/langzamer aanvoelde als m'n eigen PowerMac G4 Quicksilver op 867 Mhz. Okee, ik heb er 896 Mb in zitten en die Powerbook had er maar 512 Mb in, maar toch. Waar zou dat aan kunnen liggen? De videokaart (ik GeForceMX2) of de harde schijf??? Uitpakken van .sit-bestanden (+/-100 Mb) en beeldopbouw waren uitermate traag. Ik werk op 1600x1200 pixels 32 bit en de Powerbook stond op 1024x768 op 32 bit. Dan zou ik toch verwachten dat de beeldopbouw in een lagere resolutie toch wat sneller zou moeten zijn. Ik stond op het punt een Powerbook aan te schaffen maar als ik nu zie dat de snelheid van een 1.3 Ghz Powerbook gevoelsmatig wat langzamer is dan een PowerMac begin in m'n twijfels te krijgen over de aanschaf hiervan.

Kan hier iemand meer uitleg over geven?
Is dit zo?

Groeten,

JaZz.;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back