Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
WOW heb gezegt wat jij gedaan hebt miauwww
wat klinkt dat beter mn vs 880 klinkt erg goed ook al is het op 44.1khz
maar heb zo ingesteld dat ik op 24bit en 96khz opneem(inde mac)
het eerste wat ik dacht toen ik m door mn mac haalde was van mn track die dus op 44.1khz was opgenomen in de vs 880
dat het klonk als of ie uit het stof getrokken werdt echt waar zo helder en duidelijk en de drums mix alles bij elkaar
klonk gewoon vet
begin nu een beetje te snappen wat het verschil nou is van die khz gedoe hehehe
geloof ik denk ik
weet het nooit zeker mmmmmm geil ik ga het hele weekend snuifen en wakker blijven en muziek over zetten
wat is dit vet chill zeg
nu het enige jammere dus de g5 is van me vriendin ,VETTE BUMMER
als ze terug is van vakantie ben ik fucked :D :D
ga maar snel een mac score en denk dat ik dan voor een powermac ga
}:|
hehehe THANKZZZZZ Tjebbe

Dan krijg je Glitching Tjeb
Verschuiven van de tijd waarin het opgenomen wordt.
Aangezien je geluid met 44.1 Khz is opgenomen zal het nooit een betere kwaliteit worden. de golf wordt daar niet beter van. Sterker nog hij kan frequenties afhakken weg laten.

Macbook pro reviews zijn tevens positief, maar men wordt aangeraden nog even te wachten...
Zeker voor software die nog niet door rosetta ondersteund wordt...

Laatst gewijzigd:
waarom klinkt het beter dan !
trouwens het gaat niet om de kwaliteit het gaat om het geluid
dat die opname niet beter wordt dat snap ik
daar gaat het ook niet om
anders had ik m wel in zn geheel opnieuw opgenomen
:confused:
dat is gelul ik heb het erover dat ik juist meer hoor dan daarvoor that sit dus volgens mij kapt ie niets af
:)

Origineel geplaatst door tjebbestorm
dat is gelul ik heb het erover dat ik juist meer hoor dan daarvoor that sit dus volgens mij kapt ie niets af

Wees duidelijk? "Citeer" ?

ga het hele weekend snuifen en wakker blijven en muziek over zetten
wat is dit vet chill zeg

:koffie: wil ook helpen hoor, rustig aan :erm:

Het Gaat niet om de kwaliteit? Waarom ben je dan zoiezo je instellingen aan het veranderen.
Dat je zegt dat het beter klink klopt echt niet jongen.

Voorbeeld: Op het moment dat je een cd in de cd speler afspeeld draait de cd op een vast tempo rond. Ook is het moment dat de lazer de signalen leest vast gelegd. Volgens de stelling van Nyquist word er in een draai van de cd 2 samples gemaakt van je geluid. Op het moment dat je de laser op een ander moment dus met een anderte frequentie de cd laat aflezen klopt het geluidsbeeld niet meer.. De lazer is dat als het voorbeeld je frequentie waarmee je het geluid bemonstert.

trouwens hanz je kan voor mij deze nutteloose reacties die dus niets met mijn eerste post te maken hebben verwijderen want dit heeft niks te maken met de mac thread en leid af van wat ik vroeg en heb mijn antwoord daarop allang gekregen
[/B]

:stupid

Tjebbe, als je hier je gram niet kan halen (ook pun intended) dan ga je toch ergens anders kijken of ze daar meer jouw ding diggen. Of gewoon relax en doe you thang. ;)

fuck it ,gister was ik gewoon moe (prikkelbaar) en had helemaal geen zin in die diepgaande shit
(gister tegen een paal aan gegleden me rug vertieft), en fuck man das ist gewoon klote
en als ik pist ben ja dan kan ik beter me :bekdicht: houden .
8o) jef

Het Gaat niet om de kwaliteit? Waarom ben je dan zoiezo je instellingen aan het veranderen.
Dat je zegt dat het beter klink klopt echt niet jongen.

any way
ik heb alleen die instellingen zo gemaakt omdat ik vroeg hoe dat moest en dacht gewoon zet m op 24 bit 96khz
verder helemaal niet bij na gedacht dacht gewoon dat dat het beste was thats it.
me opname klinkt gewoon goed mischien iets beter .
en hoef naar mijn mening niets eraan te doen, behalve converteren ,branden.
en die shit uit mn sporenrecorder te gooien
voor mn nieuwe shit:D

en over de kwaliteit :als het goed klinkt, moet je er niets aan veranderen tenzij je het kan verbeteren

mijn tracks waar dus nog weinig aan verbetert kan worden.
worden dus gewoon over gezet en gebrand op cd
en dat is het eniste wat er van over blijft
"een cdtje"
de rest gaat de lucht in bye bye :doei:

:peukie:

Is de nieuwe mini single core nu afdoende om een beetje leuk mee muziek te kunnen maken ?
Ik heb het dan even over het draaien van Cubase SL 3.0, FM7 en Reason 3.0.
Dit alles icm een motu 828 mk II.

Graag hoor ik jullie ideeen :)

Origineel geplaatst door Cornerman
Is de nieuwe mini single core nu afdoende om een beetje leuk mee muziek te kunnen maken ?
Ik heb het dan even over het draaien van Cubase SL 3.0, FM7 en Reason 3.0.
Dit alles icm een motu 828 mk II.

Graag hoor ik jullie ideeen :)
vast wel, maar ga niet te gek doen met plugins hé
ik zou eigenlijk wel voor 'n duo core gaan. daar zal je toch wel blij van worden met audio apps.

moet ook zeker meer RAM bij (512MB standaard) en ik weet niet hoe snel de HD die erin zit is maar sneller is altijd beter.
persoonlijk vind ik 't spijtig dat apple firewire800 lijkt te dumpen, met z'n ene FW400 aansluiting zou ik m'n lacie HD moeten daisy chainen met m'n 828mkII en dat vind ik niet leuk.

ze zijn ook flink duurder geworden hé. de cheapste is nu 650Eu ipv 500 vroeger...

De dual met meer geheugen en ik kom alweer rond de 1000 euro zie ik op de apple site. Wellicht is het dan zelfs handiger om door te sparen voor een Imac. Bedankt voor de info Divi :)

re glitching

re glitching

dat glitching wat je zei heb ik niet gehad(bij de songs die ik erin heb gegooid)
jef ,divi
maar begrijp nu wel wat je bedoelde met glitching
heb inderdaad die ghz en bits om hoog geschroefd en daardoor werdt mn track in eenkeer twee keer zolangzaam
en er kwamen ongeveer 4min speeltijd bij opzich wel leuk voor vocoders enz(opnemen op 44hgz ,18bit en dan in de computer en daneen 96ghz 24bit opname maken hehehe leuk
voor als je het nodig hebt, anders zoals jullie zeiden verneuk je letterlijk je track.
sorry en spijt voor mijn uitspatting die dag
:biertje: grt Tjebbe

Yep dat kan gewoon, al weet ik niet of dat nog nadelige effecten kan hebben voor bijvoorbeeld de performance van de harddisk.

als je die firewiredingen tegelijk gebruikt wordt t minder idd

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back