Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
had gehoopt op nieuwe laptops :erm:

dan toch maar de nieuwe macbook kopen? of best nog ff wachten.. een maand max wil ik nog wachten.

Origineel geplaatst door Ensemble
rvooh, gewoon kopen joh. Je leeft maar 1 keer8)

feit .. maar heb net men vorige macbook nog maar verkocht :stupid

en tis examens nu dus mag ik toch geen muziek maken :engel:

zou er nog een kansje inzitten dat ze de octo-core G5 gaan introduceren?

Origineel geplaatst door Rockwell
zou er nog een kansje inzitten dat ze de octo-core G5 gaan introduceren?

octo core G5 ?

die kans is zeeeeer zeeeeeer zeeeeeeeeeeeeeeeeeer klein :)

de G6 is veelbelovend, maar komt niet in Appeltjes terecht...

Origineel geplaatst door divi
in Q4 2007... (in europa)

toch maar alvast ff een andere gsm dan? ;)

wow, op CNBC niks anders dan apple! apple! apple! vandaag :p

Windows op een Mac

Windows op een Mac

Ik heb een MBP voor gigs en school en een duo core 2, 2gig intern, 500HD PC als desktop. Maar nu je Windows met Paralles op een MacPro kunt draaien, ben ik aan het overwegen om volledig over te gaan op Mac met Paralles....

Ik zou dus graag willen weten wat de ervaringen zijn van forum leden, die al gebruik maken van Windows op een Mac...??

Denk hieraan bij:

- Werking met geluidskaarten (Motu 828mk2)
- Stabiliteit
- "Neergeladen" Software...
- XP of Vista??

Alvast bedankt voor de info!!

via Boot Camp zal alles naar behoren werken..

Parallels is een andere zaak, maar ik denk dat dat in de toekomst wel perfect gaat integreren.

Heb zelf voor school Parallels voor Access databanken en Borland Together en da werkte probleemloos.
meer zelfs: Office voor mac gebruik ik niet meer als ik op intel zit;...

ff voor de grap windows via boothcamp op een mac gezet.
Het schijnt wel ok te draaien maar ik heb het er maar weersnel van af gesmeten :bekdicht:
(maar het schijnt goed te werken)

probeer het eens, zou ik zo zeggen.

Iemand hier die de firebox van presonus aan de mac heeft? werkt die zo'n beetje?
een tijdje terug waren de wereldwijde gevoelens rather mixed inzake stabiliteit, maar dat is blijkbaar gefixed...
wil graag even wat synthforum-feedback hebben hierover (of eventueel ook andere bakjes van presonus) :)
grtz

Laatst gewijzigd:
Ok, thanx!

Ik ga het maar proberen... Ik zit toch hevig te overwegen om nu een MacPro te kopen, als ik daar toch windows op kan installeren voor de plugs die niet op OSX te verkrijgen zijn...

Blijft moeilijk, want het liefst raak ik windows nooit meer aan..

welke geluidskaart voor mijn nieuwe mac?

welke geluidskaart voor mijn nieuwe mac?

Hallo MedeForummers,

vorige week heb ik (eindelijk) een nieuwe mac aangeschaft. Het is de 2x 3Gig met 4 Gig ram geheugen geworden.
Nu ben ik aan het utzoeken welke geluidskaart ik moet nemen omdat mijn oude kaart hier niet in past. Das namelijk een Delta 410 van M-audio en das nou net de enige die niet omgebouwd kan worden.
Hebben jullie adviezen/ervaringen waarmee ik mijn keuze kan maken?
Alvast bedankt,

Nlight.

@ nilight : proficiat en veel plezier met je nieuwe Mac!

Ik zou de keuze van geluidskaart laten afhangen van
1) de software die je wil gaan gebruiken,
2) het aantal + soort inputs dat je wilt
3) firewire interface (PCIe kaarten zijn nog steeds schaars)

Ben je geïnteresseerd in Pro Tools (LE), dan wordt het meteen een Digi002R of een van de Mboxjes uit de Digi familie. De Digi002R kan je ook gebruiken als interface voor LogicPro en andere CoreAudio gebaseerde software.

Heb je veel soorten inputs nodig (analoog/ADAT/SPDIF) om je synths rechtstreeks in je DAW te routen, dan kan je best gaan voor een Firewire interface: bv RME Fireface800, MOTU Traveller/828mkII/Ultralite. Check altijd eerst of je interface compatibel is met OS X 10.4 Tiger en IntelMac.

Ga je enkel en alleen met plug-ins werken, en niet meer met hardware synths e.d., dan heb je in principe zelfs geen geluidskaart nodig, maar kan je de ingebouwde I/O achteraan je Mac gebruiken. De in OS X ingebouwde CoreAudio voorziet ultralow latency.

wie gebruikt er hier al Ableton Live 6 op z'n macbook (pro) of andere intel-machine?
kben aan 't twijfelen of ik al zou upgraden of nog even wachten...
heb wat verhalen gehoord van nog niet helemaal stabiel enzo, en indien zo blijf ik liever nog ff op 5...

Maks,

Wat dacht je van het Ableton forum?

Staan 2miljard threads over dit onderwerp.

Geloof dat het prima gaat overigens..

Check it out Yo.

Chill,
ens

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back