Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
is opzich wel mogenlijk ja mits je het niet al te gek maakt...

Zowieso, insiders tip: Bekijk ook eens Digital Performer. Versie 5 komt binnenkort uit. Het is net zo flexibel of misschien flexibeler als Logic. Enige drawback is een beetje de lack aan plugins en geen standaard EQ in de mixing desk. Maar voor de rest juist erg flexibel met sends en de hele zooi. Alles gewoon in 1 venster als je dit wilt. mogenlijkheid voor pro tools TDM en import van alle soorten pro tools files. Werkt met MAS en AU plugins en de VST naar AU adapter van FXpansion werkt ook goed erbij.
Echter de nieuwe versie krijgt toch weer leuke features en leuke instruments erbij... Zeker de moeite waard en het scheelt toch zeker een aantal honderd euros met logic voor eigenlijk wel een vergelijkbaar uitgebreid pakket...
Surround etc. uiteraard ook aanwezig net als surround plugins.

Nieuwe computer.....

Nieuwe computer.....

Goedendag,

Binnenkort ga ik een nieuwe computer kopen. Na wat spitten in deze thread kom ik er nog niet helemaal uit welke computer het beste is. Een Mac spreekt me in iedergeval wel aan boven een pc.
Omdat ik weer helemaal opnieuw ben begonnen met muziek wil graag zoveel mogelijk via software doen. Ik zoek dus een Mac waar ik audio in kan mixen (zo'n 16 tracks lijkt me voldoende), enkele softsynths laat spelen en natuurlijk het e.e.a. aan effecten / eq op los kan laten. Als DAW controller zat ik te denken aan een Tascam 1082 (om nog paar stuks 'hardware' synths aan te sluiten en makkelijke bediening).
Welke Mac kan ik hier nu het beste voor kiezen ? Een Intel Core Duo of is een G4 / G5 ook voldoende ? Of is datgene wat ik wil nog steeds een utopie ?
Alvast dank voor jullie adviezen! :halleluja

Re: Nieuwe computer.....

Re: Nieuwe computer.....

Origineel geplaatst door Pinquin
Goedendag,

Binnenkort ga ik een nieuwe computer kopen. Na wat spitten in deze thread kom ik er nog niet helemaal uit welke computer het beste is. Een Mac spreekt me in iedergeval wel aan boven een pc.
Omdat ik weer helemaal opnieuw ben begonnen met muziek wil graag zoveel mogelijk via software doen. Ik zoek dus een Mac waar ik audio in kan mixen (zo'n 16 tracks lijkt me voldoende), enkele softsynths laat spelen en natuurlijk het e.e.a. aan effecten / eq op los kan laten. Als DAW controller zat ik te denken aan een Tascam 1082 (om nog paar stuks 'hardware' synths aan te sluiten en makkelijke bediening).
Welke Mac kan ik hier nu het beste voor kiezen ? Een Intel Core Duo of is een G4 / G5 ook voldoende ? Of is datgene wat ik wil nog steeds een utopie ?
Alvast dank voor jullie adviezen! :halleluja
met het oog op de toekomst zou ik zeker geen PowerPC-mac nemen (G4/5). het gaat wel nog even duren voor alle software voor de Intel-mac's beschikbaar is dus het hangt er een beetje vanaf wat je wil gebruiken. de nieuwe iMac's en MacBooks moeten zeker volstaan voor wat jij wil.

Laatst gewijzigd:
Re: Mac Mini 1,66GHz Intel CoreDuo 512MB 80GB SD

Re: Mac Mini 1,66GHz Intel CoreDuo 512MB 80GB SD

Origineel geplaatst door napalmman
Vraagje heren. Zijn er mensen op dit forum die een Mac Mini voor audio doeleinden? Ik ben namelijk zeer serieus aan t overwegen om mijn G4 dual processor 450 Ghz te verkopen en deze:Mac Mini 1,66GHz Intel CoreDuo 512MB 80GB SD aan te schaffen. Ik wil Logic runnen. Is dit een degelijke combinatie?

Zeker een degelijke combinatie met Logic 7.2, maar je zou er wel goed aan doen je geheugen te verdubbelen naar 1 gig(idealiter zelfs 2 gig).

Ik heb zojuist de Tracktion demo op mijn intel imac (2GHz, 2Gb ram) geinstalleerd, maar bij het afspelen van de demotrack begint hij al te stotteren en loopt het programma vast.
Ik heb er al iets over gelezen op het mackie forum, en daar zeggen ze dat het door Rosetta komt.
dus zo ideaal is Rosetta dus niet ! Zoiets was al te verwachten, maar dat het zo erg zou zijn vind ik toch wel erg matig. Iemand anders ook problemen met zijn / haar intel mac ?

@ Elektrovolt, het wordt volledig afgeraden om Rosetta te gebruiken voor alle audio en video toepassingen. Rosetta is OK voor MS Office e.d., maar zeker niet voor native audio.

Maw voor serieuze audio toepassingen op de IntelMacs moet je 'universal' applicaties draaien, en vergeet Rosetta.

inderdaad David, dat had ik ook gehoord. maar anderen zeggen dat Rosetta weinig vertraging of processorkracht zou gebruiken.
nu is het afwachten totdat de Universal programma's komen.
Ik heb Cubase SE, maar dat wil sowieso niet installeren op tiger. zou er nog een Universal versie uitkomen? ik heb er nog niets oevr gehoord namelijk.

Origineel geplaatst door elektrovolt
inderdaad David, dat had ik ook gehoord. maar anderen zeggen dat Rosetta weinig vertraging of processorkracht zou gebruiken.
nu is het afwachten totdat de Universal programma's komen.

Weinig vertraging of processorkracht met Rosetta? Onzin! Vergeet Rosetta voor audio toepassingen!
Inderdaad in de gaten houden wanneer de audio progs, plug-ins & drivers die je nodig hebt, allemaal beschikbaar komen in 'Universal' versie ; de lijst is intussen al behoorlijk aangegroeid :

http://www.apple.com/universal/applications/

http://guide.apple.com/universal/

Origineel geplaatst door David
Weinig vertraging of processorkracht met Rosetta? Onzin!

dat had ik zelf ook al bedacht toen Apple met Rosetta aankwam. Realtime een hele applicatie omzetten kost nou eenmaal power. hoe dan ook.

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
Cubase SE niet op Tiger?

ik heb Cubase SX op TIger

waarom dan niet SE?

er schijnt iets te zijn met de SE installer voor zover ik het heb begrepen. er staat iets over op cubase.net forums.
je wordt dan geadviseerd bij de winkel een nieuwe CD te bestellen, die wel compatible is met Tiger. maar dan heb je nog steeds te maken met een PPC versie:(
ik hoop dat er snel een Universal uitkomt.

I know, maar Live ligt mij gewoon niet. En cubase heb ik een jaar terug nou eenmaal aangeschaft, dus het zou handig zijn om daar dan nog iets mee te kunnen doen.

M-audio Firewire1814 midi sync

M-audio Firewire1814 midi sync

had problemen met mijn midi, HD gewist en opnieuw begonnen maar theeft niet kunnen baten :stupid

Mijn systeem is een iBook G4, 1,33 GHz, 1,5GB ram //\\ M-audio Firewire1814 kaart. //\\ OSX 10.4.6

Heb gewoon een hele onstabiele midi clock output op de m-audio.
Heb nogthans de laatste drivers staan.?

software gebruikt: ableton live, en een freeware midiclock programma als 2de test.. even erg.

ik word er gek van dat dingen die veel geld kosten falen in zulke simpele klus

Nog mensen ervaringen met M-audio Firewire1814??

Re: M-audio Firewire1814 midi sync

Re: M-audio Firewire1814 midi sync

Origineel geplaatst door rvooh
had problemen met mijn midi, HD gewist en opnieuw begonnen maar theeft niet kunnen baten :stupid

Mijn systeem is een iBook G4, 1,33 GHz, 1,5GB ram //\\ M-audio Firewire1814 kaart. //\\ OSX 10.4.6

Heb gewoon een hele onstabiele midi clock output op de m-audio.
Heb nogthans de laatste drivers staan.?

software gebruikt: ableton live, en een freeware midiclock programma als 2de test.. even erg.

ik word er gek van dat dingen die veel geld kosten falen in zulke simpele klus

Nog mensen ervaringen met M-audio Firewire1814??
ik heb 's zo'n ding aan m'n PB gehangen en deze eer moet ik 't wel geven: 't is één van de zeldzame apparaten die er in slaagt om m'n mac koud te laten crashen!

geef mij maar m'n motu 828mk2. ja, 't is duurder, maar daar krijg je rock-solid betrouwbaarheid voor terug.

8D 600 neuroz voor een apparaat die niet eens betrouwbaar midi uit kan toveren..

de depressie is nabij =(

update: blijkt nu wel te werken op mijn vaste computer (Quicksilver 733), maar dit dan wel bus-powered (was te lui te voeding te verplaatsen)

wat lees ik nu op de m-audio site:

- DO NOT USE the power supply when using your M-Audio FireWire audio interface with Apple computers!

The 6-pin FireWire port on your Mac supplies your M-Audio FireWire interface with power. Connecting a second power source (6-pin FireWire port AND Power Supply) can cause a variety of problems from installation failure to device damage. The power supply is intended for use when connecting to 4-pin FireWire ports that do not supply bus power. Apple Macintosh computers do not use this type of FireWire connectors and for this reason, you should never use the power supply with a Mac.

Re: Re: M-audio Firewire1814 midi sync

Re: Re: M-audio Firewire1814 midi sync

Origineel geplaatst door divi
ik heb 's zo'n ding aan m'n PB gehangen en deze eer moet ik 't wel geven: 't is één van de zeldzame apparaten die er in slaagt om m'n mac koud te laten crashen!

geef mij maar m'n motu 828mk2. ja, 't is duurder, maar daar krijg je rock-solid betrouwbaarheid voor terug.

idemdito hier... het was gespannen werken met de 1814
heb een motu ultralite... talking about a good tool!:)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back