Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
- DO NOT USE the power supply when using your M-Audio FireWire audio interface with Apple computers!

The 6-pin FireWire port on your Mac supplies your M-Audio FireWire interface with power. Connecting a second power source (6-pin FireWire port AND Power Supply) can cause a variety of problems from installation failure to device damage. The power supply is intended for use when connecting to 4-pin FireWire ports that do not supply bus power. Apple Macintosh computers do not use this type of FireWire connectors and for this reason, you should never use the power supply with a Mac.
alsof PC's geen 6-pin firewire poorten kunnen hebben...

anyway, gewoon ontzettend sloppy van m-audio dat dat ding niet vanzelf de firewire voeding uitzet wanneer er een PSU aanhangt.

idd divi.. wat een stomme fout van m-audio

anyhow, nu werkt midi clock wel perfect.. maarrrrr mijn DIN sync (phil rees MDS- wil niet mee met het signaal..
en het ligt niet aan mijn settings, want met m-audio audiophile kaart in mn powermac draait het perfect..
zuiver die firewire 1814 zijn "schuld" dus

Ik begrijp niet dat DINsync24 flipt op die clock, terwijl andere midi units perfect 'slaven' eraan.
:confused:

Misschien een beetje offtopic maar is er een geluidkaartje die dergelijke vsti instrumenten als bv vanguard hardwarematig ondersteund. Heb wel het 1 en ander gelezen over die EMU serie (0404 en 1212m bv) ?

Logic Pro 7.2.1. is verkrijgbaar via software update..

Tis ook altijd hetzelfde...

Tis ook altijd hetzelfde...

Origineel geplaatst door dextah
Ik heb toch maar een 17" 'ouder' model Powerbook gekocht .
K ga een jaartje wachten met Macintel ..

Ik zou zelf ook naar een groter model 15 of 17" powerbook willen overschaken. Bezit nu een 12"
De vraag is nu of ik nog voor een powerbook zou gaan of een macbook...

voordelen :
_powerbook goedkoper: clearance! (kan nu haast zonder opleg mijn 12" omruilen voor een 15" so to speak
_powerbook bug-free
_ableton live is al universal

nadelen:
_macbook met momenteel mogelijk kinderziektes
_macbook nog duur (hoewel met de nodige kortingen & recuppen een -met hindernissen- eventueel haalbare kaart)
_powerbook minder snel (hoewel dat een powerbook nog steeds een vinnig beestje is, en je gewoon bent waar je mee werkt. Ik hoef niet speciaal de laatste release te hebben om snachts te kunnen slapen. als ik maar comfortable kan werken)

tips welcome:)

Re: Tis ook altijd hetzelfde...

Re: Tis ook altijd hetzelfde...

Origineel geplaatst door Maks
Ik zou zelf ook naar een groter model 15 of 17" powerbook willen overschaken. Bezit nu een 12"
De vraag is nu of ik nog voor een powerbook zou gaan of een macbook...

voordelen :
_powerbook goedkoper: clearance! (kan nu haast zonder opleg mijn 12" omruilen voor een 15" so to speak

tips welcome:)

waar en kan je die omruilen voor die prijs?:okdan:

Re: Re: Tis ook altijd hetzelfde...

Re: Re: Tis ook altijd hetzelfde...

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
waar en kan je die omruilen voor die prijs?:okdan:

omruilen is een groot woord. Ik kan m'n 12" verkopen, en met niet al te veel opleg een nieuwe kopen.

bootcamp

bootcamp

hoe zit dat nu eigenlijk met die nieuwe bootcamp software van apple waaarmmee je win .xp kunt laten draaien op een mac.
Wil dat dan zeggen dat ik gelijk welk (win )programma op de mac kan laten draaien.....ik denk hierbij in het bijzonder aan fl studio

ik ging voor een 15" gaan (wou een groter scherm) maar ben serieus aan het twijfelen.
ruw gezegd 700euro meer betalen voor een wat groter scherm lijkt me niet echt slim. ook hdd's zijn groter etc natuurlijk, sneller superdrive en zo, maar dat interesseert me niet echt denk ik... of zie ik een aantal zaken over het hoofd?
waar ik me een beetje zorgen over maak is de behuizeing. of die stevig genoeg gaat zijn voor mijn intensief gebruik :)
kan ik nog geld overhouden en een synthje kopen:)
langs andere kant dan later mss spijt dat ik geen 15" nam, voor groter scherm en hogere resolutie.... aargggh; keuzes...

Origineel geplaatst door sjeijk
iemand ervaring met motu ultralite, je ziet ze ineens veel 2e hands staan, is er iets mis mee?

dat zal ik geweest zijn :D niks mis mee, had er gewoon nog een paar in stock (ondertussen weg)

heb hem zelf = kan niet meer zonder. nuff said

macbooks: ik ga er voor
kom net van itpro. ik had angst voor de case (ongeveer zoals ibook) dat die niet stevig genoeg zou zijn. onnodig zorgen gemaakt. schijnen zelfs steviger dan de pro's
ze zeiden wel dat je'm moest volproppen met ram omdat er nogal veel verbruikt werd voor een bepaald grafisch aspect. verder ook een iets minder grafische kaart dan de macbooks pro's, maar die twee zaken waren dan ook schijnt het enige. verder is de resolutie groter dan de 12"powerbooks, 2maal yippie dus

Origineel geplaatst door Maks
nieuwe macbooks

http://www.apple.com/macbook/macbook.html

idd, en ze zijn erg mooi... zelfs in 't zwart
macbookglossydisplay20060516.jpg

De specs zijn ook best goed, alleen had er standaard wel 1G aan geheugen in gemogen, hopelijk binnenkort genoeg centen voor mijn nieuwe Ableton workplace :okdan:

En als je de ultralite vergeljikt met een kaart die 192 kan opnemen merk je daar veel van? Wat ik me erg afvraag is wat ik het best voor mijn geld kan kiezen.

Een kaart zoals:
Ultralite, goedkoopste keuze, veel ingangen maar, 24/96
mk2, hogere opname kwaliteit
rme multiface, beste adat conv. schijnt.

Ik weet het niet zo goed, kan iemand mij hierbij helpen een goede keus te maken?

tenks

Origineel geplaatst door sjeijk
En als je de ultralite vergeljikt met een kaart die 192 kan opnemen merk je daar veel van? Wat ik me erg afvraag is wat ik het best voor mijn geld kan kiezen.

Een kaart zoals:
Ultralite, goedkoopste keuze, veel ingangen maar, 24/96
mk2, hogere opname kwaliteit
rme multiface, beste adat conv. schijnt.

Ik weet het niet zo goed, kan iemand mij hierbij helpen een goede keus te maken?

tenks
de mkII gaat ook maar maximaal tot 24bits/96KHz, dus daar hoor je geen verschil.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back