Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
en wat al apple over 4 a 5 besluit vand e intels af te stappen?

Ik snap best dat je mac nu een verademing is ten opzichte van je pc vanwege de problemen, maar de argumenten die aanvoert zijn niet echt sterk 8>

Misschien toch nog slim om te achterhalen wat het probleem was op de pc? Misschien kwam het wel door p2p programma's oid. Met de intel procs schijnen de macs nu wat gewilder te zijn mbt virussen.

Origineel geplaatst door m.u.f.f
en wat al apple over 4 a 5 besluit vand e intels af te stappen?

Dan koop ik over 4 of 5 jaar de snelste chipset die dan nog te krijgen is, en dan ken ik weer een paar jaar vooruit :)

Re: Re: Re: Re: Re: I'm switching 2 MAC

Re: Re: Re: Re: Re: I'm switching 2 MAC

Origineel geplaatst door mecanoiz
Het is mogelijk een cpu te vervangen:
Apple Core Solo to Core Duo upgrade

Ja, dat klopt. Dat kan nu. Maar wie zegt dat over 5 jaar de betreffende socket nog in gebruik is?
Een fles Port Ellen zegt van niet... :D

En daarbij... hoogst vermakelijk dat er wordt geclaimd dat Apple onderdelen langer up-to-date zouden worden gehouden, of iets in die orde. Onder de motorkap is het verschil tussen een Apple en een PC bij de nieuwste generatie nl. echt minimaal. En als ome Intel overmorgen besluit dat het leuk is geweest met de Core Duo, dan sta je dus nergens met je Apple. Tenminste, geen metere verder dan je buurman met een PC, in ieder geval. :)

Nee mannen (en vrouwen)... 'future compatibity' is een leuke droom... maar in de praktijk kan je het met hardware schudden. Software is wat anders, met wat geluk wordt dat tenminste nog geemuleerd.

nee idd daar heb je gelijk, maar dan een Core Duo T2600 scoren op ebay voor 5€ lijkt me wel waarschijnlijk

Heeft iemand nog een AppleII over?
Kan ik m'n Polaris gaan editten. :D

Origineel geplaatst door champ
ik heb 2 hardeschijven overgekocht van iemand en daar wil ik nu 2 kastjes omheen hebben

probleem is echter dat ze sata2 zijn en dit type case bijna niet te krijgen is

mycom niet paradigit niet media markt niet pffff wat nu

wil er zoiezo usb firewire en mss lan op hebben

wie helpt mij verder

alvast bedankt
Daar zijn geen kastjes voor. Dat zijn interne harde schijven die bedoeld zijn om in de computer hun werk te verrichten.

Er zijn een hoop externe schijven met firewire/usb, maar die kosten over het algemeen wat meer.

Origineel geplaatst door Rauzi
Daar zijn geen kastjes voor. Dat zijn interne harde schijven die bedoeld zijn om in de computer hun werk te verrichten.

Er zijn een hoop externe schijven met firewire/usb, maar die kosten over het algemeen wat meer.

de kastjes bestaan zeker wel dat is zeker

zo'n beetje elke externe hd case heeft er een interne hd inzitten (of heb ik dit toch mis ? )
alleen deze zijn meestal IDE wat de standaard is/was
nu is sata al op komt dus het zal niet lang meer gaan duren voor die cases overal te verkrijgen zijn en IDE er uit gaat

nou ben ik geen pc nerd dus kan het mis hebben dit was me iig wel verteld door een uber pc nerd :D

hoi manneuh

ben van plan om een macbook aan te schaffen. Werk nu reeds een tijd met pc en heb mij zodoende ook al wat vst instrumenten aangeschaft. Op de verscheidene sites van de producenten (arturia, NI), wordt er aangegeven wanneer hun produkten worden aangepast voor de intel mac processors. Bij sommige is dit reeds gebeurt, bij anderen blijkt het maar op het einde van het jaar te zijn. Nu was mijn vraag of deze plug-ins zonder update zullen werken op intel mac. Of is het mogelijk dat ze werken, maar dan stukken trager. Is het nodig mijn aankoop uit te stellen tot al de plug-ins die ik gebruik up gedate zijn?

Graag antwoord aub!

groet
tom

zijn er al mensen geweest die zich een apogee ensemble konden veroorloven ?

ik ben weeeer aan de twijvel :confused:

had eerst de fireface 800 in gedachte maar hoor er toch af en toe wat min puntjes over
apogee is dan wel 900,- duurder maar volgens velen zou de ensemble het allemaal waard zijn

wie kan wat min en plus punten geven of beide interfaces

andere vraag

ik kom een beetje in de problemen met me cpu power op mijn powerbook
nou heb ik gehoord dat een mac mini erbij de ideale oplossing zou moeten wezen
iemand enig idee ?

thnx alvast

7200 RPM Harddisk

7200 RPM Harddisk

Ik ben er over na aan het denken om een 7200 rpm harddisk te kopen.
Maar ik probeer een keuze te maken tussen een externe en een interne.
Ik heb een G4 Ibook. Mijn vraag is of een interne niet te veel warmte genereerd, waardoor mn ibook veel gaat ventileren. Zijn er harde schijven die energie zuiniger zijn en minder warmte genereren?
Als ik kies voor een externe dan gaat mijn keuze uit naar een Firewire exemplaar, echter heb ik maar een Firewire poort ter beschikking en daar hangt al een Firewire Audiophile geluidskaart aan. Als ik extern aansluit moet dat aan een vrije Firewire poort van mn Audiophile.
Ik ben echter bang dat 2 apparaten op een poort niet zo goed is, of is dan nog genoeg bandbreedte over zodat beide apparaten ongestoord kunnen werken?

Ik zou kijken voor een externe hd op usb2.0 dan hou je de volledig bandbreedte over voor geluidskaart en usb2.0 is nog iets sneller ook dan firewire.

Succes

Origineel geplaatst door pal
Ik zou kijken voor een externe hd op usb2.0 dan hou je de volledig bandbreedte over voor geluidskaart en usb2.0 is nog iets sneller ook dan firewire.

Succes
Da's de theorie ja. In de praktijk is mijn Firewire aansluiting sneller dan mijn USB2. Dit is mede omdat Firewire een eigen verwerkingschip heeft en met USB2 transfers wordt de processor meebelast. Dat lijkt me niet wenselijk als je je processor nodig hebt voor je sequencer en/of VST's.

Aan de andere kant moet je ook de bandbreedte van je audiophile in de gaten houden. Echter draait mijn audiokaart op een USB poort (USB 1 dus) en dat trekt ie makkelijk. Ik ben niet helemaal thuis is OSX, maar je zou moeten kijken of er een manier is om bandbreedte te beperken in je configuratie.

Het meest ideale is wel een interne disk. Da's veel sneller, belast je processor/bandwidth het minst en hoef je niet met je mee te slepen. Die 2,5" hd's van tegenwoordig worden lang niet zo warm als de 3.5" exemplaren, ook de 7200 RPM's niet. Maar voor exacte getallen zal je de specs van de HD die je op het oog hebt even moeten checken. Of een mac-forum raadplegen, je zal zeker niet de enige zijn die dit wil proberen...

Succes!

Hangt sowieso erg van de gebruikte controller af. Een on-board controller zal vaak meer cpu verbruik geven aangezien veel van de functionaliteit in de driver zit.

Ook bij merken als Thrust en Sweex is dit heel erg. Je kunt dit zien aan het ongelooflijk lage aantal compontenten op de controller kaartje. Als je dat gaat vergelijken met het aantal componenten op controllers van duurdere merken zul je zien dat de duurdere merken de functionaliteit wel zoveel mogelijk op de kaart hebben en niet in de driver.

En dit is echt een enorm verschil! Goedkoop is dus vaak duurkoop en dit is zeker bij USB een issue.....bij firewire in mindere mate maar het is nog wel steeds aan de orde.

Re: 7200 RPM Harddisk

Re: 7200 RPM Harddisk

Origineel geplaatst door NewStyleSascha
Ik ben er over na aan het denken om een 7200 rpm harddisk te kopen.
Maar ik probeer een keuze te maken tussen een externe en een interne.
Ik heb een G4 Ibook. Mijn vraag is of een interne niet te veel warmte genereerd, waardoor mn ibook veel gaat ventileren. Zijn er harde schijven die energie zuiniger zijn en minder warmte genereren?
Als ik kies voor een externe dan gaat mijn keuze uit naar een Firewire exemplaar, echter heb ik maar een Firewire poort ter beschikking en daar hangt al een Firewire Audiophile geluidskaart aan. Als ik extern aansluit moet dat aan een vrije Firewire poort van mn Audiophile.
Ik ben echter bang dat 2 apparaten op een poort niet zo goed is, of is dan nog genoeg bandbreedte over zodat beide apparaten ongestoord kunnen werken?
check hier voor upgrade tips: http://www.xlr8yourmac.com/ (check ook de links naar webshops met onderdelen)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back