Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Even Off Topic maar op de site van Presonus geven ze één Firebox weg, hoef je alleen maar je e-mail adres op tegeven.

Zal wel niets worden, maar niet geprobeerd is altijd....

Origineel geplaatst door simple
Even Off Topic maar op de site van Presonus geven ze één Firebox weg, hoef je alleen maar je e-mail adres op tegeven.

Zal wel niets worden, maar niet geprobeerd is altijd....

als je nu twee keer nadacht had je dat niet gepost:D:P

Origineel geplaatst door Maks
net het aangename nieuws gekregen dat de firebox van presonus morgen bij keymusic zou binnenkomen:)... ik mailde een weekje of wat geleden presonus om te vragen wanneer die er was, en toen werd er 4 weken gezegd.

deze kaart is qua specs lekker helemaan op maat voor mijn bedoelingen, de drivers zouden in OSX ingebakken zitten meen ik (minder kans op driverproblemen etc denk ik dan) dus voorlopig zie ik alleen maar voordelen... alleen ben ik met iets 'goedkoper' -in verscheidene betekenissen van het woord- ook al tevree, maar hey...:)

http://www.presonus.com/firebox.html

Geinig bakkie idd, ziet er een tikkie goedkoop uit (plastic),
laat maar weten hoe dit gaat klinken.

laat maar weten hoe dit gaat klinken. [/B]

als ik em neem, zal dat niet mankeren;)

zou kunnen dat ik tegen de stroom in ga, en toch voor de audiophile ga. heb een lekker gevoel bij dat bakje, bij m-audio in het algemeen...
net nog gemaild met keymusic die terrecht op wezen forums met een korrel zout te nemen... ('Wat drivers betreft, we mogen er toch van uit gaan dat elke fabrikant zijn best doet om voor XP en OSX deftige drivers te schrijven.
Wat we soms op forums lezen ivm problemen ... met wat werken die mannen ? welke configuratie ? ...')

achja, keuzes...

ik wil toch eerst wat testje horen vooratd ik hem aanschaf
hij moet iig me delta 101 bij kunnen houden en met 107/110 db dynamisch bereik
zit ik nog 10/7 db te laag t.o.v. de delta ..

mmmm ...

Geinig bakkie idd, ziet er een tikkie goedkoop uit (plastic),

The 1/3U-wide metal:biertje: chassis of the FIREBOX is designed to fit the MAXRACK rack-mounting system

Origineel geplaatst door Maks
The 1/3U-wide metal:biertje: chassis of the FIREBOX is designed to fit the MAXRACK rack-mounting system

Oke dan, beter.
Wat is de going prijs?

Ja? en...................

Weet niet waar je naar toe wilt. Leuke woorden daar, hij heeft het alleen niet over een PA gehoord denk ik.

Overigens heeft er al iemand een logic 7.0 test gedaan op de minimac? Wil graag weten tot hoe zwaar je hem kan belasten met VST plugs.

Origineel geplaatst door Mostatic
Ja? en...................

Weet niet waar je naar toe wilt. Leuke woorden daar, hij heeft het alleen niet over een PA gehoord denk ik.

Overigens heeft er al iemand een logic 7.0 test gedaan op de minimac? Wil graag weten tot hoe zwaar je hem kan belasten met VST plugs.
...als ie in de studio goed klinkt en slecht op een PA ligt dat héél misschien aan de PA? niet?

Origineel geplaatst door divi
...als ie in de studio goed klinkt en slecht op een PA ligt dat héél misschien aan de PA? niet?

Het schijnt niet over te willen komen, ach :gaap:

Niet perse, kan ook aan de bron liggen. Bedoel ik ook WAT je uitstuurt en niet MET wat.
Boeiend, ik zou zoiezo niet voor ongebalanceerd gaan. En ook niet voor USB.

:gaap:

ja uiteraard... maar in je eerste post wees je de a62m met de vinger en niet de muzikant

:confused: Muzikant? Wtf heb ik met een muzikant te maken? En vinger wijzen nee, dacht het niet. Ik wijs nooit een vinger naar een muziekant. Als je de middelste bedoeld dan.
Kom op mensen denk even na, die 2|6 is leuk voor de hobby, professioneel moet je iets anders kopen. Overigens zeg ik niet dat je er geen muziek mee kan maken, Trouwens, dat kun je ook niet, het is geen instrument! LOL, wat mij betreft kunnen we dit EVEN opzij zetten en weer ontopic gaan, want ik wil DOLGRAAG weten hoe de prestaties van de minimac zijn en met name LOGIC 7.0

Laat flamen aan pro's over :D
1081_1.gif

Voor zover heb je mij ook nog niet van de "onbruikbaarheid" van de emagic unit kunnen overtuigen. Het ontbreken van ongebalanceerd I/O vind ik geen argument als je nagaat dat veel synths ook geen gebalanceerd uit hebben. Dat de unit rot klonk waar jij was betwijfel ik niet, alleen de redenen die jij noemt overtuigen mij niet dat het kwam door het apparaat "as is".
Voor hetzelfde geld heeft de pa meneer de unit kapot gecompressed.

Anyway, je andere punt kan ik weinig over vertellen. Voor Logic 7 zou ik al snel een G5 powermac nemen. Logic express zou nog wel op een Mac Mini kunnen draaien is mijn indruk tot nu toe.

Origineel geplaatst door The Q
Voor Logic 7 zou ik al snel een G5 powermac nemen. Logic express zou nog wel op een Mac Mini kunnen draaien is mijn indruk tot nu toe.

En als ik dit zeg ben ik een anti-mac'er?

1,2,3

Ik ZEI het toch!?

Hij is fijn!

Trouwens raar dat er maar zo weinig (dual) G5's tweedehands te vinden zijn. Of als je zoiets wilt scoren je even moet wachten tot de volgende serie powermacs.

Origineel geplaatst door fuse

Trouwens raar dat er maar zo weinig (dual) G5's tweedehands te vinden zijn.

Is dat gek?
Kan het zijn dat mensen er tevreden mee zijn?

Origineel geplaatst door MadR
ik wil toch eerst wat testje horen vooratd ik hem aanschaf
hij moet iig me delta 101 bij kunnen houden en met 107/110 db dynamisch bereik
zit ik nog 10/7 db te laag t.o.v. de delta ..

mmmm ...

Zou je dit direct horen?
Zijn het niet andere factoren die van crucialer belang zijn?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back