Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Maks
jij problems?

Mijn Audiophile zwijgt als ik er een Gigapod HD-unit aan hang, maar dat had ik toch al eens verteld?

[OT]Volgens mij is breezah Mostatic heel blij met MSN, als ik zo kijk naar de inhoud van de postings.

Origineel geplaatst door The Q
Mijn Audiophile zwijgt als ik er een Gigapod HD-unit aan hang, maar dat had ik toch al eens verteld?

[OT]Volgens mij is breezah Mostatic heel blij met MSN, als ik zo kijk naar de inhoud van de postings.

klopt ja...

(als antwoord op beide dingen;))

Origineel geplaatst door mOkBor
Nou een vriend van mij op zijn powermac g4 draaid het LOGIC 7 pro zonder problemen. En dat is een 400 Mhz, met 1 gb ram!!!! Hij gebruikt vaak plugs, en heel veel hardware maar heeft geen problemen. De eerste keer schrok ik er gewoon van dat dat oude beest nog zoveel kon... Ik heb gezien dat mijn minimac een stuk sneller is met andere applicaties(denk aan dvd rippen, expose, en andere taken; ik heb nog geen mac sequencer) Dus met logisch nadenken zou je wel haast zeker moeten kunnen zeggen dat Logic 7 pro zonder problemen moet draaien... Iemand die niet op een minimac heeft gewerkt kan niks over de prestaties zeggen. Zelfs niet als ze naar specs kijken van apparaten of software.

Kijk daar heb je wat aan, bedankt.

Origineel geplaatst door Mostatic
Kijk daar heb je wat aan, bedankt.

Je hebt voor logic een veel minder krachtigere pc nodig, dan de specs aangeven. Ik bedoel als je op een oude G4 nog logic 7 zonder problemen met een lage latency kan draaien moet het op de mini helemaal als een idioot draaien. Misschien dat je last hebt van een langzame HD. Maar sinds ik 1gb ram er in heb zitten heb ik zoiezo geen last meer van enige vertragingen. Ik zit er over na te denken binnenkort ook logic aan te gaan schaffen, maar ik twijfel daarbij niet of het wel zal draaien... Ik weet niet precies hoeveel sporen een 5400 toeren schijf zou moeten kunnen opnemen, maar als het niet genoeg is dan is dat altijd op te lossen door een losse fw of usb drive.

Hey Q,

had je de mini al met Xbench gechecked? (www.xbench.com)
Benchmark is een Mac Dual G4 800mhz.
Mijn Powerbook 12" @867mhz, 640mb, 60G@7200t/m scoort 95%.
Ben benieuwd wat die Mini van jou doet.

Origineel geplaatst door mikemix
Hey Q,

had je de mini al met Xbench gechecked? (www.xbench.com)
Benchmark is een Mac Dual G4 800mhz.
Mijn Powerbook 12" @867mhz, 640mb, 60G@7200t/m scoort 95%.

Heb ik al gedaan, 117,29% de scores staan in de xbench database. Dat is wel de 1.42ghz met 1gb ram....

Laatst gewijzigd:
Heb ik al gedaan, 117,29% de scores staan in de xbench database. Dat is wel de 1.42ghz met 1gb ram....
124.87 hierzo

PB 15" 1.5GHz 512MB 5400RPM-HD

<edit> seg da testjen is hier ni echt consistent ze. heb 't 4 keer gedaan: 2 x 124, 1 x 120 en 1 x 129</edit>

Laatst gewijzigd:

Mac Mini 1.25
512 MB
40 Gig 5400 tpm
Xbench: 110.7

Met FW-hd 7200 tpm 8MB cache ipv interne HD
Xbench: 127.4

Valt me niet tegen eerlijk gezegd.

Met FW-hd 7200 tpm 8MB cache ipv interne HD
Xbench: 127.4

Valt me niet tegen eerlijk gezegd.

Draai je dan een systeem op de externe schijf?
Vind het een hele mooie score hoor.

Origineel geplaatst door divi
de vraag is natuurlijk hoe relevant die score is voor het werkelijke gebruik van de mac, en voor audio toepassingen in het algemeen

Niet.....maar het is geinig om es effe te vergelijken toch?

Ik durf ook wel te zeggen dat Mokbor van zijn geheugen (in de mac dan hé) zal profiteren maar dat het niet tot uiting komt in de benchmark.

Ik durf ook wel te zeggen dat Mokbor van zijn geheugen (in de mac dan hé) zal profiteren maar dat het niet tot uiting komt in de benchmark.

Zeker dat merk ik wel. Ik had hem eerst met std 256 mb gekocht, dat was een ramp. Idle gebruik ligt bij mij rond de 300 mb dus hij was contstant aan het swappen. Nu heb ik daar geen last van.Met 1gb geheugen maakt hem van een slak een panther :P Dit zie je inderdaad niet terug in de test. Maar met de score kan je de mac wel goed vergelijken met andere modellen. Volgende week haal ik een een FW bracket voor een 160gb 8mb 7200 rpm schrijf die ik nog heb liggen, en dan zet ik het OS daarop... Zal die nog wel een stukkie sneller worden.

Ik heb voorheen altijd met windows gewerkt, maar ik ben sinds 2 weken mac fan geworden... Heb mijn pc al 1 week niet aangezet. :) en dat is voor mij extreem. In de tijd dat ik hem heb 0 crashes :) En geen stomme foutmeldingen. Kan ik me weer concentreren op muziek maken.

PS. Apart dat de mini mac toch nog zon goede interne audio interface heeft(1ms latency)

Z
Ik heb voorheen altijd met windows gewerkt, maar ik ben sinds 2 weken mac fan geworden... Heb mijn pc al 1 week niet aangezet. :) en dat is voor mij extreem. In de tijd dat ik hem heb 0 crashes :) En geen stomme foutmeldingen. Kan ik me weer concentreren op muziek maken.
precies! :okdan:

In de tijd dat ik hem heb 0 crashes :)

Als het even tegen zit kan het zijn dat dit zelfs in geen 1,5 jaar kan gebeuren ;)

Mijn PB12" staat te koop op MP, wil toch wel een nieuwe 15"pb.

ga nu ook voor een maccertje, maar heb infeit nooit slechte ervaring gehad met pc.... zoland je weet hoe het te gebruiken, met een beetje een recent systeem werkt en je systeem 'licht' houdt kan je probleemloos werken...

laat we maar hopen dat hier geen mac versus pc war van komt. twas gewoon ff een mededeling;)

Laatst gewijzigd:
IK heb enkele hardware instrumenten, de powerbook met Ableton 4 LIVE en net de motu 828 MK II aangekocht,

Deze heb ik geïnstalleerd, maar ik krijg geen geluid binnen ableton via de motu, wel zie ik een signaal op het display van de motu als ik bv. op mijn 909 een drum afspeel.

Hoe krijg ik deze in Ableton ? Moet ik een audio of midi kanaal invoeg in ableton ? Kan ik vervolgens audio effecten plaatsen op de 909 bassdrum bijvoorbeeld (is via hardware aangestuurd) ?

Help me out !;)

Thanx

Origineel geplaatst door zakki
IK heb enkele hardware instrumenten, de powerbook met Ableton 4 LIVE en net de motu 828 MK II aangekocht,

Deze heb ik geïnstalleerd, maar ik krijg geen geluid binnen ableton via de motu, wel zie ik een signaal op het display van de motu als ik bv. op mijn 909 een drum afspeel.

Hoe krijg ik deze in Ableton ? Moet ik een audio of midi kanaal invoeg in ableton ? Kan ik vervolgens audio effecten plaatsen op de 909 bassdrum bijvoorbeeld (is via hardware aangestuurd) ?

Help me out !;)

Thanx
manual?

Als het even tegen zit kan het zijn dat dit zelfs in geen 1,5 jaar kan gebeuren ;)

Mijn PB12" staat te koop op MP, wil toch wel een nieuwe 15"pb.

ha ha, die Mike, volgens mij was je er gister, toen we mijn 15" ophaalde, er nog niet helmaal uit wat je zou doen.

Mooi he, 15";)

en nu weer on topic!

Simon

Hangt wel af wat die 12" gaat doen in prijs.
Als het tegenvalt wordt het misschien een Mac mini erbij.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back