Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ben sinds net in het bezit van een FireWire Audiophile. Aangesloten, mac drivers (phanter 10.3.9) geinstalleerd, werkt allemaal prima in principe. Alleen op een of andere manier krijg ik een dikke vette krakende, lege sound waar ook heel weinig laag in zit. Draai ik de pan volledig naar links danwel rechts, klinkt het helemaal goed alleen dan heb ik mono geluid, waar ik dus niet op zit te wachten. Rare is, dat de koptelefoon wel gewoon voorzien wordt van volwaardig dik geluid. Dus aan de software ligt het niet denk ik. De ingebouwde iMac geluidskaart doet het wel prima...al staat dat er in principe los van. Maar het zal dus ook mijn mixer niet zijn. Kabel is het ook niet, heb er meerdere geprobeerd. Ben het dus een beetje kwijt nu...Iemand hier met tips, ideeen, oplossingen?

Voor de duidelijkheid, ik draai dus OSX Phanter 10.3.9, heb ook de betreffende driver (met een oudere deed hij overigens hetzelfde).

Re: Tiger OSX

Re: Tiger OSX

Origineel geplaatst door Ensemble
Zijn er al mensen overgegaan?

Wat zijn dan zoal de ervaringen?

Ik wacht er nog even mee totdat ik weet dat de kinderziektes eruit zijn.

Heb je de stap al wel gemaakt en loop je tegen opvallende zaken op, post ze dan hier.

Hoe verloopt de installatie? Hoe reageren de permissies hierop etc.etc.

Thanks

een lamme harde schijf was een mooie gelegenheid om tiger dan maar eens te installeren.

logic 7.1 draait goed
native instruments dingen ook (battery 2, kontakt, intakt, fm7, absynth)
virtual guitarist gaat goed
tc powercore gaat goed
mach five gaat goed (wel een public beta versie)
rme drivers werken goed
oxygen 8 drivers werken goed
amt 8 drivers werken goed

trilogy werkt niet (plug in kan de .dat niet vinden)
culture werkt niet (core audio error nogwat)

wat wel opvalt is dat de au validator de helft van de powercore plugs niet wil valideren, en alle native instruments plugs behalve absynth niet wil valideren. onder logic 7.01/panther 10.3.9 had ik enkel validatie 'problemen' met machfive.
dit heeft overigens geen enkele invloed op de goede werking.

:)

Wat ik begrepen heb. Maar niet zelf geprobeerd dus, is dat je in OS 10.4 verschillende audio-interfaces tegelijk kunt gebruiken. Heb ergens gelezen dat iemand een Motu 2408 en een Yamaha 01X gebruikt heeft. Geloof wel dat je de clockfrequenties gelijk moet hebben. Device Aggregation heet het. Je maakt dan in je mac een nieuwe 'virtuele' interface aan, met de in en outputs van je interfaces gecombineerd. Bodo zei dit eerder ook al zag ik.
Het klinkt in theorie goed, hoop dat het in de praktijk ook zo werkt!

processor

processor

ik wil graag een andere processor in mijn mac zetten om zo beter Reason 3 aan te kunnen, want op dit moment bereik ik met mijn 400 Mhz erg snel de limiet in dit programma. Ik heb al sites gevonden waar je nieuwe processoren kunt kopen voor de mac, maar het word mij door verschillende mac-users afgeraden om te doen... heeft iemand hier wel ervaring mee?

Re: processor

Re: processor

Origineel geplaatst door spectre
ik wil graag een andere processor in mijn mac zetten om zo beter Reason 3 aan te kunnen, want op dit moment bereik ik met mijn 400 Mhz erg snel de limiet in dit programma. Ik heb al sites gevonden waar je nieuwe processoren kunt kopen voor de mac, maar het word mij door verschillende mac-users afgeraden om te doen... heeft iemand hier wel ervaring mee?
heb er geen ervaring mee maar http://www.xlr8yourmac.com/ hier vind je vast wel wat je zoekt

Re: Re: processor

Re: Re: processor

Origineel geplaatst door divi
heb er geen ervaring mee maar http://www.xlr8yourmac.com/ hier vind je vast wel wat je zoekt

in ct van deze maand
( ct = duits/nederlands computer blad)

staat een 2 ghz upgrade voor de g4
voor $499 dacht ik ...

heb er ook geen ervaring mee
maar het is de infrastructuur die erg belangrijk is voor de totale snelheid
weet dus niet hoeveel % die 2 ghz proc sneller loopt dan de oude g4

Origineel geplaatst door BDeep
Wat ik begrepen heb. Maar niet zelf geprobeerd dus, is dat je in OS 10.4 verschillende audio-interfaces tegelijk kunt gebruiken. Heb ergens gelezen dat iemand een Motu 2408 en een Yamaha 01X gebruikt heeft. Geloof wel dat je de clockfrequenties gelijk moet hebben. Device Aggregation heet het. Je maakt dan in je mac een nieuwe 'virtuele' interface aan, met de in en outputs van je interfaces gecombineerd. Bodo zei dit eerder ook al zag ik.
Het klinkt in theorie goed, hoop dat het in de praktijk ook zo werkt!

werd gvd wel eens tijd !
er zijn legio mac gebruikers die drm nog op os 9 zit omdat osx dat tot nu toe niet kon
althans met logic .. maar ik dacht dat het een core limitatie was

maar het is iig wel erg fijn :)

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
ik heb een emagic 2/6 en een Mbox zou ik die aan mijn powerbook g4 in logic 7.0 tegerlijk kunnen laten draaien.
men kan maar 1 driver tegerlijk kiezen zie ik.
weet iemand dat?
maar het kan dus normaal gezien niet in logic?
ik heb 10.9 o.s X

Het is uiteraard wel de bedoeling dat je ook in L7 meerdere audio interfaces gaat kunnen combineren, dankzij die coreaudio device aggregation. Hiervoor moet je idd 10.4 Tiger *kopen*.

Hou wel in je achterhoofd dat Digidesign *voorlopig* nog géén 10.4-compatibele CoreAudio driver heeft voor Tiger. Maw je kan je Mbox *nog* niet gebruiken in Tiger. Eerst wachten tot Digidesign met geupdate drivers komt vooraleer je je OS kunt upgraden. :gaap:

kijk daar heb ik wat aan ;)

raar dat dit in windows xp b.v wel kan met 2 kaarten in cubase .is mijn ervaring

maar werk nu met een Mac sinds een jaartje en bevalt beter.
dan maar een andere kaart denk met meerdere ingangen kopen en deze 2 verkopen.

ik wil namelijk een audio kanaal vanuit de mac.door een externe Fx en dan weer in een ingang van de kaart.
maar dan krijg ik een feedback.

ik wil namelijk een audio kanaal vanuit de mac.door een externe Fx en dan weer in een ingang van de kaart.
maar dan krijg ik een feedback.
ik weet niet welke interface je gebruikt maar als je meer outputs dan stereo master out hebt kan je toch in zowat elk sequencer pakket de routings zo instellen dat je x outs en ins als send/returns gebruikt? idd wel ff uitklijken dat je geen feedback loops creëert, maar dat zijn gewoon de software instellingen.

Origineel geplaatst door divi
ik weet niet welke interface je gebruikt maar als je meer outputs dan stereo master out hebt kan je toch in zowat elk sequencer pakket de routings zo instellen dat je x outs en ins als send/returns gebruikt? idd wel ff uitklijken dat je geen feedback loops creëert, maar dat zijn gewoon de software instellingen.

op die 6/2 emagic zit een alleen een stereo master en 6 ingangen en de Mbox 2 stereoin- uitgang en 1 digtale out -in.

dus dan krijg je een feedback

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back