Hanz
Anonieme Analogist
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Origineel geplaatst door JaZzMaN251
Om het even over een heel andere boeg te gooien...
Weet er iemand welke geluidskaart er eigenlijk zit in de Apple PowerBooks?
Ik kan er nergens specifieke informatie over vinden.
Is het gewoon een vrij standaard kaartje? Of zit er wel wat power achter?
JaZz.
De specificaties van "Rosetta", dat bedoeld is om applicaties die ontwikkeld zijn voor het PowerPC-platform te laten draaien op de nieuwere Intel-Macs, sluiten ondersteuning voor applicaties voor OS 9 en ouder echter uit. De specificaties noemen, buiten deze nekslag voor Apples klassieke besturingssysteem, verder nog een aantal opvallende andere beperkingen: zo wordt code die speciaal is ontwikkeld voor AltiVec, G4- en G5-processors niet ondersteund, en zullen ook kernelextensies en sommige Java-applicaties niet draaien met behulp van Rosetta.
Origineel geplaatst door Hanz
Zojuist op tweakers: http://www.tweakers.net/nieuws/37600
Lekker is dat! Ik kan me herinneren dat er zo hoog werd opgegeven van deze speciale instructiesets, en nu gaat dat blijkbaar zo bij het grofvuil. Wat betekent dat voor speciaal geoptimaliseerde programma's? (m.n. multimedia-achtige applicaties die juist zo lekker profiteerden van deze extensions?)
Nou ja, erg handig vind ik het allemaal niet. Ik zat in overweging om een Minimac aan te schaffen, maar dat plan gaat voorlopig gewoon de ijskast in. We zien wel wat ervan wordt in de toekomst.
Origineel geplaatst door Maks
ik weet niet wélke kaartjes, maar je kan er wel lekker mee werken. kan hele lage latency aan enzo...
Origineel geplaatst door dj discodeluxe
ik vind het best een goede kwaliteit,
soms moet ik zelf even kijken of ikde m box of de interne kaart aan heb staan
Origineel geplaatst door gijs
pas in 2007 hoor...
Origineel geplaatst door Slolov
De on-board geluidschip van een Mac zal niet zo veel verschillen met je on-board chip van je PC.
Wow, dat wil al wat zeggen, niet?
Ivm de latency, die zal wellicht een pak verschillen tussen je MBOX en de interne kaart...
Ik vroeg me eigenlijk af of de soundcard van de Apple beter zou zijn dan die op m'n moederbord van m'n pc... (onboard)
JaZz.

Origineel geplaatst door gijs
pas in 2007 hoor...
Dat is het al over 1½ jaar. Als ik een nieuwe computer zal willen kopen wil ik er wel zeker 3 jaar mee vooruit kunnen.
In sommige gevallen begrijp ik dit argument niet echt...
Als je nu bijvoorbeeld met een bepaalde computer iets specifieks kan doen (weet ik veel wat...), dan kan die computer dat 3 jaar later toch nog doen?
Er zijn volgens mij geen enkele computers nu beschikbaar, die dezelfde specificaties/prestaties leveren dan die binnen 3 jaar... Of vergis ik mij?
JaZz.
Je vergist je niet. Maar denk ook eens aan de software die ik nu zou kunnen aanschaffen en die over 1½ jaar niet meer op (of alleen onder trage emulatie) op een nieuwe Mac zal kunnen draaien.
Als je een mooie deal kunt sluiten voor een 2e hands Powerbook moet je dat zeker doen. Een nieuwe zou ik persoonlijk even niet doen. Ik ben wel benieuwd wat er met al die huidige Powerbooks gebeurd zodra Apple met een nieuwe Powerbook met Intel-inside komt. Wat brengen die dan nog op???