e&mm drum synth

LazyOne

Nieuwkomer
ja het gaat over de syntomII en de synbal
nu de schemas heb ik maar de layouts dus niet
ik heb zelfs de artikels.
het zou handig zijn moest ik de printlayouts hebben anders moet ik ze zelf maar proberen te ontwerpen maar dat is niet zo simpel.

Als je iemand wilt motiveren iets voor je te doen stel ik echt voor dat je je verhaal wat completer maakt en wat enthousiaster verteld.

Dus: Wat zijn het voor een apparaten (tuurlijk kunnen we raden maar toch :D ) en waar heb je al gezocht e.d.

En wat is het plan enzo......

ahja srry :)
het zijn analoge drumsynths
de syntomII is voor bas tot tom geluiden waar je verschillende paramaters kan aanpassen
en de synbal is voor cymbalen hi-hats etc... voor de hihat is er een optie voor een pedaal ingang die direct heel de decay toezet zodat je een hi-hat geluid kunt creëren.
het zijn bouw ontwerpen die in het tijdschrift e&mm voorkwamen.
de artikels zelf heb ik via google gevonden zal binnenkort is zien of dik die site terug vind en anders zet ik het desnoods even op webspace.
het enige wat dus mijn probleem is dat de pcb's er niet opstaan en die kon je toen (1983) bestellen maar nu vind je daar dus niks meer over. het voordeel leek mij dat de onderdelen nog redelijk goed verkrijgbaar zijn (lm13600 wel vervangen door lm13700 en sommige opamps vervangen door mondernere voor betere kwaliteit alhoewel de andere ook nog te krijgen zijn).
en vrij goedkoop zijn.
voor bijvoorbeeld 1 syntomII te maken was ik 10€ ofzo kwijt aan onderdelen (buiten potmeters die kosten ook nog wat) dus pakweg 20€ voor de onderdelen met potmeters. dan nog de pcb maken natuurlijk.

Back