Machinedrum

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Alex heeft nog even wat tracks voor me geupload! Vriendelijk bedankt!

http://student-kmt.hku.nl/~alex4/MD/

Rightbehindyaback :{

Er staan trouwens nog meer vette freaky tracks die ik nog niet eerder gehoord had..

super track, echt men ding...

nu zal ik nog enkele dagen zeer onrustig slapen tot de mijne hier geleverd is. dit zijn echt sounds die ik al lang zocht.

Beware ! Deze tracks zijn mijn experimentele dingen, dus non comercieel oogpunt! (Zijn ook al behoorlijk oud) Krijg wel zin om nog een paar van dit soort werkjes te maken :eureka: ! Greets

ps de tracks staan alle aangemeld bij B/S en gedponeerd bij de belastingdienst so be ware !

Laatst gewijzigd:
Heb je deze tracks op de interne sequencer gemaakt of met een externe?

Ik maak veel gebruik van de interne step seq. dit omdat de groove functie zo lekker is ! Daarna neem ik als het ware de loops op, bewerk ze nog met externe effeten dan recycle ik ze en ga aan het klussen. Heb inter wel eens complete tracks geseqenced, makkelijk voor live gigs , hoewel ik ook razend snel kan werken zonder sequence's. En aangezien het oog ook wat wil bij live performances gaat mijn voorkeur uit om patterns e.d. met de hand te wisselen/muten/unmuten e.d. Heb ook wel ge-expirimenteerd met het aansturen van de sounds vanuit logic, helaas is de timing dan minder en grooves zijn niet groovie genoeg!

Greets Alex aka: LecZ

Origineel geplaatst door sKeLeTvM

Who cares wat voor sounds er uit een machine drum komen ?

eeehhhmmm....

dus dan kunnen we allemaal al onze synths de deur uitgooien...
het maakt toch niet uit hoe'ie klinkt maar wat je ermee doet?!

8o)

waar is mn casio-keybord?

vrijdag 21 january 13h04 ruim half uurke men machinedrum

... Damn ODE aan ELEKTRON vette sh*t dit superb grooved pff geen woorden voor dit is em echt.

Bediening super relaxed.... live pielen in pattern mode mute en unmute

mensen :halleluja aanschaffen dit ding

Origineel geplaatst door Ken Waldek
vrijdag 21 january 13h04 ruim half uurke men machinedrum

... Damn ODE aan ELEKTRON vette sh*t dit superb grooved pff geen woorden voor dit is em echt.

Bediening super relaxed.... live pielen in pattern mode mute en unmute

mensen :halleluja aanschaffen dit ding

Nou laat ons eens een kick ass loop horen !!! Ben benieuwed !!!:{

kickass loop mag je zeker nog verwachten alleen vandaag nog niet, eerst maar ff men machinedrum leren kennen. uitspitten. (anders rolt de discussie van dat kan ook met een sampler) maar!!!

Het sequence gedeelte vin ik toch wel zeer zeer ok, 100% live te gebruiken

Het geluidsassortiment ben ik nog volop aan het bewonderen. Snoeiharde kicks tot miezerige klikjes kwamen hier al voorbij. kwa klank klinkt hij toch wel zeer lekker (al werd er hier anders beweerd, volgens sommige)

Hoe bevalt de GROOVE ?

*Er wordt gebeld aan de voordeur... Hmm wie kan dat zijn, kijk ff door het raam he de post met een pakje.
*Snel snel openen die deur. handtekening plaatsen daaaaag
*bliksemsnel naar men audio-machine-room (homestudio), doos op tafel heel voorzichtig openen
zie hem blinken. nu rm1x ff afsluiten midi en audio kabels aangesloten machinedrum van stroom voorzien.
* plof in men bloedrode bureaustoel ff tot adem komen ff die adrealine laten zaken.
* manual erbij vluchtig gelezen. hup schakelaar aan och nice. kanaal 5-6 van men mixer een klein duwke omhoog ff kit kiezen op de Md en beginne pielen gestressed tot en met

Forward...............

* uurke later nog steeds aan het pielen, totaal aan het freaken Vet dit klinkt echt superb.
betrapte mezelf he ben ik hier als een gek aan het stoeldansen.

Kortom Grooven kan de MD

---> Hoe deze zich gedraagt in de mix, tja de tijd zal het uitwijzen.

Liep je toevallig ook met witte poeder op je neus rond toen de postbode aanbelde?

IIG goed om te horen dat je er erg blij mee bent! :mega:

Heb weer es wat in elkaar gesmurft :)

Alles wat je hoort is MD .......

Attachments

• machinedrum3.mp3
    897,3 KB · Bekeken: 93
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Heb weer es wat in elkaar gesmurft :)

Alles wat je hoort is MD .......

>> zo zo ook al wat freake geluiden uit de md gekregen :)

Ik zoek een nieuwe voeding voor mijn md en dacht dat moet vast goedkoper kunnen dan de 60 euro die elektron er voor vraagt.

Iemand een goede tip?

bvd

:doei:

Ik zoek een nieuwe voeding voor mijn md en dacht dat moet vast goedkoper kunnen dan de 60 euro die elektron er voor vraagt.

Iemand een goede tip?

bvd

:doei:
Wat voor specs heb je nodig?

Monomachine is onderweg voor naast mn MD, voor mij zijn deze machines de ultieme drumcomputers. De combinatie van te editten parameters, de basiskits maar vooral ook de sequencer zijn goud, en zijn van een andere aard dan mn voormalige oppervriend de RY30(en RM50) wat toch wel één van de meest tweakable drumcomputers was. Wat het vergelijken met een sampler aangaat, met een sampler kan je in theorie elke drumcomputer nabouwen, net als je met FM elk mogelijk geluid zou moeten kunnen programmeren. Op papier heel leuk maar in de studio irrelevant. De workflow van de sequencer plus de parameters per geluid, de manier waarop de fx zijn geintegreerd, de Elektron-bakken zijn bijna dwingend inspirerend.

[FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]
Voor de MKII Monomachine is dit 6VDC,
3A, 5.5x2.5mm (2.5mm inner diameter) DC power plug (power at center),​
ungrounded 2 prong inlet (IEC320-C8) volgens de manual.
[/FONT]
[/FONT]

electron demo

electron demo

voor de fans,

ik kreeg net via hyves een bericht dat er 29 mei een electron demo was bij i4 muzique.

Laatst net naast een monomachine mkII gegrepen. Had al overeenstemming, verkoopt die gast 'm snel door aan een ander:kont:

Back