Machinedrum

Origineel geplaatst door Jan VS. Jaap
Dat zegt helaas iets over jouw dan de koe-bel en de sampler:W Dat betekent dus dat jij je laat leiden/lijden door het apparaat inplaats dat jij het apparaat laat leiden/lijden.

:)

Ik kan ook gewoon op de machine drum tientallen koe bellen namaken... En dan die weer in een sampler gooien :eureka:
En dan heb ik nog een onuitputbare bron van andere geluiden die je met een machinedrum kan maken.

Iemand die beweert met een koe bel een een sampler meer te kunnen als een machine drum en een sampler praat uit zn :kont:

Attachments

• koe-bel-1.wav
    158 KB · Bekeken: 120
jaja ik sampel ook graag en heb hier de sample cd liggen van machinedrum, gekocht via hun site... begin vandeweek staat er hier een machinedrum in real life jaja kheb hem uiteindelijk gekocht.

ah en mensen die niet van het ding houden tja de toekomst zal het zeggen !
Trouwens hoe beviel de 909 als hij uitkwam ? juist ja hoeveel kosten die dingen nu jup veel
dus mensen die nu geen machinedrum aanschaffen kopen ze messchien wel binne jaarke of 6 wanneer deze niet meer nieuw tekoop zijn. Nu de prijs tja ik heb het er persoonlijk voor over.

mijn bevindingen zal ik later deze week wel posten, greetz

hehe, had ik nu bier oprisping geschreven ipv koe-bel, ging de discussie dan het zelfde verlopen zijn?

ah ja wat een gezeik infeite

koop dan allemaal een sampler + koebel een gooi de rest van je gear buiten..

ik weet dat ik in 45 minuten een aanvaardbare track kan maken met de machinedrum (ok, pattern mode met mutes ma kom.).
Ik zie mezelf niet in 45 minuten een hele drumkit maken, sequencen enz....

De sampler is een grote afremming..

en ipv te zeiken op machinedrum users. neem je sampler, maak wat muziek, en laat ze gerust..

Ik blijf blij met mijn machinedrum.

http://users.pandora.be/darffader/rvooh/natural thing.mp3

Origineel geplaatst door rvooh
ah ja wat een gezeik infeite
koop dan allemaal een sampler + koebel een gooi de rest van je gear buiten.
Of een sampler en een bak bier want volgens praecox lukt het ook met bieroprispingen... 8o)

Origineel geplaatst door MadR
en mensen die hun 909 wegdoen hebben

Groot gelijk.

Het enige wat mij interesseert aan drummachines is hoe "correct" ze sync lopen met midi.
Dat is vaak huilen met de pet op.
Vandaar ben ik niet in het bezit van om het even welke drombak.
Akai MPC's en EMU SP1200 zijn daar grote uitzonderingen op.

Dat ligt er helemaal aan Resonance ik vind je uitspraak zeer gewaagd! Het gaat er niet om welke spullen je voor handen hebt maar of je juist weet wanneer bepaalde sounds op de wijze worden toegepast,hoofdzakelijk zal het met je gehoor,ervaring en talent te maken hebben of je weet wanneer een sound toepasbaar is of dan wel geschikt.
Machinedrum zegt mij geen flikker. Mijn maat Alle heeft wel een en is daar zeer over te spreken. Een oude sampler,drumdoos en een highend compressor of dergelijks zeggen mij dan wel meer. Mijn maat Alle heeft een kleine professionele studio waarr ie jonge mensen begeleid hij heeft er dan ook zeker wel kennis en verstand van.Eigelijk kun je met welke goedkope synth een vette track bouwen. Het gaat er alleen om dat je de sound op de juiste manier weet toe te passen. geef mij een dx7 en zal met deze methode een vette track kunnen bouwen. Een goede muzikant zou de sound die hij willekeurig zo uitkiezen ook toch zijn recht laten komen.

Very very right my brotha !

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
En dan die weer in een sampler En dan heb ik nog een onuitputbare bron van andere geluiden die je met een machinedrum kan maken.
Iemand die beweert met een koe bel een een sampler meer te kunnen als een machine drum en een sampler praat uit zn :kont:

Ik vrees dat jij uit je :kont: praat nu.

Who cares wat voor sounds er uit een machine drum komen ?
The only thing I care for zijn de ARRANGEMENTEN die jij weet te bouwen met om het even welke drumkast.
Daar gaat het om. Lees de reply van Jan hierboven nog eens.
Zonder twijfel zijn er mensen zat die met 1 koebel en een sampler dingen bouwen die oneindig veel interessanter klinken dan wat jij en ik samen brouwen met 10 machine drums. Dat is waar Jan VS Jaap op doelt.
Kan of wil je het niet begrijpen ?

Laatst gewijzigd:
Ik heb een hekel aan samplers in het algemeen! De MD is voor mij ideaal voor live en jamsessies. Voor de rest gebruik ik de MD meer als schetsboek omdat de geluidskwaliteit niet perfect is. De step-sequencer is geniaal.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Het enige wat mij interesseert aan drummachines is hoe "correct" ze sync lopen met midi.
Dat is vaak huilen met de pet op.

Is dat zo? Volgens mij valt dit erg mee.... Tuurlijk loopt niet alles even strak, maar huilen met de pet op lijkt me ERG overdreven. En vooral bij een machinedrum ben jij aan het verkeerde adres als je op zoek bent naar slappe timing!

Who cares wat voor sounds er uit een machine drum komen ?

De meeste mensen die deze thread lezen.......

The only thing I care for zijn de ARRANGEMENTEN die jij weet te bouwen met om het even welke drumkast.
Daar gaat het om

Dus geluid is niet belangrijk?

Zonder twijfel zijn er mensen zat die met 1 koebel en een sampler dingen bouwen die oneindig veel interessanter klinken dan wat jij en ik samen brouwen met 10 machine drums. Dat is waar Jan VS Jaap op doelt.
Kan of wil je het niet begrijpen ?

Interessant voor jou of voor mij? Interesse is subjectief..... En het kan mij eigenlijk geen ene
:kont: schelen wat iemand met een koebel kan....

Het lijkt wel of jij gewoon dezelfde persoon als Jan & Jaap bent? Of ben jij de Jan of de Jaap van de 2?
Je praat in ieder geval weer uit je :kont:

Laatst gewijzigd:
ik irriteer me nog steeds rot aan dat displaytje....elke keer als ik edit op dat ding krijg ik tunnel-vision syndroom....

de selectie van sounds vind ik nog steeds errug omslachtig....en elke keer als je een andere sound selecteert staat ie weer in de basis stand....zou het niet oneindig veel makkelijker zijn om je ge-editte sounds (bijv. uit andere kits) terug te kunnen halen ? of doe ik iets verkeerd ?

en het selecteren van de juiste uitgang voor een sound had ook wel makkelijker gekunt....

Machinedrum zegt mij geen flikker. Mijn maat Alle heeft wel een en is daar zeer over te spreken. Mijn maat Alle heeft een kleine professionele studio waarr ie jonge mensen begeleid hij heeft er dan ook zeker wel kennis en verstand van.

Is dat dezelfde die kloeg dat er uit z'n Jupiter 6 geen vette bassdrums kwamen? :bekdicht:

Waar is trouwens die andere machinedrum thread gebleven? er was nog een thread als deze alleen veel groter en ouder.
Daar heb ik eerder al eens naar gezocht maar toen kwam ik bij deze uit. Er stond daar nog een track gemaakt op de MD
Die erg vet was.. Techno: Watch your back. Of zoiets....

Origineel geplaatst door dione
ik irriteer me nog steeds rot aan dat displaytje....elke keer als ik edit op dat ding krijg ik tunnel-vision syndroom....

de selectie van sounds vind ik nog steeds errug omslachtig....en elke keer als je een andere sound selecteert staat ie weer in de basis stand....zou het niet oneindig veel makkelijker zijn om je ge-editte sounds (bijv. uit andere kits) terug te kunnen halen ? of doe ik iets verkeerd ?

en het selecteren van de juiste uitgang voor een sound had ook wel makkelijker gekunt....
als ik een sound uit 'n andere kit wil gebruiken ga ik naar 'n pattern waar die gebruikt wordt, kopieer de track met die sound en plak dat in de pattern waar ik 't wil hebben. ff de steps verwijderen en je kan de sound gebruiken in je nieuwe pattern.

routen van de outs is idd te omslachtig, dat wil je on-the-fly kunnen

Mja dat routen enzo hoef je allemaal maar 1 keer te doen.... Je heb meerdere slots waarin je verschillende setups kan opslaan.... Erg handig!

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Mja dat routen enzo hoef je allemaal maar 1 keer te doen.... Je heb meerdere slots waarin je verschillende setups kan opslaan.... Erg handig!
tuurlijk! maar soms wil ik ff iets ergens anders naartoe routen zonder zo'n slot te willen editen, en belangrijker: je moet wel onthouden welke kits/patterns welke setup gebruiken en dat handmatig veranderen... 't zou veel handiger zijn als de setup slots gelinkt waren aan kits (voor de routing tenminste)

Back