Cubase probleempje?

Rammoth

Nieuwkomer
Als ik met mn CS1x in Performance mode opneem krijg ik steeds geen geluid als ik het afspeel, terwijl je wel ziet dat die het heeft geregistreerd en afspeeld in Cubase SX. Wat doe ik verkeerd?

EN, hij geeft vaak problemen met sync lost, mijn geluidskaart is de M-Audio Audiophile 2496, iemand een idee wat ik hier tegen moet doen?

Ok je eerste vraag: Dat is zo heel moeilijk te zeggen. Meer info nodig...

bijv. Kabels gecheckt? Midi kanalen goed ingesteld? Op het moment dat het afgespeeld wordt, zie je dan ook de midi out indicator op het transport panel van Cubase bewegen?

Laat even weten wat je wel en niet gecontroleerd hebt...

Vraag 2.: Wanneer zie je sync lost staan? bedoel je bij de "sync test" die verschijnt nadat je een andere driver hebt gekozen? Wanneer dit zo is moet je ervoor zorgen dat je de ASIO driver voor je audiophile hebt geselecteerd in Cubase. Wanneer je de MME driver gebruikt heb je kans op sync lost. Dit betekent dat je audio en midi waarschijnlijk niet goed gelijk zullen lopen.

ASIO Driver dus!!

:okdan:

Origineel geplaatst door meesha74
Ok je eerste vraag: Dat is zo heel moeilijk te zeggen. Meer info nodig...

bijv. Kabels gecheckt? Midi kanalen goed ingesteld? Op het moment dat het afgespeeld wordt, zie je dan ook de midi out indicator op het transport panel van Cubase bewegen?

Laat even weten wat je wel en niet gecontroleerd hebt...

Vraag 2.: Wanneer zie je sync lost staan? bedoel je bij de "sync test" die verschijnt nadat je een andere driver hebt gekozen? Wanneer dit zo is moet je ervoor zorgen dat je de ASIO driver voor je audiophile hebt geselecteerd in Cubase. Wanneer je de MME driver gebruikt heb je kans op sync lost. Dit betekent dat je audio en midi waarschijnlijk niet goed gelijk zullen lopen.

ASIO Driver dus!!

:okdan:

De 1e vraag: Ja, in Multi mode werkt hij wel en speelt alles af, maar zodra ik in performance mode op wil nemen registreert hij wel wat ik intoets maar wil het niet afspelen via mn synth. Kabels en midi kanalen enz zitten dus wel goed:confused:

De 2e vraag is al opgelost :)

Heb het al gevonden... Had mijn performance bank in Cubase niet gelijk gezet met mijn performance output kanaal op mn CS1x :o:
Bedankt voor je hulp in ieder geval:)

Back