gratis(!) Tracktion

Ik vind 't een erg aantrekkelijk aanbod, heb 'm maar even gedownload, geinstalleerd en geregistreerd.
Eerste indruk: ziet er overzichtelijk uit, maar de user interface is niet de vlotste - kreeg er een beetje een Java Swing gevoel bij. Gelijk de irritante helpfunctie uitgezet, dat scheelt al.
Komende tijd maar eens even mee aan de slag!

Ook van mijn kant: bedankt voor de tip! :biertje:

Origineel geplaatst door Bas
Je loopt deze thread met je link ;)

Threads zijn blijkbaar samengevoegd :) Maar inderdaad errug relaxed stukje software. Een complete freeware studio komt nu toch wel heel dichtbij.

Naar zoiets was ik nou al tijden op zoek. Laatst Magix Music Maker 2003 en Music Studio 2003 voor 5,- elk gekocht, maar die zijn er weer af nu ik dit heb :D

Ik vind de interface best geslaagd juist, niet allerlei menu's, maar gewoon je klikt wat aan en midden onder verschijnen alle functies en opties :halleluja Voor laptopgebruik ideaal.

En er zit timestretch in :halleluja

Hier ga ik nog veel mee aan de slag ben ik bang :P

Heb hem net even geinstalleerd, maar geraak er niet uit hoe je hem licensed... :confused:
Ik verwachtte een mailtje met een of ander serie nummer...

Licensen is een beetje tricky als je haast haast haast hebt om lekker aan de slag te gaan... :D

Je vult eerst je profiel in op de Tracktion download site (geen fake email adres gebruiken), vervolgens download en installeer je Tracktion.
Start het programma, klik op ABOUT links onder (naast HELP).
Dan zie je staan: This computer's machine number XXXXXX.
Het getal bij XXXXXX kopieer je eventjes, en vul je vervolgens op de Tracktion site op my.mackie.com onder de link Tracktion Music Production, bij Tracktion Machine Numbers. Er verschijnt dan een button met "Create Authorization".
Klik hierop, als het goed is krijg je dan vanzelf een authorization file in je mail. Als het fout gaat, kan je trouwens ongestraft blijven proberen.
Uiteindelijk sla je het bestand op dat in je ontvangen mailtje zit, en gaat weer naar Tracktion.
In het ABOUT scherm zie je onderaan staan: "Unlock this copy using a key file". Druk op deze knop, wijs naar het opgeslagen bestand uit je mail, en klaar is Kees!

Succes!

Let op: bij het pakket krijg je gratis de Mackie Final Mix Tool, een leuke mastering tool voor gebruik in Tracktion.
Volgens mij is het de bedoeling dat je die als volgt gebruikt:
Sleep "new filter..." rechts boven naar de master slot rechts onder (boven master pan) en laat dan los.
Nu krijg je een lijst met bovenin de '3rd party' lijst de optie "FinalMixTracktion". Kies deze en de master slot wordt gevuld met deze plugin. Het schermpje van de plugin zelf opent vanzelf. Handig!

Best een prima programma, maar heeft er al iemand uitgevonden hoe ik midiklok uitstuur of ontvang in deze sequencer? ik heb het nodig (vind ik).

ik heb dat ook nodig!

Ik wil nl (midisport 2x2) clock versturen op de 2de midi uitgang.

Ook vind ik het lastig dat ik de input kan op audiophile PCI zetten, maar dan niet mijn output kan linken aan interne speakers (vind ik handig).

Suggesties?

Of moet ik toh logic express gaan halen?

Nou ik heb her en der nog gezocht en het schijnt echt onmogelijk te zijn, behalve met rewire. Als ik me niet vergis kun je hem met rewire synchroniseren aan een ander sequencerprogramma en dat is volgens mij een beetje dubbelop. Jammer maar helaas, ik ga weer aan de Cubase. Verder is Tracktion best een fijn programma, maar ja.

Re: gratis(!) Tracktion

Origineel geplaatst door exhead
Klik hier om een gratis licentie te krijgen van het programma Tracktion.

Leuk als je net als ik een "cheap-ass" bent. :D

hay.guis

ik vindt het ongeloofelijk dat ze zoiets in een download van nog geen 5 mb kunnen doen

Greetz Turtet :doei:

... dat lukt zo te zien alleen als je meerdere MIDI inputs beschikbaar hebt.
Géén probleem, want met MIDI-OX en z'n broertje MIDI Yoke kan je dit prima voor elkaar krijgen...
(ik blijf het roepen: geweldige tools & nog gratis ook! :))
Gewoon een kwestie van de virtuele MIDI Yoke ports goed routeren in MIDI-OX dus...

Wat erger is: ik ben er achter gekomen dat Tracktion voor mij onbruikbaar is.
Niet alleen wordt mijn (toch niet lullige) systeem ontzettend traag - zelfs bij absoluut niets doen heb ik een CPU usage van 80%! - maar tot mijn grote schrik is het programma niet in staat om zoiets elementairs als MIDI sync / clock te gebruiken.
Niet ingaand, en niet uitsturend. Waardeloos, als je nog iets van hardware hebt dat je wilt syncen (delays, arpeggiators, drumcomputers).

Helaas, maar *hup* in de prullebak met Tracktion! :(

Laatst gewijzigd:
Dit ziet er wel goed uit zeg. Ik gebruik voornamelijk Reason met Cubase SX voor masteren/vocals. De meeste features gebruik ik geeneens. Hooguit een arp of een leuke fm synth VSTi. Ik denk dat ik wel genoeg heb aan dit pakket. Helemaal mooi is dat het makkelijk op 4 floppies zou passen, dus erg klein.

Aan huidige gebruikers: Hoe is dit pakket met het recorden van vocals? Ik maak gebruik van 1 condensator, dus erg schokkend wordt het niet. Zijn er nog editingmogelijkheden ingebakken?

Ik ga het vanavond eens ff proberen. :D

Tracktion, tracktion.... ik weet het niet... blijf twijfelen wat ik ervan moet vinden!

Het is wel degelijk een lekker intuitief programma, werkt lekker vlot weg :)
MAAR
maar die bugs af en toe! (loopfunctie aan een edited sample werkt vaag, dat soort rommel...) :(
AAN DE ANDERE KANT
zijn de ingebouwde plugins van goede (de mastering plugin) tot zéér goed van kwaliteit (de phaser - gewoon SmallStone!)
MAAR
die onhandige werkwijze met het toewijzen van inputs, die je dus weer moet loskoppelen, anders wordt er zonder dat je op record drukt van alles opgenomen... :(
AAN DE ANDERE KANT
het is gratis dus je moet niet zeuren :)
MAAR
je moet dus vooral niet exporten naar wave file op de standaard settings -> introduceert hopeloze distortion artifacts. :(
EN
waarom hangt dat pokkepakket m'n pc compleet op qua cpu usage, zelfs als je niets doet? argghhhh! :(

Kortom... eh... tja.
Dank u voor de aandacht! :D

Hallo,

Even een soortement 'newbee' vraagje:

Wanneer ik op mijn ene pc (die ik puur en alleen voor internet-doeleinden gebruik) eenmaal Tracktion heb geïnstalleerd, hoe bereik ik dan dat ik op mijn andere pc (enkel en alleen voor audio) dit programma geinstalleerd krijg?

Is dat een kwestie van een CDR in je lade doen en het programma hierop opslaan, om vervolgens de cdr in je audio-pc te doen?

Groet,
Ferry123

Back