tr-606 tempo sneller dan midi clock

GnarlyBarf

Heptameron
wanneer ik mijn tr-606 wil din-syncen via de Novation Drumstation loopt 't tempo ongeveer anderhalf keer sneller dan het tempo wat ik in cubase (SL 1.06) heb ingesteld... ik gebruik een midex 3 voor m'n midi en die staat ingesteld op midi clock uitsturen in cubase. wanneer ik 't tempo in cubase wil veranderen lukt dit wel, maar steeds anderhalf keer sneller dan wat ik ingesteld heb. ik heb ook een USB audiophile en daar gebeurd precies 't zelfde mee...

ik snap d'r echt niets van, waar zou dit aan kunnen liggen?

bedankt voor de hulp!

tsjah, misschien dat het aan cubase ligt. hoewel die naar andere apparaten wel de goede midi clock stuurt.

misschien gaat er iets mis in de drumstation om 't naar een dinsync signaal om te zetten?

't zou misschien ook aan de 606 kunnen liggen, hij is ge-midi-mod (dtronics) en daar is dezelfde ingang als de dinsync voor gebruikt, maar dinsync zou 't moeten blijven doen.

en ja, 't knopje staat op dinsync input.

mmm... ik heb wel precies dezelfde problemen gehad met een midi naar sync converter van Dtronics...
en de converter in de drumstation vind ik zelf beter dat de doepfer msy 2, dus daar zou het niet aan liggen.

heb je de sequencer van de 606 wel op 4/4 gezet ? dat wil ook wel eens het probleem zijn !

sjaak, dat dacht ik ook in eerste instantie... de audiophile en de midex stuurde beide midiclock uit, nu stuurt alleen midex midiclock uit, en 't loopt nog steeds te snel.

ik heb sinds kort een mc-202 (gisteren) en die loopt wel synchroon, met de 606 op de mc-202 is er geen probleem meer...?! ik snap 't nog steeds niet, maar 't werkt nu wel.

Het zou aan de kabel kunnen liggen. Het lijkt me stug maar ik kan het maar beter posten voor het kleine geval dat het toch dit probleem is.

Het is zo dat die Midi-Sync24 converters natuurlijk maar een bepaald "vermogen" hebben. Je moet je voorstellen: Hoe langer de kabel, hoe meer spannings verlies. Ik heb zelf dit probleem ooit gehad toen ik mijn TR606 wilde syncen via de Sync24 output van mijn Syntecno Teebee. Toen ik een kortere kabel had aangesloten werkte alles weer OK.

Ik begrijp, met dit idee in mijn achterhoofd, niet waarom de TR606 dan precies 1,5 keer zo snel moet lopen. Maar toch...misschien dat de MC202 van je dichter bij de Sync24 output staat?

Succes ermee.

Dat van die kabel klopt, dat is mij ook eens gebeurd.

De MC 202 kan een dinsync signaal splitten dus als je dinsync naar de mc 202 stuurt vanuit de convertor en dan vanuit de mc 202 naar de 606 werkt het dan wel ?

Dan stuur je toch precies hetzelfde signaal maar dan met de mc202 ertussen ?

misschien een beetje off topic, of een beetje een stap ervoor.., maar hoe werkt zoiets nu eigenlijk din sync ?

ik weet dat je zo'n midi to sync converter nodig heb, maar sluit je 'm gewoon aan op midi thru of zo ?

je start de sequencer en de drumcomputer begint automatisch meet te lopen ? of moet je daarvoor nog iets doen ?

Origineel geplaatst door Krafty808
misschien een beetje off topic, of een beetje een stap ervoor.., maar hoe werkt zoiets nu eigenlijk din sync ?

ik weet dat je zo'n midi to sync converter nodig heb, maar sluit je 'm gewoon aan op midi thru of zo ?

je start de sequencer en de drumcomputer begint automatisch meet te lopen ? of moet je daarvoor nog iets doen ?
Din sync bestaat uit een synchronisatiesignaal en een start/stop signaal. De midi-to-sync converter zet de midi data van start/stop en synchronisatie om in de din sync data. En de converter sluit je gewoon aan op een midi out of thru. Werkt als een trein, je hebt niet eens meer door dat je met din sync werkt....:)

Back