met welk programma kun je animatie van geluid voorzien?

koediman

--<{(OoO)}>--
een vriend van me heeft binnenkort een programma nodig waarmee hij animatie van geluid kan voorzien.

zelf kan ik alleen op nuendo komen (hij wil ook vst-i's gebruiken) maar zijn er andere, misschien wat simpelere programma's die het ook kunnen?

Sound Forge kan filmpjes importeren en daar kun je dan je .wavs onderzetten. Maar zelfs iets als Windows Moviemaker zou 't moeten kunnen, ware het niet dat die waardeloze videocompressie heeft ;). Heb je gewoon een track die je er gelijk onder kan lijmen of moet je met in- en outfaden kunnen werken?

Sowieso is 't het beste om het geluid eerst klaar te hebben; en dan pas het grovere knip & plak werk te doen; Cubase kan trouwens ook met film werken als het goed is, maar wil je 't simpel houden, dan zou ik niet die route nemen.

bedankt voor de antwoorden... adobe premiere schijnt idd het programma te zijn wat de meeste pro's gebruiken... probleem is dat hij volgens mij vst-i's wil gebruiken om de muziek te maken terwijl je het filmpje ziet.... ik denk niet dat premiere dat kan... soundforge in elk geval niet....

maar goed... bedankt ook voor de cubase tip...ik had er eigenlijk nooit op gelet dat je daarin ook video kan importeren.

je neemt toch gewoon een sequencer waar je het filmpje in laad en dan sequence je er je zooi onder

exporteer je naaar een stereo audio stream en die plak je via premiere of zo bij elkaar.

met cubase, neudo logic kun je allemaal filmpjes inladen en dan kan je al je audio werk doen.

werkt prima

Ik vind dat je de verkeerde weg kiest...

Film eerst je ruwe materiaal, maak vervolgens de muziek met de sfeer die je in je hoofd hebt. En dáárna monteer je je film op het tempo van de muziek. Op die manier krijg je altijd een goed lopende film, en zijn beeld en geluid één.

Je muziek kun je gewoon met je VST's maken en exporteren als .wav. In Premiere kun je de .wav file importeren.

Ik heb geen idee wat je budget en mogelijkheden zijn. Maar ik kan me ook een situatie voorstellen waarbij je 1 computer hebt met een sequencer (cubase, logic) en dat je die met tijdcode aan een andere computer met het video of VTR synct.

Overigens kan Logic ook video importeren, maar dat is eigenlijk alleen nog interessant als je een mac hebt helaas. (edit: zie nu pas dat EDP Logic ook al noemde...)

Back