Modular G2 output assignment ?

Backdrop

Synthesizer Patel
Is er een manier om de outputs van de patches globaal in te stellen ?
Ik wil namelijk door de patches bladeren maar elke patch heeft z'n eigen output toewijzing en daardoor kan ik op output 3&4 niet makkelijk van patch wisselen.

Ergens in performance mode misschien ?

Waarom je niet gemakkelijk zou kunnen wisselen, begrijp ik niet.

Het gemakkelijkste gebruik je natuurlijk de Editor, want dan is het slechts één muisklikje van je doel verwijderd.

Heb je geen computer bij de hand, druk dan op 'Patch' boven het eerste display (naast die rode 'Save'). Vervolgens kan je met de 'Navigator' door de Patch scrollen, totdat je het uiteindelijke Output module vindt. Het zoeken begint met de 'Morph', dus als je een Output tegenkomt vlak voor het weer verschijnen van 'Morph', dan is dat wel de uiteindelijke. In de Displays verschijnen dan de parameters, waarbij de eerste 'Dest'(iny) is. Zet deze op 3/4...

Dit kan helaas niet globaal gebeuren, omdat de G2(X) geen hardwired synth is.

Zie [Manual page 36, bovenaan]

Trouwens, [Manual page 138] staat het schema van de G2(X). Alle lijnen worden in de Patch bepaald, hetgeen een maximale flexibiliteit geeft.

Ik hoop dat je de V1.24 Manual hebt. Een kleine raad: indien je die nog niet hebt, download deze dan van http://www.clavia.se/G2/V1_20/G2UserManual_V1_2x.zip, maar print hem nog niet, want er staan wat zaken op veranderen...

Wout

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Waarom je niet gemakkelijk zou kunnen wisselen, begrijp ik niet.

Het gemakkelijkste gebruik je natuurlijk de Editor, want dan is het slechts één muisklikje van je doel verwijderd.

Als je zo een bank van 127 patches moet doorwerken ben je dus 127 muisklikken verder en da's geen pretje.

Heb je geen computer bij de hand, druk dan op 'Patch' boven het eerste display (naast die rode 'Save'). Vervolgens kan je met de 'Navigator' door de Patch scrollen, totdat je het uiteindelijke Output module vindt. Het zoeken begint met de 'Morph', dus als je een Output tegenkomt vlak voor het weer verschijnen van 'Morph', dan is dat wel de uiteindelijke. In de Displays verschijnen dan de parameters, waarbij de eerste 'Dest'(iny) is. Zet deze op 3/4...
idem

Dit kan helaas niet globaal gebeuren, omdat de G2(X) geen hardwired synth is.

Zie [Manual page 36, bovenaan]

Trouwens, [Manual page 138] staat het schema van de G2(X). Alle lijnen worden in de Patch bepaald, hetgeen een maximale flexibiliteit geeft.

Ik hoop dat je de V1.24 Manual hebt. Een kleine raad: indien je die nog niet hebt, download deze dan van http://www.clavia.se/G2/V1_20/G2UserManual_V1_2x.zip, maar print hem nog niet, want er staan wat zaken op veranderen...
Wout

Ik heb de 1.1x manual maar dat maakt niet uit want het kan toch niet .:)

Origineel geplaatst door Backdrop

Ik heb de 1.1x manual maar dat maakt niet uit want het kan toch niet .:)

Dan mis je een deel van de Modules beschrijvingen...

Maar ik vraag me nog steeds af wat je nu precies wilt...
Als je Patches wilt vergelijken, dan laad je de ene toch in Slot A en de andere in Slot C? Met de KeyboardSplit kan je ze dan verschillend bespelen. Zo doe ik het als ik niet precies weet welke Patch ik het best kan gebruiken. Ik begrijp het nut van die 1/2 in 3/4 uitgang wisseling niet zo goed.

Als je me kunt overtuigen van het belang hiervan, dan kan er iets aan gedaan worden.

Wees in ieder geval blij dat je geen Classic hebt, want daar zijn meer dan 25.000 Patches voor beschikbaar

Wout

Tsja waar heb je individuele outputs voor ?

Ik heb een pad uit output 1&2 bijv. naar kanaal 1&2 op m'n mengpaneel en een bas uit output 3&4 naar kanaal 3&4.
Over kanaal 1&2 heb ik EQ en een reverb voor een pad staan. Over kanaal 3&4 compressie en EQ voor de bas.
Als ik dan toch een andere bas zoek knalt de nieuwe patch weer over kanaal 1&2 met de reverb en EQ van het pad geluid.
M.a.w. het maakt uit op welke kanalen de geluiden op het mengpaneel binnenkomen om ze direct te kunnen vergelijken.

je zou ook op je mengtafel ff je eq kunnen bypassen en je reverb weg kunnen draaien of bypassen op je fx apparaat.....dat lijkt me dan de makkelijkste oplossing...;) (aangezien de andere optie niet mogelijk is)

wel naar dat de G2 dat niet kan trouwens,want ik ben ook zo'n geluiden-zapper....

Okee, dan...

Zou het een oplossing kunnen zijn dat er een 'Bank-Manager' zou komen? Dit gaat dan wel over sequencen, toch? Je hebt een loopje gekozen en je wilt gewoon de geluiden kunnen veranderen?

Zo'n BankManager zou dan de volgende specificaties kunnen hebben:

* het handmatig verplaatsen van Patches in de volgorde (handig voor life) en eventueel in een andere Bank zetten;
* de Output routings van het laatste Module kunnen veranderen;
* het uitrekenen en gelijk maken van het out volume.

Zijn er nog meer opties?

Clavia wil graag zo goed mogelijk uitgewerkte voorstellen, want daar kunnen ze wat mee. Nu moet je niet meteen denken dat zoiets op stel en sprong gemaakt gaat worden, want dit is duidelijk een project om een programmeur een tijdje aan het werk te houden in slappe tijden... (Op dit moment is het beslist niet slap)

Dus, een overzicht hoe het werkt:
Er is een Patch, willekeurig ergens vandaan, b.v via het InterNet of uit de FabrieksBank; die plaats je in een Bank waarin jij hem wilt gebruiken in je vaste opstelling bij het sequencen. Je kunt vervolgens die hele Bank 'normalizen' naar bepaalde settings, dus tijdens het afdraaien van het loopje kan je wisselen zoveel je wilt.

Wout

Dat 'probleem'was er ook al met de G1.. dat dus alle patches standaard naar output 1&2 geassigneerd staan.

Ik gebruik dan ook kanaal 1&2 om te zappen, of Dione z'n oplossing (ff op mengtafel alles bypassen terwijl je zapt)

Of, er zou iemand iets moeten verzinnen om je patches buiten de nord modular om te kunnen converten naar andere outputs..

Het enige dat veranderd hoefd te worden in de patch is de 5e waarde van linksaf gelezen.. 1 = output 3&4, 0 = output 1&2

[ParameterDump]
1
1 4 3 127 1 0
2 4 3 127 1 0
[/ParameterDump]

Laatst gewijzigd:
Voor de Classic zou de oplossing erg gemakkelijk zijn :)

Het PatchFormat is algemeen bekend, dus een tooltje schrijven die de bewuste parameters even verandert, is snel geschreven. Alleen een '0' in een '1' veranderen

Dus:

[Header]
Version=Nord Modular patch 3.0
0 127 0 127 2 0 0 1 600 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
[/Header]
[ModuleDump]
1
1 4 0 5
[/ModuleDump]
[ModuleDump]
0
[/ModuleDump]
[CurrentNoteDump]
64 0 0 64 0 0
[/CurrentNoteDump]
[CableDump]
1
[/CableDump]
[CableDump]
0
[/CableDump]
[ParameterDump]
1
1 4 3 115 0 0
[/ParameterDump]

[ParameterDump]
0
[/ParameterDump]
[CustomDump]
1
[/CustomDump]
[CustomDump]
0
[/CustomDump]
[NameDump]
1
1 2 outputs1
[/NameDump]
[NameDump]
0
[/NameDump]

wordt dan:

[Header]
Version=Nord Modular patch 3.0
0 127 0 127 2 0 0 1 600 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
[/Header]
[ModuleDump]
1
1 4 0 5
[/ModuleDump]
[ModuleDump]
0
[/ModuleDump]
[CurrentNoteDump]
64 0 0 64 0 0
[/CurrentNoteDump]
[CableDump]
1
[/CableDump]
[CableDump]
0
[/CableDump]
[ParameterDump]
1
1 4 3 115 1 0
[/ParameterDump]

[ParameterDump]
0
[/ParameterDump]
[CustomDump]
1
[/CustomDump]
[CustomDump]
0
[/CustomDump]
[NameDump]
1
1 2 outputs1
[/NameDump]
[NameDump]
0
[/NameDump]

:D haha nee, die had iuk zo gezet om te experimenteren met 'welke-parameter-doet wat'

maar bedankt voor de nog helderdere (wat een woord zeg) uitleg ;)

dus Backdrop, ik weet niet hoe goed jouw programmeerkunsten zijn... 8)

Origineel geplaatst door Sander02
dus Backdrop, ik weet niet hoe goed jouw programmeerkunsten zijn... 8)

Helaas, want het G2 PatchFormat is gescrambled...
En Blackdrop heeft een G2, dus waarom zou'die voor de Classic gaan programmeren?
We kunnen het geheel beter in Stockholm op tafel leggen! Maar zijn er nog toevoegingen?

Wout

Hey wout, is het misschien een idee om een G2 wishlist thread te maken? (ik weet dat je jehiermee een hoop shit op de nek kan halen...)

De editor zelf laat nog wat te wensen over. als je een patch edit en je doet per ongeluk een program change opje sequencer voor het slot waar je op zat te editten dan is de patch die je aan het editten was verdwenen.
In de G1 editor kwam er dan een nieuw venster. Na een uurtje editten zat ik meestal wel met een stuk of 12 open windows :D.

Outputs wijs ik standaard aan 1en2 toe, omdat 3 en 4met input 3 en 4 mijn main mix effect loop zijn.
Een G2 (en G1) eist gewoon veel tijd en aandacht op om het goed te laten werken :D

-C-

Origineel geplaatst door C738
Hey wout, is het misschien een idee om een G2 wishlist thread te maken? (ik weet dat je jehiermee een hoop shit op de nek kan halen...)

Deze lijst bestaat al op www.electro-music.com
Goed, die is in het Engels, maar Clavia gebruikt die wel.

Eigenlijk is de hele G2 het resultaat van de wishlist over de Classic.

Wout

Origineel geplaatst door C738
Een G2 (en G1) eist gewoon veel tijd en aandacht op om het goed te laten werken :D

Maar een paar handige tooltjes zijn nooit weg.
Voor de Classic zijn die ook ontwikkeld.

Wout

Ik denk dat het veranderen van de patches qua onhandigheid geen optie is dus het programmeren en hele banken converteren vallen af.
Het bypassen op het mengpaneel doe ik nu alleen raak je dan wel een deel van de mix context kwijt en daar gaat het nu juist om.

Het beste zou een soort master output setting per part zijn maar ja als dat niet kan dan weet ik het ff niet
(misschien iets soortgelijks als de midikanaal toewijzing)

(ik heb ook nog wel iets voor een wishlist: onafhankelijk toewijzen van de draai- en de drukknoppen. Als je nu een sequencer toewijst aan de knoppen worden de drukknopppen [stap uit/aan] en de draaiknoppen [waarde/pitch].
Vaak wil je echter tijdens een performance alleen de stappen uit en aan zetten (909 stijl) en niet de pitch veranderen( vals e.d.). De draaiknoppen op die pagina zijn dan nutteloos.)

Origineel geplaatst door Backdrop
De draaiknoppen op die pagina zijn dan nutteloos.

Of juist niet!
Als je een KeyQuantisizer gebruikt achter de Sequencer, dan kan je al spelend je melodie veranderen.

Wout

Back