reoson kraakt ? ?

turtel

ELECTRIC
Hay peops.

ik draai cubase sx 2.0 laatste patch met reason 2.5.
als ik bijde draai met veel tracks kraakt het.
het rare is als ik een 1.8 proccesor in mijn pc hebt kraakt hij meer dan met een 2.8

mijn vraag heeft de proccesorkracht in combinatie met latency tot gevolg dat er kraken kunnen ontstaan

greetings Turtel

:confused: :confused:

Ja inderdaad. Van zodra de processor niet meer kan volgen ontstaan er zgn artefacten in het geluid (gekraak). Daar kan je niet aandoen tenzij een betere processor.

latency

latency

Origineel geplaatst door search64
Tuurlijk wel, gewoon latency wat verhogen.

Hay Nen belg en search65.

THX voor de antwoorden

maar is het niet zo dat lage latency het beste voor syncroniteit is hij staat bij mij op 5 ms

aangezien ik bezig ben met een andere computer denk ik dat ik op de ene reason zet en de andere SX.
heel goedkoop lcd schermpie met een hoop kapote pixels erop, goedkope videokaart

dan zou ik een 1.8 voor reason hebben en een 2.8 voor cubase

of reason niet meer gebruiken maar daarvoor zitten er te veel leuke dingen op
greetings Turtel.
:doei:

Heb ook een P4 2.8Mhz en bij mij kraakt ie ook als ik reason en cubase gebruik via rewire.
Vanavond eens proberen of ik dit probleem kan oplossen met de latency wat te verhogen. Je maakt me wel niet wijs dat de 2.8 Mhz proccesor er voor iets tussen zit; deze is volgens mij meer dan voldoene om beide programma's samen (met veel tracks) te draaien. Bij mij ligt het vooral aan die fucking SB live denk ik maar deze wordt binnekort toch veranderd door een RME. Welke geluidskaart heb jij overgens? Misschien moet je het probleem daar zoeken?

Origineel geplaatst door Steve303
Heb ook een P4 2.8Mhz en bij mij kraakt ie ook als ik reason en cubase gebruik via rewire.
Vanavond eens proberen of ik dit probleem kan oplossen met de latency wat te verhogen. Je maakt me wel niet wijs dat de 2.8 Mhz proccesor er voor iets tussen zit; deze is volgens mij meer dan voldoene om beide programma's samen (met veel tracks) te draaien. Bij mij ligt het vooral aan die fucking SB live denk ik maar deze wordt binnekort toch veranderd door een RME. Welke geluidskaart heb jij overgens? Misschien moet je het probleem daar zoeken?

hay steve 303.

i like that number
ik heb nu een 1.8 maar ik heb ook een 2.8 cpu geprobeerd (heb ik lliggen ivm bouw andere computer)en dan is het kraken minder
mischien met een 3.4 of 4.0?????
Rebirth doet het goed
mischien is het beste om een systeem met alleen reason neer te zetten en een met sx, en dan met systemlink linken
maarja 2 pc s ??????????
1 hele zware pc?????????

ik heb een audigo geluidskaart
bij me volgende kaart zal ik meer over na denken welke ik neem

Greetings Turtel:yamaha:

Het is trouwen 2.8GHz en dus 2800Mhz.....

Terzijde.

ik heb zo'n zelfde probleem gehad toen ik nog met reason en cubase werkte. ik heb een 1.6 Ghz intel pc.

Denk dat het vergroten van de latency de oplossing biedt. Heeft te maken met (de drivers van) je geluidskaart. Check de specificaties eens, meestal wordt er een reeele latency waarde aangegeven die haalbaar moet zijn.

Wat betreft synchroniteit, zul je dat alleen merken wanneer je realtime inspeelt of aan de "knoppen"draait. Deze reageren dan met een vertraging.

Reason opzich heeft weinig cpu nodig, dat is juist de kracht van het programma.Daar zal het niet gauw aan liggen, lijkt me.

Ik heb mijn geluidskaart (een schamele terratec dmx met wdm-drivers) vervangen door een emu 1212m (met asio) en het gekraak was weg en de latency kon naar beneden tot onder de 5ms, geen kraakje aan de lucht. Voorheen mocht ik blij zijn met 40 a 50 ms latency, lager begon alles te kraken.

Ik denk dat je dus een balans moet zien te vinden met je latency. Misschien driver update van je geluidskaart mogelijk?

succes!

p.s. als je reason op de ene en cubase op de andere wilt draaien. Denk dat je dan meer problemen krijgt met synchronisatie dan als je het op 1 pc draait. En kweet ook nie of dat uberhaupt wel gaat. Maar ik ben dan ook geen kenner van reason. Geef mij maar een paar vette Vsti's.

Re: latency

Re: latency

Origineel geplaatst door turtel

maar is het niet zo dat lage latency het beste voor syncroniteit is hij staat bij mij op 5 ms
maar daar heb je niks aan als ie kraakt dus latency omhoog doen...
maakt trouwens toch geen flikker uit als je geen MIDI gebruikt of hardware sources opneemt

je hebt uiteraard een ASIO audio interface nodig hé

Back