Juno-60 ook stemproblemen?

G

Guest

Guest
Ik wil binnenkort mijn eerste juno aanschaffen. In eerste instantie wilde ik voor de 106 gaan omdat deze ook midi heeft. Na het lezen van een aantal threads kwam ik er achter dat de 106 minder "vet" klinkt, maar waar ik van schrok is stemproblemen. Natuurlijk zijn het oude beestjes dus je moet ook verwachten dat er iets aan kan mankereren. Ik vroeg me af of de juno-60 ook deze stemproblemen kent? En waar moet je op letten bij de aanschaf van een juno?
Alvast bedankt!!!

een juno 60 heeft bijna geen last van problemen met de stemmen of filters maar houd er wel rekening mee dat het wel kan gebeuren. ik heb het in het verleden wel eens meegemaakt dat iemand zijn juno60 kwam langs brengen voor een reperatie waar de VCA van stuk van was op een van de stemmen.
nou zijn deze onderdelen wel makkelijker te vinden dan de stemmen voor een juno 106

Zover ik weet heeft de 60 geen stemproblemen en is het alleen de 106 die dit heeft.
Zoals ik al eerder zei maak ik me hier nog niet zo druk om omdat er toch nog wat 106'jes rondzweven over deze aardkloot.
Of je nu voor de 60 gaat of de 106 moet je zelf afwegen.....ze zeggen (dus het zal wel zo zijn :D ) dat de 60 dikker klinkt als de 106.Maar daarentegen heeft de 60 GEEN Midi en de 106 wel (gebruik je MIDI ja of nee dus...) Qua prijs zal het niet zo veel uitmaken en zullen ze zo'n beetje gelijk eindigen.
Ga dus voor jezelf na wat je belangrijk vind aan een synth en maak daar je keuze uit.
Die stemmen zou ik me in elk geval niet zo druk om maken (heb de mijne ,dus pas laten repareren en dat kostte iets van 80 € voor het chippie)

[Off-Topic]
Ik zie nu dat je van de hak op de tak springt van Juno-106 naar Juno-60......
Al voor jezelf voordelen/nadelen afgewogen ?
Wist je dat er trouwens ''Juno'' patches zijn voor de Micromodular ? zoek maar eens in die database van de Nord Modular Patch Library misschien zit daar wel de sound tussen die je zoekt en dan hoef je ook niet zelf je synth te bouwen en heb je toch een ''beetje'' een ''Juno''.Het apparaatje wat jij nu aanbiedt is een machtig apparaatje waar jij veel uit kunt halen probeer eerst dat maar eens..
[Off-Topic]

Back