digi001 Slecht??

linda

Stamgast
Hoi

Ik heb nu zo'n 3 jaar digi 001 maar kan er geen fatsoenlijke opname mee maken.
Zodra ik het geluid van mijn keybord hoor is het vet, zodra het op protools komt wordt het plat en dun.
De basdrum en bassen worden de helft zwakker.

Via digi hebben we het getest rechtstreeks out analoog en resultaat is zeer slecht.
kanaal 3 tm 8 is zeer slecht.
Via de voorkant de mic preamp 1 en 2 is het iets beter voller, maar nog is het verschil duidelijk hoorbaar.
Het verlies is te groot.
Zijn er meer die hier ervaring mee hebben.

Digidesign heeft aangeboden het kastje om te ruilen, maar volgens mijn dealer is digi 001 gewoon slecht, en zo is het geluid .
Zijn er mogelijkheden om de digiaudioface te omzeilen door een betere interface ???

Via de preamps valt het blijkbaar nogal mee, enkel via de lijningangen is het signaal niet behoorlijk. Misschien is het signaal van je instrumenten niet sterk genoeg en moet je dit wat opschroeven m.b.v. de gain schakelaar?

Of misschien zijn er EQ-instellingen die een hap uit het signaal weghalen?

Origineel geplaatst door Hover
Via de preamps valt het blijkbaar nogal mee, enkel via de lijningangen is het signaal niet behoorlijk. Misschien is het signaal van je instrumenten niet sterk genoeg en moet je dit wat opschroeven m.b.v. de gain schakelaar?

Of misschien zijn er EQ-instellingen die een hap uit het signaal weghalen?

Nee daar ligt het niet aan.
Kan ook niet zijn als het signaal er rechtstreeks uitkomt.

Harder opschroeven maakt de bassen dan ook niet voller en basedrum.

Het is gewoon plat kil
EQ kan ook niet want het is een rechtstreeks signaal.
Dus BV signaal links rechts in- ingang 3-4 digi001
signaal out uitgang 3-4 op dezelfde mengtafel

Overigens zit er geen EQ tussen kaal signaal

Dit probleem heb ik ook met veel harddiskrecorders. Het geluid is niet goed genoeg.

Origineel geplaatst door dekzster
Dit probleem heb ik ook met veel harddiskrecorders. Het geluid is niet goed genoeg.

Vreemd!!!!!!!!

Met welke harddiskrecording dan.

IK Hoor vele collega's die andere andere audiointerfaces hebben, die een goede sound hebben.
Dus ik denk niet dat dit aan harddiskrecording ligt.

Hebben we het hier over nuances of is het verschil echt zo groot als een 96kbpsmp3 en een wavje ?

Origineel geplaatst door Backdrop
Hebben we het hier over nuances of is het verschil echt zo groot als een 96kbpsmp3 en een wavje ?

Nee want dat verschil is niet echt hoorbaar met het oor.
Dit is een hemelsbreed verschil met het oor duidelijk hoorbaar.

Maar lees het 1e topi ceven goed, daar staat het toch beschreven.
Alle bassen en basedrums zijn nauwelijks meer hoorbaar.
Alles klinkt plat en geknepen.

Maar zou liever iemand hebben die ook digi001 heeft, die er dus echt over mee kan praten en er ervaring mee heeft.
Gissen schiet ik weinig mee op.
Heeft een ander ook dit probleem !!!!!!!!!!!!

citaat:

Origineel geplaatst door linda
Nee want dat verschil is niet echt hoorbaar met het oor.
Dit is een hemelsbreed verschil met het oor duidelijk hoorbaar.

als je het verschil niet kunt horen tussen een mp3 met een lage bitrate en een wav dan kun je beter een andere hobby zoeken.......

Wat ik maar wou zeggen is als het geluid echt zo slecht is als Linda zegt dan moet ie kapot zijn.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat Digidesign een produkt op de markt brengt dat slechter zou klnnken als bijv. een Soundblaster.
Het commentaar van Dekzster lijkt me meer duiden op het verschil in geluidskwaliteit tussen bijv. protools systemen en een goede analoge tape recorder. Maar dat zijn meer nuances en vage begrippen als een plat geluid, kil geluid minder definitie e.d. maar dat is allemaal veel minder rigoreus als "mijn bas valt weg".

Je hebt niet toevallig een audioloop waardoor je het geluid dubbel hoort en de bas cancelled ?
En als je een goed klinkende CD via de digi afspeeltheb je dan dezelfde verschijnselen ?

Origineel geplaatst door sureshotstudio
als je het verschil niet kunt horen tussen een mp3 met een lage bitrate en een wav dan kun je beter een andere hobby zoeken.......

Ik denk dat hij niet weet hoe brak 96 is tov 256, en er van uit gaat dat het om wav vs mp3 in het algemeen gaat.

Re: digi001 Slecht??

Origineel geplaatst door linda
Digidesign heeft aangeboden het kastje om te ruilen, maar volgens mijn dealer is digi 001 gewoon slecht, en zo is het geluid .

Ik zou gewoon éérst een keer meegaan met Digidesign.
Je hebt een probleem, Digidesign onderkent het blijkbaar, dan zou ik dat gewoon proberen.
Als het zo slecht blijft kan je altijd weer verder kijken...

Het verhaal van je dealer klinkt mij, eerlijk gezegd, ontzettend 'verkoper' (in de slechte zin des woords ) in de oren.
Soms lijkt het wel of vóór aankoop iets helemaal ideaal is, en na verkoop is opeens alles "een typisch manco van het produkt". Soortgelijk aan het kopen van een auto bij bepaalde 2e hands verkopers. Ja meneer, een olieverbruik van 1:1000, ach da's normaal hoor, geen zorgen over maken...
Onthoud: Je koopt een apparaat volgens bepaalde specificaties en beloften; als het produkt daar niet aan voldoet mag je de koop ongedaan maken.

Zijn er mogelijkheden om de digiaudioface te omzeilen door een betere interface ???

Probeer ons anders eens iets te laten horen? Maak een opname door je digi, en bijv. dezelfde opname een keer door iets simpels als een on-board geluidskaartje...

De 001 heeft gewoon slechte convertors [PUNT]

Het geluid wat je erdoor stuurt wordt ronduit slecht! Mn Behringer UB1212 klinkt beter!

Maar om ff te antwoorden op de topicstarters' vraag.
Ja, je kan een ADAT naar analoog kastje kopen, die betere convertors biedt. Zo heb je nog steeds 8 ins en uits. Fostex, Alesis enzo hebben er goedkopere. De AI3 of zoiets.

Laatst gewijzigd:
Wat ik maar wou zeggen is als het geluid echt zo slecht is als Linda zegt dan moet ie kapot zijn.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat Digidesign een produkt op de markt brengt dat slechter zou klnnken als bijv. een Soundblaster.
Het commentaar van Dekzster lijkt me meer duiden op het verschil in geluidskwaliteit tussen bijv. protools systemen en een goede analoge tape recorder. Maar dat zijn meer nuances en vage begrippen als een plat geluid, kil geluid minder definitie e.d. maar dat is allemaal veel minder rigoreus als "mijn bas valt weg".

Je hebt niet toevallig een audioloop waardoor je het geluid dubbel hoort en de bas cancelled ?
En als je een goed klinkende CD via de digi afspeeltheb je dan dezelfde verschijnselen ?

idd moeilijk te begrijpen, ... maar toch is het zo =(

Origineel geplaatst door ikke
idd moeilijk te begrijpen, ... maar toch is het zo =(

Dus Digi 001 is nog veel slechter dan bvb. onboard audio ??? nee toch ???

Origineel geplaatst door ikke
De convertors, wie weet.. ze zijn echt slecht, man!

Sound on Sound heeft de Digi001 besproken en van slechte convertors was helemaal geen sprake? En dit forumlid was er toen toch ook tevreden over :confused:

Linda, welkom in het digitale domein.

Waarom gebruik je de Focusrite Platinum niet die je hebt om het signaal daarna digitaal te distribueren?
Volgens mij heb je daar veel meer aan dan de pre amps van die digi001. Ik ken ze overigens niet. Plus de andere optie is dus checken ofdat ie niet kapot is.

Origineel geplaatst door Mostatic
Linda, welkom in het digitale domein.

Waarom gebruik je de Focusrite Platinum niet die je hebt om het signaal daarna digitaal te distribueren?
Volgens mij heb je daar veel meer aan dan de pre amps van die digi001. Ik ken ze overigens niet. Plus de andere optie is dus checken ofdat ie niet kapot is.

En hoe zou jij dat willen doen dan?????????????
Hoe stop jij die in de digi001

Die digi001 heeft toch wel iets van een digitale ingang? Anders moeten ze hem niet digi001 noemen.

:confused:

Zit net te kijken, en voila s/pdif in.
Alleen is de vraag of je focusrite een digi uit heeft anders heeft het ook geen enkele zin natuurlijk. :D

Back