Even iets anders - traantjes.....

Bartology

Big member
=(

Ben ik de enige (grote) vent die wel eens een traantje wegpinkt bij het luisteren naar muziek?

Niet alleen omdat de grootst mogelijke bagger mij doet janken van ellende........ :D

Ik bedoel eigenlijk meer van ontroering, omdat het zo mooi is dus.... (snif) ;{

Ligt eraan in welke stemming je bent.
Met bijv. liefdesverdriet of een tikje depressie krijg je zelfs doorlekverschijnselen op de muziek van Sky Radio...
Seen that, been there... ;{

Origineel geplaatst door Hanz
Ligt eraan in welke stemming je bent.
Met bijv. liefdesverdriet of een tikje depressie krijg je zelfs doorlekverschijnselen op de muziek van Sky Radio...
Seen that, been there... ;{

Ja, maar speelt de tekst dan geen grotere rol? Zo was het bij mij in ieder geval....

<-- dus ook een watje :D

Ligt eraan. Als ik tijdens het muziek maken uien aan het snijden ben wil het wel eens voorkomen!
Maar verder heb ik het nog nooit gehad. Is het een mooie ervaring?

Ik krijg wel kippe(n)vel van bepaalde (oude) nummers. "Strings of life" bijvoorbeeld.

Wat al gezegd is,bij een bepaalde gemoedstoestand kan er wel iets triggeren.
Muziek is een uiting van bepaalde emoties,dus kan ook anderen raken,al is het door text of tonen.
Als het dat niet deed,hoefde men ook geen film muziek te maken,het voegt immers spanning toe of drama,het dikt aan.
Door sommige muziek krijg je ook een boost,energie,of het werkt op je lach spieren,dan denk ik aan bizz markie.

Dus huilen,ja waarom niet,kortom muziek is er om te raken

Alleen bij Waarom nou jij van Marco Borsato

Dat is omdat een vriendinnetje toen verongelukt was en ze dat draaiden bij de herdenkingsdienst =(

Dat laatste zal voor mij inderdaad ook de enige manier zijn om mij aan het huilen te brengen door muziek. Totnogtoe is het nog nooit gebeurd. Men heeft mij enkel kunnen 'betrappen' op zeldzaam gesnotter bij een ontroerend filmmoment. En blij dat ze was omdat dat gevoelloos mannelijk zwijn blijkbaar toch emoties kon tonen :D

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik krijg wel kippe(n)vel van bepaalde (oude) nummers. "Strings of life" bijvoorbeeld.

En moest wel ff janken toen ik voor het eerste de "nieuwe versie" hoorde waar je door de meeste so called locale top DJ's mee wordt doodgegooid... draai dan tenminste de echte die volop op reissue te koop is.

Origineel geplaatst door Arie Safari
En moest wel ff janken toen ik voor het eerste de "nieuwe versie" hoorde waar je door de meeste so called locale top DJ's mee wordt doodgegooid... draai dan tenminste de echte die volop op reissue te koop is.

Verschrikkelijk die versie,een id en t cover club huppelkutjes versie van de laagste soort,hoe kunnen ze.
Is door een nederlander gedaan,en volgens mij gewoon een soort van cover anex bootleg iets,kan me niet voorstellen dat May hier achter staat.

Origineel geplaatst door trash
Verschrikkelijk die versie,een id en t cover club huppelkutjes versie van de laagste soort,hoe kunnen ze.
Is door een nederlander gedaan,en volgens mij gewoon een soort van cover anex bootleg iets,kan me niet voorstellen dat May hier achter staat.

Bijkomend nadeel is dat je 'm nu veel te vaak hoort, keer of drie op een avond is geen uitzondering. Dit is ook zo'n plaat die je voor speciale momenten bewaart, 00.00 op oud en nieuw ofzo (hoewel ik dat ook al te vaak heb gehoord) :)

OK, back to the subject... jankers, laat uw stem horen!

(Gebeurt mij zeer zeker wel eens maar zeg lekker niet bij welke muziek)

Er zijn echt wel dingetjes waar ik vanwege enorme schoonheid van het nummer ontroerd kan geraken, maar of ik dan ook een traantje loslaat weet ik eigenlijk niet. Het gaat dan eigenlijk meestal wel om van die trippy 60's-70's-meuk.
Focus enzo.

Mooi toch?

Om maar eens Ronald Giphart te quoten
"Dat gesnotter van die moderne mannen ook tegenwoordig, ik wordt er doodziek van!"

Toen ik een tikkeltje depri was, kon This Used To Be My Playground van Madonna me nogal raken :L

<-- Watje :biertje:

Als ik tranen in m'n ogen krijg van naar een mooi nummer te luisteren, dan weet ik dat het goed zit. Ik ben een erg emotioneel iemand van nature en probeer dat iedere keer terug te vinden in muziek ... en ik probeer het ook te leggen in m'n eigen songs.

Vooral Vangelis slaagt er dikwijls in om het zoute vocht over m'n wangen te laten rollen, maar ook instrumentale filmmuziek in de bios doet menig traantje voelen.

En als er zijn die emotionele mannen watjes vinden? .... so what ;)

:doei:

Voor Vlamingen is deze minister zeker geen onbekende in het tranendal van de Vlaamse politiek :D

pictagenda.jpg

Back