Apple koopt Emagic

fuse

Gepokt en gemazeld
Apple koopt emagic en stoot de windows tak af na 30 september.

http://www.emagic.de/english/news/index.html

Wat een arrogante houding! :(
Houdoe en bedankt!

apple_Emagic_logo.jpg

Last edited by a moderator:
Jeetje..

Jeetje..

Dit had ik niet achter Apple gezocht. Ze waren weliswaar al maanden bezig om allerlei post-productie bedrijven op te kopen.. maar dan vooral op video gebied.

Aan de andere kant is het wel te begrijpen dat ze Mac-Only gaan.. als je ziet dat de revenue voor 65% uit die hoek komt. Ik durf te beweren dat het aantal gewarezde kopieën op Windows de balans heel anders neerlegt.

Natuurlijk is dit uitermate jammer voor de concurrentie op het windows platform..

Eigenlijk..

Eigenlijk..

Eigenlijk is dit een beetje een Microsoft praktijk.. als ik er een goed over nadenk.

Gebruikers niet zélf het beste platform laten kiezen.. maar ze gewoon dwingen om de Mac te gebruiken als ze voor Logic kiezen.

Hhm.. ondanks mijn voorliefde voor Apple toch een absolute thumbs-down.

Denk dat het percentage 'shady' Logic versies voor Windhoos gelijk is aan Apple.

Enne die 35% is wel erg veel. Dus verwacht dat de prijzen omhoog gaan en er nog meer 'shady' versies gebruikt gaan worden.

Ben ik even blij dat ik Cubeest gebruik.

Ben ik ff blij dat ik dit nu hoor.

Was van plan om op Logic door te blijven gaan (upgrade). Nu dus niet meer.

Héél benieuwd hoe dit uit gaat pakken voor Logic. Het maffe is wel dat bij de meeste Emagic hardware de Win-drivers er bijna altijd eerder waren...

ff kijken hoe lang het duurt voordat Steinberg met een mooie cross-grade aanbieding voor Cubase SX komt ;)

enne emagic moet wel HEEEL veel geld van apple ontvangen hebben willen ze 35 procent van hun klanten gewoon de deur uit schoppen....35procent is nl niet echt weinig

Olaf

Ja lekker hoor, ik snap ook wel dat Apple computer fijne machines zijn.
Ik heb een half jaar bij een Apple dealer stage gelopen, maar om dan meteen Logic voor Win te schappen, pfff.
Misschien stap ik dan ook wel later over naar Cubase.
Logic bevalt me erg goed, maar als het niet anders kan.

APPLE BEDANKT !

Eigen houtje..

Eigen houtje..

Emagic blijft overigens wél op eigen houtje doordraaien (for what its worth).

eerst nog maar eens zien of dit daadwerkelijk door gaat...

is het nog niet rond dan ?

ik was echt dolgelukkig met Logic
eindelijk iets op pc wat echt super strak liep.

grrrrrrr

het was idd al een beetje te verwachten. althans de geruchten waren er.

jeetje wat nu. ik ben zeker niet vanplan om een mac te gaan kopen. maar ik wil ook niet op een andere sequencer overgaan.

verlopig kan ik nog wel vooruit met logic. maar toch ik wil ook updates! anders maar toch een imac of zo kopen voor midi en protools op een pc erbij hangen of zo. al weet ik niet of dat gaat werken.

klote apple.

Voor 1000€ heb je al een leuke gebruikte G4 hoor. Dus als je persé logic wilt gebruiken dan ga je toch gewoon voor de Mac?

Als ik het geld had kocht ik ook een Mac erbij voor de leuk. :)

ja maar alsje ook een beetje lekker met audio wil werken dan moet je toch een g4 dual processor op 1000 mhz hebben. die zijn helaas wat duurder.

maar miscchien dat ze over een halfjaartje wat in prijs gedaald zijn we zullen zien.

Zo dit is dus effeuh zwaar ruk! Heb afgelopen zaterdag net besloten om een software sequencer, Logic, aan te schaffen. Lees je dit. Gadverdamme!

Had trouwens voor Logic gekozen omdat deze mijn upsetje veel beter, lees transparanter, aanstuurt al dat Cubase dit doet. Ben benieuwd wat Roland nu gaat doen. Die brengen sinds kort het Studio Pack Pro aan, met daarin o.a. Logic. Zullen zij ook naar Cubase switchen?

Greetz,

Yawgmoth

Om dit draadje "in beeld te houden" heb ik hem vanaf Gear Nieuws naar dit forum verplaatst.

Uw moderator,

Yawgmoth

LOL!

Moet maar weer een nieuw forum aanmaken hiervoor? ;)

Of toch maar naar zinloos geneuzel?

Back