Apple koopt Emagic

Hmm. Was net aan het sparen voor Logic... Ben benieuwd wat ik nu met mn geld ga doen.

Sonar is ook wel een goeie optie.

Ga allen voor Cubase SX zou ik zeggen, heb ik ook gedaan... fantastisch !!!!!! ;)

Zou het echt zo zijn

Zou het echt zo zijn

Best raar eigenlijk. Van Apple's kant kan ik het nog begrijpen. Steve Jobs wil wellicht wat muzikale pc-gebruikers terugwinnen en zo onrechtstreeks de verkoop van nieuwe Mac's terug aanzwengelen (?)

Maar waarom Emagic zomaar een gans platform zou afzweren en dan hopen dat hun pc-gebruikers zo maar zullen volgen? Denk het niet.

t' Zou in ieder geval heel jammer zijn want Emagic was een van de weinige fabrikanten die software voor zowel Apple als PC (en Atari) maakt(e), Steinberg enkel PC (en vroeger Atari).

Ben al een tijdje aan het twijfelen, heb nog een Atari Mega ST4 met Notator SL erop. Misschien dat ik dan binnenkort toch een fruitpc (lees Apple) koop, kan ik m'n Lexicon Core2 (hopelijk) zonder problemen verdergebruiken en ga ik, op me pc, volledig voor Windows XP met een XP vriendelijke kaart (welke zie ik later wel)

Re: Zou het echt zo zijn

Origineel geplaatst door Hover
Misschien dat ik dan binnenkort toch een fruitpc (lees Apple) koop, kan ik m'n Lexicon Core2 (hopelijk) zonder problemen verdergebruiken

Las net op www.lexicon.com het volgende :

Note: Core2 is not compatible with Mac OSX

Daar wordt ik dus helemaal NIET vrolijk van :(

de droom

de droom

Windows, MacOS allemaal gewoon zooi!:[> Ik ben altijd van mening dat je nou eenmaal niet alles kan laten draaien op een 1 of ander OSje. Ze moeten een soort audioOS bouwen. Dat zullen ze natuurlijk niet doen. Dus moet Emagic en Steinberg gewoon een eigen OS bouwen, want XP/NT en al die Macprofessional bull klopt van geen meter meer. :(

Wat dacht je van een audiosysteem met alles erop en eraan, waarvoor ieder soundbedrijf alle software kan maken! :) En het OS zelf natuurlijk semi open source moet zijn, dus waaraan wij van alles mogen veranderen nadat we geld (;) ) hebben betaald voor dit project te sponseren zoals het opzetten en drivers voor alle mogelijke kaarten. Geen Windows latency, geen Macprijzen en design gezeur, GEWOON EEN GELUIDSFABRIEK!! :) :gaap: :z :Z

En als er nooit een speciaal OS komt?
Dan gewoon Microsoft/Apple's macht afnemen en juiste configuraties maken van een OS als Linux. Met al die compunerds van tegenwoordig is open source gewoon de toekomst. punt.

Vergeet Cakewalk niet. Das de populairste sequencer in the USA, maar hiero in Europa is het niet echt populair. Terwijl het toch echt een goed pakket is.

Heeft iemand dat Sonar pakket van Cakewalk aleens geprobeert? Ik zelf gebruik heeeeeeeel soms Cakwalk Pro Adui 9.0 Maar das nu al weer een tijdje achterhaald.

Re: de droom

Re: de droom

Origineel geplaatst door J-Run
Windows, MacOS allemaal gewoon zooi!:[> Ik ben altijd van mening dat je nou eenmaal niet alles kan laten draaien op een 1 of ander OSje. Ze moeten een soort audioOS bouwen. Dat zullen ze natuurlijk niet doen. Dus moet Emagic en Steinberg gewoon een eigen OS bouwen, want XP/NT en al die Macprofessional bull klopt van geen meter meer. :(

Wat dacht je van een audiosysteem met alles erop en eraan, waarvoor ieder soundbedrijf alle software kan maken! :) En het OS zelf natuurlijk semi open source moet zijn, dus waaraan wij van alles mogen veranderen nadat we geld (;) ) hebben betaald voor dit project te sponseren zoals het opzetten en drivers voor alle mogelijke kaarten. Geen Windows latency, geen Macprijzen en design gezeur, GEWOON EEN GELUIDSFABRIEK!! :) :gaap: :z :Z

En als er nooit een speciaal OS komt?
Dan gewoon Microsoft/Apple's macht afnemen en juiste configuraties maken van een OS als Linux. Met al die compunerds van tegenwoordig is open source gewoon de toekomst. punt.

tja ooit was er zoiets dat zich zelf beos noemde. zowel wat alle software bedrijven (emagic, steinberg enz) die hadden al beloofd om ook daarvoor software te ontwikkelen. helaas ging het toch net iets anders(ik geloof dat op het laatste moment beos toch besloot om voor de thuismarkt hun produkt te maken)

maaruh je kan wel hun macht afnemen . maar een paar miljoen gebruikers die hun pcvoor muziek gebruiken is maar een topje van het totaal aantal mensen dat microsoft/apple software gebruikt. en daarbij wil ik logic blijven gebruiken en die moet dan ook voor linux worden uitgebracht..

Ja, BeOS, dat was veelbelovend maar helaas.

Stel je eens ff voor dat Adobe het pc -platform vaarwel zegt? Of sterker, dat ze het Apple-platform verlaat :confused:

Je reinste waanzin, lijkt me.

't Is niet altijd Bill dus, die Steve Jobs heeft dus ook een dikke geldbeugel. :maffia:

Laatst gewijzigd:
we zullen zien :erm:

Zo te zien komen er heel veel mensen in opstand. Is dat nou wel zo verstandig van Steve?

Ik heb in ieder geval al apple en emagic een emailtje gestuurd.
Stelletje idioten!

Origineel geplaatst door Hover
t' Zou in ieder geval heel jammer zijn want Emagic was een van de weinige fabrikanten die software voor zowel Apple als PC (en Atari) maakt(e), Steinberg enkel PC (en vroeger Atari).

ehhh??? Steinberg maakt altijd al Mac versies van z'n software....Warp VST is net voor de Mac uitgebracht, en Cubase SX voor OS X komt er ook aan.....systemlink gaat ook gewoon op Mac's draaien.. het is Emagic die altijd alleen maar z'n eigen platform ondersteunt (die plugin instruments van ze die alleen maar op logic draaien enzo)..

check dit ff, leuke link, maakt ook duidelijk dat Apple heel hard moet lachen en dat Emagic iets heel doms heeft gedaan:

http://www.apple.com/creative/musicaudio/steinberg/

Olaf

Wat ontzettend dom van Emagic.

Aan de ene kant kan ik het wel begrijpen dat het heel erg moeilijk is om support te geven op producten als ze onder Windows draaien.
Een Mac is dan beter te supporten, zowel qua hardware als software.
Maar toch heeft Logic zich allang bewezen op het PC platform, dus er is absoluut geen reden om te stoppen met Logic voor Windows.

Wat is de volgende stap?
Gaan er ook geen Windows drivers meer uitkomen voor hun hardware?

hoe zou 't gaan met windows drivers voor emagic spul? dat zullen ze toch wel blijven ontwikkelen?

denk ut nie....gewoon 100% apple support...

Emagic's Windows-based product offerings will be discontinued on September 30, 2002
Dit zal dus ook gelden voor de hardware.
Jammer dan, geen nieuwe Windows drivers voor de EMI.
Tenzij een thuisknutselaar iets in elkaar flanst.

maargoed: wat nu goed werkt blijft ook werken....if it ain't broke don't fix it

Klopt, maar er is nog geen woord gerept over Windows support.
Ik neem aan dat dat per 1 januari 2003 komt te vervallen.
Lijkt me een mooie datum, precies 3 maanden na het dumpen van alle Windows shit.

Als cubase en mac gebruiker maak ik me vooralsnog geen ernstige zorgen. Behalve dan als Steinberg over 'n tijdje de mac dumpt... Maar dat lijkt me niet waarschijnlijk.

De vraag is wat dit betekent voor Logic. Logic was altijd het meest 'professionele' pakket; je komt in pro studio's eerder Logic tegen dan Cubase.

Maar wat wil Apple met deze aankoop? 70.000 Logic-PC gebruikers naar de Mac trekken? Dacht 't niet. 70.000 gebruikers is peanuts, en het is nog maar de vraag of ze ook allemaal overstappen om hun sequencer te kunnen blijven gebruiken, zeker met de sterke kaarten van Cubase SX en Sonar op de PC.

Het gaat ze dus niet om die 70.000 Logic-PC gebruikers. Ik denk dat je het moet zien in de 'digital hub' strategie van Apple. Ze willen voor desktop muziek productie hetzelfde doen als wat ze met desktop video productie zeer succesvol hebben gedaan. Daarin hebben ze Final Cut Pro overgenomen, en voor 'n groot publiek toegankelijk gemaakt, mede door de 'idiot-proof' versie van FCP, nl iMovie gratis weg te geven. Verwacht dus binnenkort gratis iMusic of iLogic gratis bij elke G5 of iMac.

Als je denkt 'maar electronisch muziek maken, dat doen toch alleen freaks zoals wij', dan onderschat je wat iMovie teweeg heeft gebracht. Mede door dat programma denkt iedereen en z'n grootje nu dat ie Martin Scorsese is. Apple wil zorgen dat er nog 'n reden bij komt dat je niet meer zonder je iMac kan.

Als je het optimistischer bekijkt, zou het aan het andere eind van de markt kunnen betekenen dat Apple de pro-audio gebruiker eindelijk leert waarderen, en serieus gaat nemen. Als dat een naadloze hardware-software integratie betekent, met bijvoorbeeld de release van een audio-mac, rackmountable, stiller dan carillon, inclusief Logic, met package deals met Logic control... dan kunnen ze de hele pro-audio markt in hun zak steken.

Maar dat lijkt me wishful thinking. De pro-audio markt is gewoon miniscuul vergeleken met de iMac- iTunes -iWhatever thuisgebruiker waar apple tegenwoordig z'n geld mee verdient. Ze zullen Emagic lekker laten doorontwikkelen voor de mac, maar ik denk niet dat ze er meer in zullen steken dan strikt noodzakelijk, zeker niet wat hardware betreft. En dat is een gemiste kans.

Laatst gewijzigd:
Back