Apple koopt Emagic

Origineel geplaatst door fuse

Maar voor een iedere die de nieuwe Cubeest SX nog niet gezien heeft. Gewoon een keer kijken of het echt zo totale ruk is als je denkt.

ja maar het is ook weer het opnieuw verkennen van zo'n pakket. het heeft mij toch dik een jaar gekost om echt lekker met me ogen dicht alle functie onder de knie te krijgen..

ik heb dus eigenlijk geen zin om weer een pakket te leren

Origineel geplaatst door EDP

ja maar het is ook weer het opnieuw verkennen van zo'n pakket. het heeft mij toch dik een jaar gekost om echt lekker met me ogen dicht alle functie onder de knie te krijgen..

ik heb dus eigenlijk geen zin om weer een pakket te leren

klopt, ik ben begin dit jaar overgestapt van Cakwalk 3 naar logic en het heeft me gewoon een tijd geduurt om alles onder de knie te krijgen zoals ik het gebruik en zelfs nu nog loop ik soms tegen dingen aan waarvan ik moet uitzoeken hoe het werkt.
Ik heb geen zin om weer in een leerproces te komen.. ik zit toch serieus te denken aan een mac, dit draaien ze echt niet meer terug..

Cursusje Mac OS dan maar goose? ;)

nu snap ik er niks meer van ....
dit word net op de emagic site gezet...

Logic 5.2 for Mac and Windows to be released shortly
July 2nd 2002

With version 5.2 Logic offers a considerably extended feature set: additional audio routing possibilities through auxiliary channels, more audio tracks, improved track mixer, optimizations within the automation and further detailed changes. With this new version, individual outputs for VST2.0 and Emagic software instruments make a debut in Logic. Intelligent management of individual outputs ensures that single output signals are automatically added to the sum output of the software instrument as soon as the instrument does not make any use of its individual output.

Another innovation is a newly created plug-in, known as the I/O-insert, which is used to route the signals of external effect processors into individual channels via inserts. Also new is monitoring and pre-processing with plug-ins, as well as the ability busses and inputs as sidechain inputs. Version 5.2 of Logic also offers hardware-independent realtime sample-rate conversion.

We anticipate that the current beta tests will be successfully completed in the next few weeks. Version 5.2 of Logic Platinum is therefore expected to be available for all registered owners of Logic Platinum 5.0 Mac and Windows on Emagic's website as free download in August 2002.

je nog ff de pc klanten tevreden stellen denk ik.. maar wel weer hele interresante updates!

Jammer. maar dat 5.2 hoef ik niet meer . Cubase SX dan dus maar.... Is nog goedkoper dan Logic ook :)

Origineel geplaatst door 4-Tek
Jammer. maar dat 5.2 hoef ik niet meer . Cubase SX dan dus maar.... Is nog goedkoper dan Logic ook :)

Vooral nu, met die gehaaide crossgrade-actie!

as a reaction to emagic, steinberg stops producing for mac. and offers all logic pc users a cheap upgrade to cubase sx!

Jeetje, lijkt me dat de heren Emagic en Steinberg een deal hebben gelosten. Jij Mac en ik PC. Lekker makkelijk.

waar komt deze quote nou weer vandaan?

kan ik nergens iets over vinden op steinberg..lijkt me ook ERG sterk.....

Heeft iemand er wat aan ?

Heeft iemand er wat aan ?

Wat ik me afvraag is.. wie heeft er nou wat aan om Logic niet meer voor Windows te maken (of Cubase SX niet voor de Mac uit te brengen) ?

- Kosten-baten voor Emagic... te duur om voor die 'schamele' 35% nog een apart windows development team te hebben? Lijkt me sterk.

- Smart-move van Apple om mensen naar hun platform te lokken? Lijkt met sterk.

- Feature-set en ontwikkeling richten op één platform.. om zo tot een 'optimaler' product te komen. Zou kunnen.. maar ook dit lijkt me sterk.

ehh...gewoon in leven blijven..koste wat kost....denk dat het niet zo goed ging met emagic anders ga je niet zo snel accoord met zo'n deal

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
ehh...gewoon in leven blijven..koste wat kost....denk dat het niet zo goed ging met emagic anders ga je niet zo snel accoord met zo'n deal

Olaf

Wel raar, ze zaten ontzettend in de lift........maar goed merken als Oberheim en Sequential Circuits zijn ook de pijp uit gegaan waarom zou dit ook niet voor sequencers kunnen gelden.

Origineel geplaatst door bikkel

Wel raar, ze zaten ontzettend in de lift........maar goed merken als Oberheim en Sequential Circuits zijn ook de pijp uit gegaan waarom zou dit ook niet voor sequencers kunnen gelden.

sci en oberheim zijn failliet gegaan door de opkomst van de digitale synthesizers. zij konden niet zulke goedkope synths maken als bijv. yamaha en roland.

Re: Re: Zou het echt zo zijn

Re: Re: Zou het echt zo zijn

Origineel geplaatst door Hover

t' Zou in ieder geval heel jammer zijn want Emagic was een van de weinige fabrikanten die software voor zowel Apple als PC (en Atari) maakt(e), Steinberg enkel PC (en vroeger Atari).
B]

Origineel geplaatst door olafmol

ehhh??? Steinberg maakt altijd al Mac versies van z'n software....Warp VST is net voor de Mac uitgebracht, en Cubase SX voor OS X komt er ook aan.....systemlink gaat ook gewoon op Mac's draaien.. het is Emagic die altijd alleen maar z'n eigen platform ondersteunt (die plugin instruments van ze die alleen maar op logic draaien enzo)..

hahaha en dat te bedenken dat op het Steinbergkantoor nogsteeds meer Mac's als pc's staan en dat de echte Cubase fanaten een Mac hebben. ;)

Emagic antwoord:
Dear Emagic customer,

you have heard that Apple Computer has aquired Emagic. Please understand,
that we can not give any additional information .

Please visit our website (www.emagic.de) regularly to keep yourself informed or contact Apple computers.

We apologize for any inconvenience
Your Emagic Team

Een :kont:verhaal dus.

Back