Overigens heb ik ook een CD van een (naar verluid bekend) Engels orkest (cultuurbarbaar als ik ben is de naam me ontschoten), die Madonna-tracks gecovered heeft... en moet zeggen dat het als ik in een "feel good"-bui ben, toch wel erg grappig klinkt Ze hebben hetzelfde met Queen en dacht nog andere popartiesten gedaan.
Dit klinkt inderdaad goed. Vooral Computer Love is heel verrassend. Wie heeft er nou nog een modulaire synthesizer nodig als je met wat strings ook bliepjes kan maken.
Ik had eerst een volledig uitgerust orkest verwacht maar met slechts enkele instrumenten klinkt het dus ook goed.
Om even een afwijkende stem te laten horen: ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk wat ze doen. Vooral computer love komt heel slecht uit de verf. Dat stukje waar de extra kick erbij komt en de synthstukjes komen, is gewoon niet te evenaren en voor mij het hoogtepunt van het nummer. Als je dat al moet missen, blijft er natuurlijk niet veel over van het nummer ...
Hun Autobahn is ook erg grappig gedaan. Nee, die staat niet op die link, maar wel op de echte cd.
Overigens is die niet de eerste strijk-versie van The Model. De Divine Comedy hebben er tijdens
een concert in Duitsland jaren geleden al eens eentje gedaan. Staat op de rarities cd die bij de Secret History
zit. De DC heeft ook Radioactivity gecovered trouwens.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.