Tja ... wat voor stijl? IN SYNC

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
:doei: collegaforummers,

Ik (oftewel Guy-Lian zoals ik me ook wel pleeg te noemen) laat nog eens iets van me horen ('t is weeral een tijdje geleden, niewaar ;) ).

Deze track "IN SYNC" is nog niet 100% af, maar erg veel gaat er niet meer aan veranderen. Ik heb er 2 maanden werk in zitten en heb er veel nieuwe hardware mee leren bedienen. Hopelijk vinden je 'em even goed als ik :) :) :) .

In de climax zitten 43 MIDI-kanalen tegelijkertijd verwerkt :D .
Het nummer werd gemaakt met bijgevoegde installatie. Alle kommentaar is welkom ;)

http://www.student.ru.nl/e.w.m.vandongen/guy-lian/guy-lian.html

Klik op de link en kies voor IN SYNC (één van de andere nummers mag natuurlijk ook, maar is niet verplicht :engel: )

NOOT: per minuut hoor je een Windows bliep. Die hoort niet thuis in de song maar is eerder een beveiliging.

(Met dank aan goeie kameraad Erik :okdan: )

Attachments

• totaal_klein.jpg
    totaal_klein.jpg
    36,2 KB · Bekeken: 106
Om iedereen maar even voor te wezen:
Hééé, ik vind dat rare geluidje tussendoor wel afleiden hoor. Niet passend bij het arrangement, ook! :P

Maar ok, serieus, even luisteren maar! Vind je tracks altijd de moeite waard, dus ben benieuwd.

Eerste indruk: klopt het dat de track ont-zet-tend zacht is opgenomen?
Misschien een beetje weinig dynamiek?
Grappig dat Jarre-Cousteau-achtige formant geluid ertussendoor.
Verder duurt het wel eventjes voor de track op gang komt (zeg, vanaf 2:10)
Vanaf 4:00 ongeveer wordt het ook weer leuk, daarvoor zakt het een beetje in, IMHO.
In totaal een aardig nummer, maar ik vind het niet je sterkste. Beetje te 'happy' naar mijn smaak.

Oh ja, heb ook nog wat te mekkeren over je artiestennaam, trouwens.
Moet de hele tijd aan denken aan dit gedrocht: http://www.kim-lian.nl/nl/ :D

Kim-Lian%20van%20der%20Meij.jpg

Lekker vrolijk nummertje!

Over de sound heb ik zeer zekers niets op te merken..
Hij is goed hard opgenomen, precies goed.
Het basgeluid steekt goed door en is lekker vol en laag gemixed :halleluja

(er zit wel een hoop ruis in dit nummer maar dat valt niet echt op als er meer geluiden zijn, die ruis krijg je op de koop van deze lekkere sound toe waarschijnlijk)

De geluidskeuze is erg netjes, alles is mooi in het stereobeeld geplaatst.

De muziek zelf, doet mij aan een computerspelletje denken op een of andere manier..
ik vind het themaatje (e,g,f#,d,B) is soms wat haperig gespeelt. Misschien dat er wat meer release op dat geluidje kan om dat te maskeren.
Verder zou je aan het einde, bij de laatste ronde (4:50) de lead sound afmaken naar boven toe zoiets als g,e,g,a----a
weet je wel? hij eindigt te timide tov voorgaande.

de rest is gewoon smaak denk ik..

puik :okdan:

ik vind 't knap in elkaar gezet, maar het grijpt me niet echt...klinkt een beetje "burgerlijk" ofzo, te keyboardachtig, te eenmansband-op-een-braderie

't mag wat levendiger, misschien idd wat meer dynamiek, wat minder klinisch klinkende geluiden ofzo

maar goed, da's mijn mening verder, weet niet of je er wat aan hebt want ik maak zelf alleen maar muziek voor rebellerende pubers :dubbel:

Het is heel proper afgewerkt. Duidelijke structuur met voldoende afwisseling. Duidelijke melodielijn ook, daar hou ik wel van.

Al zijn de 'refreinen' een beetje te braaf naar mijn smaak. En vooral tss 1:01 en 1:27 zou ik een andere klank nemen voor die hoofdmelodie want het doet mij op dat moment nogal denken aan die muziekjes van bij de afhaalchinees. Idem voor 2:12 en 2:30. De drumovergangen tss strofe en refrein vind ik nogal mechanisch klinken, kan je verhelpen door niet gewoon de toms een na een te laten aflopen, maar ze meer te laten afwisselen, ook panoramisch. Ook niet alleen rechttoe rechtaan 16de noten nemen, maar gepunte noten ertussen zetten.
De synthvox op 3:15 moet je echt vervangen, is niet mooi.
Tenslotte, de finale vanaf 4:32, die mag veel uitbundiger voor mij.

Het zijn maar dingen die mij opvielen hoor, het totaalbeeld blijft wel positief!:okdan:

Zoals altijd mijn eerlijk oordeel, nooit persoonlijk op te vatten :

Je kunt aan de track horen dat je muzikaal bent, kunt componeren en van synthesizer muziek houdt maar de track zelf doet me heel erg denken aan de demo''s die vaak in synths zitten : keurig netjes, muzikaal, maar zonder een echte "ziel".

Hoi,

Bedankt alvast voor de reakties. Hou er wel rekening mee dat het nog niet compleet af is en dat er nog vooral aan details gewerkt wordt (ik heb het nog maar zo'n kleine 300 keer beluisterd en dan zijn nog lang niet alle details zoals ik zelf wil :D ... trouwens, de huidige versie is al anders dan de geposte ;) ).

keurig netjes, muzikaal, maar zonder een echte "ziel".

Dat is vermoedelijk te wijten aan de 'blikken' arps die uit de Virus C komen. Ik heb nog niet de tijd gehad om er zelf geluiden in te maken, dus ben terug gevallen op presets. Deze zijn niet aanslaggevoelig en komen dan sterieler over.

Al zijn de 'refreinen' een beetje te braaf naar mijn smaak. En vooral tss 1:01 en 1:27 zou ik een andere klank nemen voor die hoofdmelodie want het doet mij op dat moment nogal denken aan die muziekjes van bij de afhaalchinees. Idem voor 2:12 en 2:30. De drumovergangen tss strofe en refrein vind ik nogal mechanisch klinken, kan je verhelpen door niet gewoon de toms een na een te laten aflopen, maar ze meer te laten afwisselen, ook panoramisch. Ook niet alleen rechttoe rechtaan 16de noten nemen, maar gepunte noten ertussen zetten.
De synthvox op 3:15 moet je echt vervangen, is niet mooi.
Tenslotte, de finale vanaf 4:32, die mag veel uitbundiger voor mij.

Die klank in het refrein stoort mij inderdaad ook nog een beetje. Het is een geluid uit de DX7 wat ik vroeger al veelvuldig gebruikt heb, maar hier klinkt het te transparant. Langs de andere kant hou ik wel van afhaalchinees :P (maar dat doet hier weinig ter zake :dubbel: )
De toms zijn verre van allemaal 16de noten hoor. In de drukste gedeeltes worden er wel degelijk afwisselende noten lengten, maar het valt misschien wat minder op. De synthvox (Virus C preset met tweaking aan de knoppen) vind ik juist aardig, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak :) .
En die finale nog uitbundiger maken :confused: ... dan loop je risico dat je in een brij gaat vervallen; het zijn nu al 43 MIDI-kanalen die je tegelijkertijd hoort.

Misschien een beetje weinig dynamiek?

:erm: ... neen :confused: Misschien ligt het aan de lagere mp3-resolutie, maar da's expres zo gedaan.

In totaal een aardig nummer, maar ik vind het niet je sterkste. Beetje te 'happy' naar mijn smaak.

Volledig mee eens. Het idee is immers gegroeid uit een doorgedreven test om alle sequencers en ARP's in sync te laten lopen. De testen vielen leuker uit dan verwacht en daarom werd het een no-nonse nummer zonder al te veel inhoud. Het kan zeker niet tippen aan Innocent Victims of War of Reality versus Dreams ... maar die opzet was totaal anders ;)

Oh ja, heb ook nog wat te mekkeren over je artiestennaam, trouwens.
Moet de hele tijd aan denken aan dit gedrocht: http://www.kim-lian.nl/nl/

Ik dacht eerst dat je af zou komen met een merk van Belgische kwaliteitspralines ... maar sorry, ik heb nog nooit van m'n leven van Kim-Lian gehoord ... net zo min als de wereld al van Guy-Lian heeft gehoord :dubbel:

Wel leuk te horen dat men over het algemeen nogal positief is over de produktie. Het is de eerste keer dat ik m'n Soundtracs Topaz Project 8 gebruik en deze tafel is werkelijk veel beter dan m'n vorige mixer ... en ik ben blijkbaar niet de enige die er zo over denkt :) :) :)

Bedankt voor de voorlopige reakties ... gemengd, zoals het hoort want iedereen verschilt van smaak.

Nog geïnteresseerden?

Voor de leden die er het laatste jaar bij zijn gekomen: luister ook eens naar de andere te downloaden tracks ... zeker liefhebbers van Vangelis en 'traditionele' elektronische muziek zullen aan hun trekken komen. Ook daar mag commentaar op gegeven worden. De threads vind je terug onder m'n naam ;)

:doei:

Zo.

Ik vind het eigenlijk wel een sterke track. Er zijn wat kleine dingetjes (zoals eerder gezegd: het lijkt te eindigen bij de bridge, dat "heyaheya"-geluid is vreemd, de toms zijn wat flauw en er zit een gat in de lead tegen het einde), maar al met al staat het echt (ondanks de lage bitrate). Vooral de details vind ik sterk: allerlei geluidjes die even mee komen doen om gaten te vullen en aanvullingen te geven. Dat hoor je best weinig in muziek; meestal zijn tracks veel meer 'rechtoe-rechtaan' (ieder kanaal speelt zijn partij) zonder zulke versieringen/opvullingen.

Maar inderdaad, het geheel blijft wat steriel. Er zit niet echt iets in dat me aangrijpt of me het gevoel geeft dat dat het nou was waarom deze track gemaakt is en in deze vorm. Dat was bij de andere tracks toch wel beter. Maar zoiets is dan ook niet te verwachten bij een sync-test...

Origineel geplaatst door Cheimoon
Er zit niet echt iets in dat me aangrijpt of me het gevoel geeft dat dat het nou was waarom deze track gemaakt is en in deze vorm.

De testen om alles in sync te krijgen met elkaar ;) . Ik geef toe dat er weinig diepgang in zit, maar er is en was meer dan genoeg muziek zonder al te veel inhoud die toch wijd en breed geapprecieerd werd ... dus waarom dit ook niet eens proberen ? :) :) :)

Bedankt in ieder geval voor de aanwijzingen :okdan:

Laatst gewijzigd:
Heb je er al eens aan gedacht om met een echte gitarist samen te werken?
Geeft zo'n track een hele mooie aanvulling. Denk dat het wel een uitdaging is om een goede gitarist te vinden die hiervoor te porren is en het opnemen zal ook wel even wennen zijn maar ik denk wel dat het die moeite waard is. En bij 58th street zou helemaal een gitarist passen.

En je muziek blijft op die van Jan Hammer lijken. ;)

Hoi Wout ;)

Origineel geplaatst door fuse
Heb je er al eens aan gedacht om met een echte gitarist samen te werken?
Geeft zo'n track een hele mooie aanvulling. Denk dat het wel een uitdaging is om een goede gitarist te vinden die hiervoor te porren is en het opnemen zal ook wel even wennen zijn maar ik denk wel dat het die moeite waard is. En bij 58th street zou helemaal een gitarist passen.

58th Street was echt gemaakt om op gitaar te spelen, alleen is nog voor de afwerking de diskette gecrashed, geen backup :stupid: en zo doende is het nooit verdergekomen dan een idee.

Misschien dat het hier ook wel bijpast. Tenslotte, één van de leadgeluiden uit het refrein is met een sample van een overdrivegitaar gespeeld.

En je muziek blijft op die van Jan Hammer lijken. ;)

En ik blijf niks van Jan Hammer kennen (buiten Crockett's theme en Miami Vice :P ) ... dus puur toeval :) .
Ik moet eens contact opnemen met Jan, misschien zit er wel een samenwerking in :dubbel: ( ... ik denk niet dat ie interesse heeft voor een kleine garnaal als ik :D ).

Hou je in ieder geval maar ooit vast aan de gedachte dat je dit zal mogen masteren ;)

Re: Tja ... wat voor stijl? IN SYNC

Origineel geplaatst door Danny
(Met dank aan goeie kameraad Erik :okdan: )

Heya !
Hoor ik daar mijn naam ? :)

Stond die Heya Heya sample op 1 van de diskettes bij de TX16w ?;)
Evenals de Seraaahh (Fairlight) sample....

Mooi nummer ! Klinkt erg 80ies, en dat vind ik niet erg.
Dat het op Jan Hammer lijkt, ja daar kan ik wel inkomen, maar dat heeft veel met de gebruikte geluiden te maken (vooral FM en die Seraaahhh-sample).
Ik zat in ieder geval weer even op de achterbank bij Sonny en Ricardo
(oww, een Ferrari heeft geen achterbank ???) 8o)

Re: Re: Tja ... wat voor stijl? IN SYNC

Re: Re: Tja ... wat voor stijl? IN SYNC

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Heya !
Hoor ik daar mijn naam ? :)

Welja ... maar er lopen nog wel meer Erikken rond op deze aardbol :dubbel: ;)

Stond die Heya Heya sample op 1 van de diskettes bij de TX16w ?;)

:erm: ... da's geen sample, maar een Virus C -preset waar ik aan de knoppen tweak. Het is eigenlijk een vocoderpatch op een synthgeluid en dan krijg je dit ;)

Evenals de Seraaahh (Fairlight) sample....

Is inderdaad de sarrar, maar deze komt uit de W30 (is nog altijd de beste versie van deze sample, beter dan die in de SY99 ... op de TX ben ik hem nog niet tegengekomen, eigenlijk :confused: ).

Mooi nummer ! Klinkt erg 80ies, en dat vind ik niet erg.

Tja ... dat heb je nu eenmaal als je in 82 met synths begonnen bent :) :) :)

Dat het op Jan Hammer lijkt, ja daar kan ik wel inkomen, maar dat heeft veel met de gebruikte geluiden te maken (vooral FM en die Seraaahhh-sample).
Ik zat in ieder geval weer even op de achterbank bij Sonny en Ricardo
(oww, een Ferrari heeft geen achterbank ???) 8o)

Raar, want ik heb eigenlijk weinig afiniteit met Hammer, eerder met Vangelis. Goh ... ik moet echt een contact op gaan nemen met de heer Hammer 8o) .

Bedankt voor de reaktie :okdan:

Aha.....ik heb nl. ooit eens zo'n soortgelijke Heya-sample (maar dan zonder vocoder effect ;) ) gebruikt in een nummer. De sample kwam van een sample-cd (Voices of Native America). Ik zou bijna gezworen hebben dat het 'm was !

En volgens mij stond er nog wel ergens die Fairlight-sample op 1 v/d disks...maar ben niet 100% zeker
(had die TX al jaren niet meer gebruikt)

Doe Jan de groeten 8o)

HA!!

Een nieuw muziekske van Danny, of tegenwoordig Guy Lian...eurh... over smaak valt niet te twisten natuurlijk;)

Ten eerste komt het lekker blij over. Veel geluiden... levendig...
Hier en daar vind ik de mix wat dof... mis dan iets teveel ruimtelijk... maar dat komt ook door de lage bitrate denk ik?

Wat me opvalt:
de lead die er inkomt op 2:10 vind ik niet mooi... misschien meer reverbration...en wat meer resume erop?
kan je die strings iets sterker krijgen?!?! iets ruimtelijker ook?? Ik ben altijd erg gecharmeerd van een lekkere string/pad smurrie als bodem:D

Ik vind het nummer geslaagd. vooral de ritmische begeiding, en dan vooral de geluiden daar grebruikt... vind ik knap gemaakt.

Op sommige puntne had je misschien een iets zwaarder thema kunnen gebruiken. Maar is geen pre!!

hoor graag het eindresultaat!!!:):)

ik werk nu ook weer wat met midi. wel 3 kanalen!!! ahum:D

greeeeeeetz Arnaud

ps:
sorry dat ik het hier post, maar die me een plezier, en luister hier ook eens naar!? ;)
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=37434

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Aha.....ik heb nl. ooit eens zo'n soortgelijke Heya-sample (maar dan zonder vocoder effect ;) ) gebruikt in een nummer. De sample kwam van een sample-cd (Voices of Native America). Ik zou bijna gezworen hebben dat het 'm was !

Hm ... nog niet tegengekomen, maar ook niet alle diskettes waren nog in te lezen, vandaar misschien.

En volgens mij stond er nog wel ergens die Fairlight-sample op 1 v/d disks...maar ben niet 100% zeker
(had die TX al jaren niet meer gebruikt)

Ook misschien op één van die defecte diskettes.

Doe Jan de groeten 8o)

:dubbel: Als ik hem vanavond op café tegenkom zal ik hem een schouderklopje van je geven :dubbel: 8o)

Ha die Arnoud :doei:

Een nieuw muziekske van Danny, of tegenwoordig Guy Lian...eurh... over smaak valt niet te twisten natuurlijk;)

Alee jong ... zo'n lekkere pralines ... da's toch voor ieder's smaak :dubbel:

Ten eerste komt het lekker blij over. Veel geluiden... levendig...
Hier en daar vind ik de mix wat dof... mis dan iets teveel ruimtelijk... maar dat komt ook door de lage bitrate denk ik?

Het klinkt heel anders op mp3 dan rechtstreeks uit de synths (laatste is veel beter welteverstaan :D ) Balans tussen bas, midden en hoog is perfect in orde, maar dat is anders op de mp3.

Wat me opvalt:
de lead die er inkomt op 2:10 vind ik niet mooi... misschien meer reverbration...en wat meer resume erop?
kan je die strings iets sterker krijgen?!?! iets ruimtelijker ook?? Ik ben altijd erg gecharmeerd van een lekkere string/pad smurrie als bodem:D

De bodem is al besmeurd genoeg ... het mag niet dichtslibben. In het eerste idee zat er een stringpad onder en het trok op niets. Ik zit enkel te worstelen met het leadgeluid tijdens het refrein (DX7) ... maar het kan goed zijn dat ik het ook zo laat. Het was m'n bedoeling om zo'n oud stringbakgeluid te gebruiken voor deze lead. Ik heb het vroeger gebruikt en toen paste het goed, maar hier is het wat minder.

Ik vind het nummer geslaagd. vooral de ritmische begeiding, en dan vooral de geluiden daar grebruikt... vind ik knap gemaakt.

Ritme is grotendeel Virus C arp's en SY99 en voor de bas de D20 er nog bij.

Op sommige puntne had je misschien een iets zwaarder thema kunnen gebruiken. Maar is geen pre!!

Zware thema's passen niet bij lichte nummers :dubbel: ;)

hoor graag het eindresultaat!!!:):)

Ik dus ook ... anders had ik 'em niet gemaakt ;)

Voor kommentaren op je eigen song verwijs ik naar je eigen thread ... maar eerst nog effe luisteren ;)

Origineel geplaatst door Unic
hehe

Dan bedoel ik dus. dat het hele nummer ieeeeeeeeeetsieeeeeepietsieeeeeeeeee zwaarder mag... tja.:P makkelijk gezegd.. moeilijk gedaan, vooral als het niet nodig is:)

Als je met zwaarder luider bedoelt ... ik moet nog steeds m'n totaal volume instellen op de maximum peak binnen een song. Hier heb ik geprobeerd met de masterfaders mee te werken (zachte stukken ietsjes naar boven, voor hardere stukken ietsjes naar beneden). De versie die ondertussen geldt is niet meer de versie die hier gepost staat, maar ik kan niet zomaar mp3's maken dus zal je het voorlopig met deze versie moeten stellen ;)

En inderdaad, hoor ik hier ook Jan Hammer in.

Wat heeft toch iedereen met Jan Hammer 8o) . Is het nou enkel die SARRAR??? want dan kan je er ook Tears for Fears voor opnoemen of The Art of Noise :dubbel:

Ik denk toch echt dat ik eens iets van Jan Hammer zal moeten kopen dan ... als die even goed klinkt als ik 8) :dubbel: 8o) *D :mega: :dubbel: :o:

Als je het nummer goed luistert....hoor ik eigenlijk een groot liefheber van synth muziek. veel sequences, veel kleine geluidjes, veranderingen...
Als ik naar jou gear kijk............SMULLEN!!!!...en dan 40+ kanalen naast elkaar.... dat moet je live zien, om echt het hele gevoel mee te pakken....

Maar op hifi en harde volume...wil het al een beetje lukken.

jammer van die bitrate..................:duivels: :D :stupid :dubbel:

Back