Hoi,
Bedankt alvast voor de reakties. Hou er wel rekening mee dat het nog niet compleet af is en dat er nog vooral aan details gewerkt wordt (ik heb het nog maar zo'n kleine 300 keer beluisterd en dan zijn nog lang niet alle details zoals ik zelf wil

... trouwens, de huidige versie is al anders dan de geposte

).
keurig netjes, muzikaal, maar zonder een echte "ziel".
Dat is vermoedelijk te wijten aan de 'blikken' arps die uit de Virus C komen. Ik heb nog niet de tijd gehad om er zelf geluiden in te maken, dus ben terug gevallen op presets. Deze zijn niet aanslaggevoelig en komen dan sterieler over.
Al zijn de 'refreinen' een beetje te braaf naar mijn smaak. En vooral tss 1:01 en 1:27 zou ik een andere klank nemen voor die hoofdmelodie want het doet mij op dat moment nogal denken aan die muziekjes van bij de afhaalchinees. Idem voor 2:12 en 2:30. De drumovergangen tss strofe en refrein vind ik nogal mechanisch klinken, kan je verhelpen door niet gewoon de toms een na een te laten aflopen, maar ze meer te laten afwisselen, ook panoramisch. Ook niet alleen rechttoe rechtaan 16de noten nemen, maar gepunte noten ertussen zetten.
De synthvox op 3:15 moet je echt vervangen, is niet mooi.
Tenslotte, de finale vanaf 4:32, die mag veel uitbundiger voor mij.
Die klank in het refrein stoort mij inderdaad ook nog een beetje. Het is een geluid uit de DX7 wat ik vroeger al veelvuldig gebruikt heb, maar hier klinkt het te transparant. Langs de andere kant hou ik wel van afhaalchinees

(maar dat doet hier weinig ter zake

)
De toms zijn verre van allemaal 16de noten hoor. In de drukste gedeeltes worden er wel degelijk afwisselende noten lengten, maar het valt misschien wat minder op. De synthvox (Virus C preset met tweaking aan de knoppen) vind ik juist aardig, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak

.
En die finale nog uitbundiger maken :confused: ... dan loop je risico dat je in een brij gaat vervallen; het zijn nu al 43 MIDI-kanalen die je tegelijkertijd hoort.
Eerste indruk: klopt het dat de track ont-zet-tend zacht is opgenomen?
Misschien een beetje weinig dynamiek?

... neen :confused: Misschien ligt het aan de lagere mp3-resolutie, maar da's expres zo gedaan.
In totaal een aardig nummer, maar ik vind het niet je sterkste. Beetje te 'happy' naar mijn smaak.
Volledig mee eens. Het idee is immers gegroeid uit een doorgedreven test om alle sequencers en ARP's in sync te laten lopen. De testen vielen leuker uit dan verwacht en daarom werd het een no-nonse nummer zonder al te veel inhoud. Het kan zeker niet tippen aan Innocent Victims of War of Reality versus Dreams ... maar die opzet was totaal anders
Oh ja, heb ook nog wat te mekkeren over je artiestennaam, trouwens.
Moet de hele tijd aan denken aan dit gedrocht:
http://www.kim-lian.nl/nl/
Ik dacht eerst dat je af zou komen met een merk van Belgische kwaliteitspralines ... maar sorry, ik heb nog nooit van m'n leven van Kim-Lian gehoord ... net zo min als de wereld al van Guy-Lian heeft gehoord
Wel leuk te horen dat men over het algemeen nogal positief is over de produktie. Het is de eerste keer dat ik m'n Soundtracs Topaz Project 8 gebruik en deze tafel is werkelijk veel beter dan m'n vorige mixer ... en ik ben blijkbaar niet de enige die er zo over denkt
Bedankt voor de voorlopige reakties ... gemengd, zoals het hoort want iedereen verschilt van smaak.
Nog geïnteresseerden?
Voor de leden die er het laatste jaar bij zijn gekomen: luister ook eens naar de andere te downloaden tracks ... zeker liefhebbers van Vangelis en 'traditionele' elektronische muziek zullen aan hun trekken komen. Ook daar mag commentaar op gegeven worden. De threads vind je terug onder m'n naam