Behringer DDX 3216

Je kunt inderdaad van de Behringersite gewoon het programma DDX3216 File Exchange downloaden. Werkt hier perfect. :)
Je slaat je files dan gewoon in dezelfde map als je project op en hoppa...voor eeuwig samen!*D

Origineel geplaatst door etaoin
Als het goed is heb je bij de DDX een seriele kabel en software gekregen waarmee je de snapshots op de PC kunt opslaan.

Ik sla zelf alles op een geheugenkaart op die gewoon standaard voorin mijn DDX zit.

[edit] nu ik dit tik weet ik eigenlijk niet meer of de kabel er nou standaard bij zat of niet. Ik heb sowieso ooit een langere gekocht dan ik had. De software is in ieder geval te downloaden bij Behringer.

Hee Thnks allebei.
Kabel zat erbij maar ik kreeg die software niet echt aan de praat via de seriele com poort ik heb de software uiteindelijk moeten updaten via midi. Dus zou ik denken dat je ook een midi dump moet kunnen maken toch?
(Die geheugenkaart wat voor type is dat. Zijn die duur?)

Ik gebruik File Exchange enkel via MIDI. Gewoon op zowel de MIDI IN als OUT van de DDX een verbinding maken naar je pc. :)

(Die geheugenkaart wat voor type is dat. Zijn die duur?)

Ik gebruik een gewone Compact Flash (8 of 16MB moet je voor een paar euro kunnen krijgen, misschien zelfs wel gratis van iemand die 'm bij z'n camera kreeg) met een ATA Flash adapter (die was 10 euro).

Origineel geplaatst door Sly Dog
Ik gebruik File Exchange enkel via MIDI. Gewoon op zowel de MIDI IN als OUT van de DDX een verbinding maken naar je pc. :)

Ok thnks ik was vergeten dat het file exchange programma ook via midi werkt.

Ik gebruik een gewone Compact Flash (8 of 16MB moet je voor een paar euro kunnen krijgen, misschien zelfs wel gratis van iemand die 'm bij z'n camera kreeg) met een ATA Flash adapter (die was 10 euro).

Als ik na die gleuf kijk is die erg breed. Zo'n compact flash van mijn camera is toch veel kleiner?

Origineel geplaatst door Exzit
Als ik na die gleuf kijk is die erg breed. Zo'n compact flash van mijn camera is toch veel kleiner?

Klopt, vandaar dus die ATA Flash adapter...

Like so:

Attachments

• ataflash.jpg
    ataflash.jpg
    50,2 KB · Bekeken: 118
Origineel geplaatst door Exzit
Er is iets raars aan de hand want ook de ADT1616 is ineens een stuk duurder geworden.
De laagste prijs die ik gezien heb was 145 Euro.
Nu is de laagste prijs 189. Maar gemiddeld rond de 200 euro.
Balen dus ben net toe aan een extra ADT1616.

enkele muzieksites (waaronder musicstoreköln) meldden eind 2005 dat de prijzen van behringer in januari 2006 met zo'n 15% zouden stijgen...

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
enkele muzieksites (waaronder musicstoreköln) meldden eind 2005 dat de prijzen van behringer in januari 2006 met zo'n 15% zouden stijgen...

Behringer is niet de enige, vanwege stijgende kosten door de invoering van de RoHS zijn de prijzen bij Doepfer bijvoorbeeld ook met 5 tot 20% omhoog gegaan.

Behringer is niet de enige, vanwege stijgende kosten door de invoering van de RoHS zijn de prijzen bij Doepfer bijvoorbeeld ook met 5 tot 20% omhoog gegaan.

Jammer dat je die adt1616 net verkocht had. Die is inmiddels ook 50 euro duurder geworden.

Andere vraag.

Ik heb nu mijn lexicon MPX100 aangesloten op SPDIF dus de return komen terug op kanaal 13/14.
Nu is de MPX100 44Khz 20 bit. Er zit een samplerate convertor in dus op zich werkt het.
Maar als ik de galm via aux fader menu uitstuur op een hoog niveau(geen clippen) dan gaat het snel storen in het signaal. Van die metalige klik geluiden in de galm. Terwijl als je op de MPX100 kijkt het clip lampje niet brand.
In het aux menu staat het signaal op 0DB.
Door de aux fader zachter te zetten verdwijnt het. Maar ik vind de galm dan een stuk minder overtuigend.
Kan dat iets tte maken hebben met het feit dat de MPX100 20 bit is en de DDX3216 24 bit?

Kan dat iets tte maken hebben met het feit dat de MPX100 20 bit is en de DDX3216 24 bit?

Nee, want 20 bit is minder dan 24, dus de DDX heeft meer headroom dan de MPX en kan dat signaal dus makkelijk aan.

Ik heb zelf de MPX110 maar daar is het clip-LEDje alleen voor de ingang. Als je galm toevoegt wordt het signaal natuurlijk harder dus kan de uitgang gaan clippen ook als de ingang dat nog net niet doet. Maar dat natuurlijk alleen als je 'm niet helemaal op 'wet' hebt staan.

Nee, want 20 bit is minder dan 24, dus de DDX heeft meer headroom dan de MPX en kan dat signaal dus makkelijk aan.

Ik heb zelf de MPX110 maar daar is het clip-LEDje alleen voor de ingang. Als je galm toevoegt wordt het signaal natuurlijk harder dus kan de uitgang gaan clippen ook als de ingang dat nog net niet doet. Maar dat natuurlijk alleen als je 'm niet helemaal op 'wet' hebt staan.

De Clip Led is voor de ingang dat weet ik.

Maar met de aux send stuur je het signaal naar die ingang. De aux send staat dus zo hoog mogelijk zodanig dat de MPX100 niet clipt. Ik heb begrepen in verband met ruis dat je altijd het niveau zo hoog mogelijk moet insturen in een FX bak.
Met de fader 13/14 doseer ik de galm. En die clipt ook niet. (In het aux menu staat de aux op 0db en staat op prefader.) Dat principe is toch goed? Of zie ik iets nu over het hoofd?

Of zie ik iets nu over het hoofd?

De MPX kan intern ook nog clippen, door combinaties van mix en effect-level.
Maar wat bedoel je precies met "metaalachtig geluid"? Diverse van de Lexicon programma's hebben dat sowieso erin zitten omdat het plate reverbs zijn.

De MPX kan intern ook nog clippen, door combinaties van mix en effect-level.
Maar wat bedoel je precies met "metaalachtig geluid"? Diverse van de Lexicon programma's hebben dat sowieso erin zitten omdat het plate reverbs zijn.

Echt van dat metalige distortion geluid hetzelfde als je echt gaat oversturen.
Aleen doe hij het nu zo nu en dan bij bepaalde pieken terwijl de interne clip led niet clipt.
Alleen als ik de uitsturing van de aux zachter zet verdwijnt het. Het is inderdaad de plate maar bij andere doet hij het dacht ik ook
Maar dat lijkt me niet de bedoeling zeker niet als het nog ver onder clippen blijft zowel bij de aux fader en de clip led van de MPX100.

Bij gebruik van aux moet het effectlevel van de MPX100 op 100% staan volgens de handleiding dit omdat je via aux werkt en niet direct een instrument op de lexicon hebt staan.
(De mix is dacht ik alleen als je een dual effect hebt om die een verhouding te geven)

Mataal-achtig geluid .....ik denk dat het het geluid is wanneer de kloksnelheden van de beide apparaten niet overeenkomen....dwz het ene apparaat op 44100khz draait en de andere op bijv 48000khz.Zorg in ieder geval dat alle machines gelijk staan....Bij de DDX kun je dat instellen bij de setup.

Even ervan uit gaande dat je de mpx digitaal via de spdiff hebt aangesloten....

Het is sowieso geen samplerateprobleem want dan zou de positie van de aux fader niet uitmaken maar zou het altijd te horen zijn...

De DDX heeft een samplerate converter op de s/pdif ingang die alles tussen 30 en 50 kHz gewoon pakt.
Mijn MPX (44k1) werkt ook probleemloos op mijn DDX (48k).

Het is sowieso geen samplerateprobleem want dan zou de positie van de aux fader niet uitmaken maar zou het altijd te horen zijn...

De DDX heeft een samplerate converter op de s/pdif ingang die alles tussen 30 en 50 kHz gewoon pakt.
Mijn MPX (44k1) werkt ook probleemloos op mijn DDX (48k).

Inderdaad en ik wil natuurlijk niet met opname naar 44Khz terug gaan.
Moet maar even verder gaan testen. bij voorbeeld de return analoog terug laten komen kijken of dat verschil maakt.
Bedankt in ieder geval.

Last edited by a moderator:
Je kunt sowieso je samplerate converter checken door even een cd-speler met s/pdif uitgang aan de DDX te hangen en een cd'tje te draaien. Als dat prima klinkt weet je in ieder geval zeker dat de s/pdif ingang van de DDX goed werkt.

Back