Behringer DDX 3216

Origineel geplaatst door etaoin
Je kunt sowieso je samplerate converter checken door even een cd-speler met s/pdif uitgang aan de DDX te hangen en een cd'tje te draaien. Als dat prima klinkt weet je in ieder geval zeker dat de s/pdif ingang van de DDX goed werkt.

Moet je wel eem CD speler hebben.

Hoi een vraag over externe FX (lexiconMPX100) in combinatie met de DDX3216.
Situatie ik heb mijn Promega 2 aan gesloten stereo op channel 1 en 2.
De FX is aan gesloten via multi uitgan 1(aux1) en multi uitgang 2 (aux2) de return staat op kanaal 13/14.
Als channel 1 en 2 op unpair staan kan ik in het aux menu bij kanaal 1 aux1 instellen op odb en op channel 2 aux 2 instellen op odb.
Dit zodat ik input 1 en 2 van de lexicon dus ook echt gebruikt.(aux 1 gaat naar input 1 en aux 2 gaar naar input 2)
Echter als ik channel 1 en 2 op pair staat en ik alleen aux1 op odb dan zie ik in het aux fader menu bij aux send zowel een linker als rechter signaal. (in de eerste situatie niet)
Het zelfde gebeurd alsik alleen aux 2 op 0db zet.
Dit betekent volgens mij dat het stereo signaal van channel 1 en 2 als 1 signaal naar aux 1 wordt gestuurd.
En als je dus beide zowel aux1 en aux 2 op 0db zet er een stereo som gaat naar aux1 en een stereo som gaat naar aux 2. (dus eigenlijk niet stereo)
Dus gebruik je de galm van de Lexicon niet volledig of goed volgens mij.
Klopt dit?
Ik heb ze nu maar op unpair gezet zodat ik dit verschijnsel niet heb en zodat het signaal van channel 1 alleen naar aux1 gaat en channel 2 alleen naar aux 2. Dus stereo.

groet Derk

Ja. Een PAIR koppelt alles van twee kanalen behalve de panning. Dus ook de aux send.
Wat jij wilt kun je doen met een fader group, want daar wordt alleen de fader en mute gekoppeld.

Hee bedankt. Dus inderdaad geen pair gebruiken anders vernaggel je het stereo beeld van de galm in dit voorbeeld.

Hee mooi is gelukt net uitgeprobeerd.

Wat ik me alleen nog afvraag gebruikje de lexicon nu op 4dbu of -10dbv?(Schakelaartjes aan de achterkant)

Want wat is het signaal uit die multuitgangen?
Of zeg ik nu iets stoms.

In de handleiding staat dat ze maximaal +16dBu zijn. En aangezien de schuiven tot +12 gaan zou ik zelf denken dat ze dus +4dBu nominaal zijn.

Maar wat is dan beter om de lexicon op n te stellen met die knopjes achterop.?
Ik snap hier ooit zoveel van.

Origineel geplaatst door Exzit
Maar wat is dan beter om de lexicon op n te stellen met die knopjes achterop.?
Ik snap hier ooit zoveel van.

Als de DDX inderdaad +4 uitstuurt met de schuiven op 0, dan zou ik de Lexicon op +4 zetten.
-10 is een lager niveau. Als je daar +4 instuurt gaat de boel oversturen.

Grappig trouwens dat de MPX100 een switch heeft en de MPX110 (die ik heb) niet.

Als de DDX inderdaad +4 uitstuurt met de schuiven op 0, dan zou ik de Lexicon op +4 zetten.
-10 is een lager niveau. Als je daar +4 instuurt gaat de boel oversturen.

Grappig trouwens dat de MPX100 een switch heeft en de MPX110 (die ik heb) niet.

Sorry vergiste me dat is mijn Behringer en de DBX266XLl niet de lexicon.

Maar vraag is inderdaad stuurt de DDX +4 uit via de multi uitgangen?
Sorry dat ik zoveel vraag maar met 4db u en -10 dbv heb ik nooit zoveel van gesnapt.

Kan iemand uitleggen wat bij de gate en compressor het key signaal is?
Hij staat nu op self/sum maar je kan ook ch 1t/m 24 kiezen. De handleiding is niet bepaald duidelijk wat dit is.

Origineel geplaatst door Exzit
Kan iemand uitleggen wat bij de gate en compressor het key signaal is?
Hij staat nu op self/sum maar je kan ook ch 1t/m 24 kiezen. De handleiding is niet bepaald duidelijk wat dit is.

Het keysignaal is het signaal dat wordt gebruikt om de hoeveelheid compressie/gate/limiting te bepalen.
Bij de standaardinstelling self/sum gebruikt hij gewoon het signaal dat je wilt compressen ook om de hoeveelheid compressie te bepalen. Da's feitelijk wat je ook doet als je een signaal door een externe compressor trekt.

Als je een andere kanaal kiest als key wordt je signaal gecompressed naar de contouren van dat andere signaal: oftewel: dat is side-chaining.

Het keysignaal is het signaal dat wordt gebruikt om de hoeveelheid compressie/gate/limiting te bepalen.
Bij de standaardinstelling self/sum gebruikt hij gewoon het signaal dat je wilt compressen ook om de hoeveelheid compressie te bepalen. Da's feitelijk wat je ook doet als je een signaal door een externe compressor trekt.

Als je een andere kanaal kiest als key wordt je signaal gecompressed naar de contouren van dat andere signaal: oftewel: dat is side-chaining.

Thnks Verrek da's duidelijk.
Stom het staat niet als side chaining in de handleiding. Anders had ik de hint wat meer meegekregen denk ik.
Nou zie ik dus wel dat je t/m channel 24 kan kiezen. Is dat een beperking? Aangezien het maximum toch 32 kannalen is.
Aan de andere kant dan zet het signaal wat je gebruikt voor sidechaining maar op een andere channel anders dan boven de 24.

Nou zie ik dus wel dat je t/m channel 24 kan kiezen. Is dat een beperking? Aangezien het maximum toch 32 kannalen is.

Ik heb ook geen idee waarom dat is. Er is zover ik weet geen verschil tussen kanalen 17 t/m 24 en 25 t/m 32 dus inderdaad gek dat die laatste bank niet gebruikt kan worden. Wie weet is er ooit een 24-kanaals prototype geweest en staat dat maximum van 24 kanalen nog steeds hard in de code. Of misschien heeft de programmeur zich gewoon vergist daar. Ben bang dat dat nooit opgelost wordt (zowel de vraag als het probleem).

Ik weet niet of je toevallig ook op de DDX3216 Yahoo group zit? Daar kwam laatst een post voorbij van iemand die op NAMM met Behringer gesproken had en het kwam er in het kort op neer dat de DDX-lijn dood is met de komst van de Xenyx USB mixers. Dus ik denk dat dat ook betekent dat er geen updates voor het OS meer gaan komen. Erg jammer, ik had zelf graag gezien dat het selecteren van inputs in blokken van 8 gewijzigd zou worden in kanaalparen (zoals het nu voor de outputs al werkt).

Ik heb ook geen idee waarom dat is. Er is zover ik weet geen verschil tussen kanalen 17 t/m 24 en 25 t/m 32 dus inderdaad gek dat die laatste bank niet gebruikt kan worden. Wie weet is er ooit een 24-kanaals prototype geweest en staat dat maximum van 24 kanalen nog steeds hard in de code. Of misschien heeft de programmeur zich gewoon vergist daar. Ben bang dat dat nooit opgelost wordt (zowel de vraag als het probleem).

Ik weet niet of je toevallig ook op de DDX3216 Yahoo group zit? Daar kwam laatst een post voorbij van iemand die op NAMM met Behringer gesproken had en het kwam er in het kort op neer dat de DDX-lijn dood is met de komst van de Xenyx USB mixers. Dus ik denk dat dat ook betekent dat er geen updates voor het OS meer gaan komen. Erg jammer, ik had zelf graag gezien dat het selecteren van inputs in blokken van 8 gewijzigd zou worden in kanaalparen (zoals het nu voor de outputs al werkt).

maar die xenyx is toch in geen opzicht een vervanging van de ddx?

Nee was nog niet lid van die group. Vandaar dat die DDX3216 massaal gedump werd.
Ik heb intussen een 2de adat interface en een uitbreding op mijn adat dus nu 24 sporen.
Ik blijf het een geweldige mixer vinden. Er kan zo veel mee. En voornamelijk de makkelijke manier van werken. Zeker voro zo'n amateurtje als ik.
Ook zou ik het eigenlijk graag gehad hebben dat de insert ook werken op de adat signalen en niet allen te gebruiken zijn op analoog. Maar of dat met een software update uberhaupt zou kunnen. Zal wel niet ik denk dat dat een technische beperking is.

We blijven bezig.

Ik heb nu een mix af en wil nu zangpartijen opnemen.

Mijn mix staat op channel 1 t/m 8 16 t/m 32.

op kanaal 9 staat mijn MiC ingeplugged.

Nu wil ik uiteraard inzingen echter ik wil de zang wat beter horen bij het inzingen maar de mix staat te hard .
Toch wil ik niet meer aan de standen van die faders komen. Hoe kan je dit het beste aanpakken op de DDX3216?
Even een tussen mixje maken naar 2 sporen en op een ander snapshot die 2 sporen en dan inzingen?
Kortom at is het slimst om te doen?

Daarvoor zitten de bussen erin.

Channel 1 t/m 8 16 t/m 32 routing naar main uit, routing naar bus 1-2 aan.
Dan heb je je hele mix op de faders van bus 1-2 en kun je die dus in z'n geheel harder en zachter zetten.

Wat ik mij afvroeg, is het mogelijk om de in- en outputs buiten de faders om te routen/lussen?

Ik wil deze namelijk gewoon op 0dB door mijn mixer sturen.

Back