Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
wat een onzin...! als FM7 echt een DX-7 en/of TX81Z clone is dan gaat dat zeker lukken nutuulk...Origineel geplaatst door bobaphat
Ik ken de fm7 al maar daar kan je geen lekkere fm basjes mee maken.
Origineel geplaatst door 6 trak
wat een onzin...! als FM7 echt een DX-7 en/of TX81Z clone is dan gaat dat zeker lukken nutuulk...
probleem is mischien dan fm7 TE VEEL kan, zoals de subtractive synthese er nog eens boven op...
wat een onzin...! als FM7 echt een DX-7 en/of TX81Z clone is dan gaat dat zeker lukken nutuulk...
probleem is mischien dan fm7 TE VEEL kan, zoals de subtractive synthese er nog eens boven op...
Dat viel mij ook al op .Origineel geplaatst door bobaphat
Technisch kan ie t makkelijk ja, maar ik heb dx7 en dx100 patches geladen via sysex (gekregen van een gast op de dx yahoogroup) en het klonk nergens naar. De bas die voor de solid bass moest doorgaan klonk totaaal nergens naar.
Origineel geplaatst door bikkel
Een TX81z en een DX-7 dat zijn twee totaal verschillende FM-synths. Volgens mij doet de FM-7 de DX-7 nog wel aardig maar de TX81z haal ik er niet uit.
Heb hier over de 1000 sysexjes liggen (correctie ik HAD) waaronder het grosvoor de DX7 maar ook een paar van de DX21 (zie ergens een thread over de feedlead uit dat beestje die op the brazilian is gebruikt van Genesis.) en het werd beiden goed geimporteerd en klonk goed.ach so... FM7 is meer een 1 op 1 copy van de DX-7 in grote lijnen dus...?!Origineel geplaatst door bikkel
Een TX81z en een DX-7 dat zijn twee totaal verschillende FM-synths. Volgens mij doet de FM-7 de DX-7 nog wel aardig maar de TX81z haal ik er niet uit.
ach so... FM7 is meer een 1 op 1 copy van de DX-7 in grote lijnen dus...?!
maar met die 2 ops extra van de 7 zou je toch zeker wel bassen kunnen maken a la TX...
m.a.w. de TX heeft minder ops maar meer timbre en bij de dx-7 kun je weer met die extra ops het timbre createn...
Thanx- mocht er iets volledig niet in orde, of niet duidelijk zijn, pleaze meld het aan mij.Origineel geplaatst door bobaphat
ok dan naton,, ik ga m ff proberen
![]()
Ook zelf gemaakt presets (screenshot bijv.) zijn welkom.Origineel geplaatst door 6 trak
maar dan nog zou je lekkere basjes kunnen created met FM7 (ook al klinkt het niet helemaal als TX)
Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Ik vind die fm7 basjes ook nergens naar klinken hoor. Het vette van die dx-en is die percussieve harde metaal achtige klank, dit ontbreekt volledig in de fm7. Al kan je wel fantastische strings halen uit de fm7