Welk keyboard voor gothic/darkwave?

zitten op die modellen

Korg O1/W ca 400 euro.
T3 EX ca 350 euro.
Trinity ca 650 euro.
Trinity Rack ca 350 euro.

wel piano geluide dan? want das eigelijk ook wle een must :)
maar de prijze zijn zeker een stuk beter. maar het blijft een moeilik keuze. heb nu al zo'n 10 synts. waar ik uit moet gaan kiezen ofzo :| maar ga denk ik alsik nix te doen heb maar is met een lijsje opzoek naar zoi'n muziekwinkel.

ff tussedoor ik luister nu naar dargaart en heb vet zin in om te gaan spele :S maajra het is laat en zondag dus denk nie dat ik er nu nog 1 kan kopen :L

gezien mijn zeer positieve ervaringen met de KORG 01Wfd zou ik zeker es kijken naar dit beestje... na de 01Wfd had ik een X3 en die klinkt een stuk helderder dan de 01Wfd... helaas heb ik beide niet meer maar als ik de kans krijg, komt er hier een 01WFd terug.... juist voor de 'warmte'

je hebt eignk 2 dingen nodig.. je hebt strings/choirs/piano nodig.. maar voor het darkwave idee denk ik dat je juist scheurende analoge klanken wilt hebben.. De meeste darkwave die ik luister is voorzien van de doorsnee electro dingen.. dus je wilt waarschijnlijk ook wat typische sawtooths en squares die zo dik mogelijk gaan vallen.. supersaw werkt echt lekker in darkwave..

jup, ik denk toch dat je het meeste hebt aan een triton :)

Ik heb nu ook net twee dagen een Trton in huis gehad en moet zeggen dat je er met name heel lekkere duistere strings en pads uit kunt halen. Vooral detunen van 2 'oscillators' zorgt voor een duistere/demonische sound.
Tevens edit het ding lekker makkelijk.:)
De kwaliteit van de strings/choirs/piano is prima in orde, soundtechnisch in elk geval. Een beetje editen van je verloop en toevoeging van fx en lfo's lijkt me wel goed voor jouw stijl.

Origineel geplaatst door Sly Dog
De kwaliteit van de strings/choirs/piano is prima in orde,

Piano oké?

Zo geef ik jou natuurlijk nooit meer een lift. ;)

Maar verder is de Triton absoluut geschikt voor het genre.

Origineel geplaatst door Cozko
Piano oké?

Zo geef ik jou natuurlijk nooit meer een lift. ;)

Maar verder is de Triton absoluut geschikt voor het genre.

In elk geval beter dan de Yamaha RM1X hiero!:biertje:

gek ,als iemand vraagt wat de ideale synth is voor trance wordt ie bijna afgemaakt...

iemand vraagt wat de perfecte synth is voor gothic en iedereen brengt ideeen aan (wat zo hoort).

Maar is dat niet met 2 maten wegen ?

verder denk ik dat je met bijna elke synth goeie 'gothic' geluiden kan verkrijgen en dat effecten zeker zo belangrijk zijn.

Origineel geplaatst door Waveglider

Liever "meten"! ;)

Je hebt verder natuurlijk wel gelijk.
Maar een heleboel mensen hier op dit forum worden waarschijnlijk een beetje moe van alle trance en bijbehorende wannabees....

Praktisch alle nieuwe (VA)synths barsten van de trance-sounds.
Zo erg zelfs dat de gemiddelde 'mainstream' toetsenist zich afvraagt of hij/zij er ook andere stijlen op kan spelen.

Origineel geplaatst door Waveglider
gek ,als iemand vraagt wat de ideale synth is voor trance wordt ie bijna afgemaakt...

iemand vraagt wat de perfecte synth is voor gothic en iedereen brengt ideeen aan (wat zo hoort).

Nee, want zelfs noobs horen te weten dat je voor trance gewoon een JP moet kopen 8o)

En ook heb ik op dit forum nog niet eerder iemand zien vragen wat een goeie synth is voor gothic, en komt er elke maand of 2 wel weer iemand vragen hoe hij "van die vette tiestotrance kan maken" terwijl ze dat heel eenvoudig met de zoekfunctie kunnen vinden...
Verandering van spijs doet de DSF-ers uw vragen beantwoorden...

Korg Triton:okdan:

Origineel geplaatst door UndErdOg
Nee, want zelfs noobs horen te weten dat je voor trance gewoon een JP moet kopen 8o)

vergeet de Virus niet.. :D

Back