vinden en opnemen van goede zangers/zangeressen en muzikanten

olafmol

[EXPANSIONS]
Hallo,

wie van jullie heeft ervaring met het zoeken/vinden en opnemen van zangers, zangeressen en/of muzikanten?

Wil wat meer gaan doen met vocal en live instrumenten.....hoe kan ik het beste goede muzikanten vinden, wat zijn gangbare vergoedingen, wat zijn minimale vereisten om iemand goed op te nemen etc.etc.

Olaf

Bamse heeft toch een db waar ie wat zangers en zangeressen uit kan trekken?

Ik ben al enige tijd bezig met een rock/dance project waarbij allerlei muzikanten samen een aantal nummers gaan maken. Ik werd gevraagd door de initiatiefnemers om de beats en de compositie te arrangeren....zegmaar voor het computerwerk....
Verder hebben zij een aantal andere muzikanten (bassist, gitaristen, zangers en zangeressen) gewoon gevraagd of zij zin hadden om mee te doen.
Belangenloos, zolang er niets mee verdiend wordt. Het viel me op dat iedereen (inclusief ikzelf) daar erg enthousiast over was. Terwijl we gebruik maakten van conservatorium mensen en beroepszangeressen (o.a. de zangeres van Kaja...bekend??) die er bijv. een vrije middag voor moesten opofferen.
Uiteraard is wel afgesproken dat, mochten het project geld opleveren, dat iedereen daarvan meeprofiteerd.

Olaf, dus gewoon vragen, rondneuzen, en enthousiast overkomen!

conservatorium lijkt me idd geen slecht idee..maarre ik heb bv maar een simpele studioruimte, zonder vocalbooth......kan ik daar wel mee aankomen?

Olaf

Wij hadden het opgenomen in "de studio" van Theo Vogelaars (de bassist van de Tröckener Kecks).....daar deed zijn slaapkamer dienst als vocalbooth (er was een raampje in de muur gemaakt) en de studioruimte zelf was ernaast in een klein kamertje van 3 bij 2 meter. 3-hoog achter in Amsterdam Oost.

Bovendien, ze kunnen hooguit "nee" zeggen toch? Boeie, Niets te verliezen.

Oxy

true!

Zoek eens op internet zou ik zeggen.....er staan genoeg zangers en zangeressen op....meestal vind je ze superdicht bij je in de buurt.....bv heb je niemand in de familie die kan en wil zingen of via vrienden of kenissen....

zo had ik lotsepling 4 zangeressen(waarvan er 2 goed konden zingen) en de andere 2 redelijk...

gewoon een beetje rondneuzen, je hoeft er nooit direct geld voor neer te tellen...gewoon afspreken dat als je er geld mee verdiend...diegene ook een deel (-tje) krijgt...werkt prima....

ja maar ik ben nogal kieskeurig..van alle zangers/zangeressen die ik heb gehoord tot nu toe voldoet er eigenlijk niemand aan mijn eisen.....al die anouk kloontjes met te weinig volume ;) maar we zijn nu bezig met het uitchecken van een echt black gospel choir ;)

Back