[track] Psy

isnieZot

HAKKEUH!!!!!
ja gewoon om even wat anders te doen heb ik wat psy gemaakt.
hij is bijna af, maar ik kan er moeilijk aan werken omdat mijn pc het
gewoonweg niet meer trekt. CPU ligt rond de 90% ....en bouncen wil
ik niet doen omdat je dan wat flexibiliteit verliest. dus laat ik het zo voorlopig.

psy

klinkt leuk :)
Ik zou zelf alleen de intro anders doen..... Het begon nogal vreemd naar mijn gevoel en ik had even mn twijfels of er zometeen niet gewoon een ongeloovelijke hardcore kick in kwam stampen, maar zodra de bass erin kwam begon het toch wel erg op psy te lijken :)
Ik vindt m vanaf 3:10 vooral erg goed klinken :)

Hij is wel okee ja! Tikje langdradig misschien , maar dat hoor bij psy, geloof ik. Vette geluiden (vooral dat geluid dat klinkt alsof je plastic aan het schuren bent 8o) ). Aleen zou de combinatie bassdrum+bass wat dieper mogen, denk ik (niet harder, dieper).

ok ik heb er nog wat aan verder gewerkt. ik denk dat hij nu wel af is min of meer.
hij is nu 5:30 en kheb er nogeen extra synthlijntje ingestoken op bepaalde plaatsen voor wat meer variatie. de link is hetzelfde als hierboven.. of hier

Hij's fijn! Lekker tempootje zit erin.

:biertje:

Ja ik!, ff luisteren hoor :)

Het begin is lekker psychedelic idd :)

Bassline bouwt lekker op, typische psy beats vallen er dan in.

Effecten zijn ook gaaf gedaan!

vette track!

eej isnie...
waar zijn je stoere titels nou? ik had bij deze wel zoiets verwacht als ehm...

"roodwitte paddestoelen in het grote dieren bos" of...
"lied voor mijn psychotische hamster" of... "het vogeltje dat te ver vloog" :D

anyway, de track is wel lekker space, toch? vind em wel ok!
wel geschikt voor een combinatie met beelden (film, vj, whatever..)

aha, leuke track, .. ik vind het meeste echt wel goed, mooie opbouw. Er is 1 geluid dat me een beetje stoorde, die hoge drukke golf, een beetje moeilijk te omschrijven. Hij komt terug op 1'40 en 2'59, ik zou er een zwaardere sound voor zoeken, maar dat is mijn persoonlijk mening.

voor de rest vind ik het echt wel iets hebben, ook n mooi stukje op 4'19 !

wel, de psywave heeft me ook zo'n beetje beet, .. zoals bijvoorbeeld Rastaliens, wat die uit synths krijgen vind ik onvoorstelbaar. Zelf probeer ik ook wat geluiden bij elkaar te draaien, maar heb nog nooit een nummer afgewerkt. Voorlopig probeer nog mijn juiste setup op te bouwen.

thanx, nice one ..

Origineel geplaatst door Backdrop
vraagje: is het karakteristiek voor Psy om geen downbeat(clap/snare) te hebben ?

niets moet, alles mag. :D
het maakt echt niet uit. je psy nummer zal er niet minder psy op worden als je een clap of snare gebruikt. het komt eerder aan op de ritmes.

cool, goeie basis met freaky sounds
volgende keer net zoiets maar dan met 80000 lagen geflipte melodietjes over elkaar? :D

kheb er nog een beetje aan gewerkt. wat extra gates aan toegevoegd en nog een beetje aan de synths getweaked. de link is hetzelfde.

Back