E-mu 1820M routering vraag

DJ41

Lid sinds 1834
Ik heb een vraagje over de patchbay software van de E-mu 1820M.
Via de patchbay software kun je ASIO kanalen routeren naar de Dock out 1&2, 3&4, 5&6 en 7&8.
Nu heb ik die zo gekoppeld :

ASIO 1&2 - Dock 1&2
ASIO 3&4 - Dock 3&4
ASIO 5&6 - Dock 5&6
ASIO 7&8 - Dock 7&8

Nu komt het probleem. Ik kan een nieuw ASIO kanaal niet meer toevoegen aan een Dock, omdat ik ze maar 1 keer kan kiezen voor een ASIO kanaal en daarna zijn ze greyed out en kun je ze niet meer selecteren. Ik heb geprobeerd om een SEND te maken van bijvoorbeeld ASIO 9&10 naar ASIO 1&2, in de hoop dat die hem dan weer naar Dock 1&2 sluist, maar dat werkt niet. Heeft iemand een tip hoe je nieuwe ASIO kanalen kan routeren naar de uitgangen van de E-mu?

Alvast dank! :halleluja

Het kan in ieder geval via een AUX bus (tenzij je die al beide in gebruik hebt).
Stuur beide ASIO strips naar AUX1 (of AUX2) en zet de SEND van AUX1 (of AUX2)
naar de physieke output op je dock.
Vergeet niet de bijbehorende aux return op 0 te zetten.

Zoiets dus:

Attachments

• bus.jpg
    bus.jpg
    61,8 KB · Bekeken: 89
Dus de max aan kanalen die je kunt routeren is 4 (docks) + 2 (auxen) = 6? En de overige kanalen dan? ASIO 13&14 en daarboven? :confused:

Vreemd, ik heb helemaal geen keuze "Aux 1" of "Aux 2", en ook geen I/O card out 1/2.
Heb jij wel de 1820M, of is er iets bij mij niet helemaal goed? :confused:

emu.JPG

je aux sends zijn je fx sends zeg maar (die draaiknopjes waar aux bij staat)....tis ook geen zaligmakende oplossing...

en voor de rest : je kaart heeft nou eenmaal niet meer uitgangen,dus waarom zou je daar meer Asio's voor willen ?
tenzij je bijv. je digitale en adat outs ook nog gebruikt...

denk erom : Patchmix is eigenlijk alleen een tool om de routing van je signalen naar de kaart te regelen....in Cubase doe je de rest....dus waarom meer Asio kanalen ?

ik had dezelfde vraag als jij ook gesteld op het E-mu forum toen ik de 1820m net had.....maar in de praktijk heb je het toch niet nodig...

Wat mijn uiteindelijke doel is, is om de interne DSP effecten van de E-mu voor elke VSTi afzonderlijk te kunnen aansturen.

Dus bijvoorbeeld:

Vanguard VSTi --->Asio 9 / 10 ---> Reverb ---> Dock out 4
SUPERWAVE VSTi --->Asio 11 /12 --->delay ---> Dock out 4

Nu kun je alleen voor een set ASIO dezelfde effecten gebruiken. Omdat je geen extra set Asio's kan toewijzen aan de outputs.

(Of kun je ook in Cubase de interne effecten van de E-mu gebruiken per VSTi?)

OMG wat een kneus ben ik!! De Emu effecten kun je ook gewoon benaderen via Cubase.... Ik dacht dat dat alleen via die patchbay kon!

:bekdicht:

:halleluja

Origineel geplaatst door DJ41
OMG wat een kneus ben ik!!

Hoor je het ook eens van iemand anders...:D

Nou dat is ook niet aardig zeg;)

Maar hoe bevalt die kaart nou?? Hoe klinkt ie? de interface vind ik nogal al lastig, zijn die drivers stabiel??

De kaart bevalt erg goed. De kwaliteit met opnames is uitstekend. Ik hoor zelf geen verschil met het origineel en de opname. Het enige wat ik wel heb (maar dit kan ook aan mijn Pc liggen), is dat als ik (te) veel Emu DSP effecten gebruik, dat dan mijn softsynths gaan kraken. Misschien omdat ik er dan teveel uit wil persen. Maar dit kan ook een PC probleem zijn denk ik.

dat gekraak heb ik geen last van,maar ik gebruik ook niet veel E-Mu fx.....ik heb wel het 1 en ander over dat soort probleempjes gelezen :

http://www.productionforums.com/emu/default.asp

de drivers zijn het minpunt van de kaart ; er wordt nog steeds over geklaagt,alhoewel met de update een heleboel is verbeterd.....het schijnt echt belangrijk te zijn wat voor systeem je hebt en wat voor programmas je draait....

overigens heb ik geen problemen,en hij klinkt gewoon goed....de audio die ik opneem klinkt gewoon hetzelfde...zelfs ingewikkelde audio met fx en zo...

Wat zijn even kort samengevat de knelpunten dan met die drivers?? Ik werk zelf met celeron, en logic namelijk. Kom op dat forum niet veel mensen tegen die logic gebruiken.

Het opnemen van geluid is bij mij de oorzaak van het gekraak denk ik. Ik had een hele goede session gemaakt, maar die had ik niet gesaved. Nu kan ik opeens niets meer opnemen in Cubase, terwijl wel de leds uitslaan van de Dock IN 1L/1R. Ik heb bij VST inputs de Dock IN 1L/1R geselecteerd als opnamekanaal, maar als ik opneem is de opname leeg.

Iemand een idee? Ik zal later nog screenshots posten (zit nu achter mijn laptop.) Ik heb het idee dat het gekraak daar ook mee te maken heeft. Als ik namelijk een SEND doe van Dock IN 1L/1R naar ASIO 1/2, dan krijg ik dat gekraak bij mijn VSTi's. Als ik de SEND weghaal dan is het gekraak weg. Maar met of zonder SEND maakt niets uit, omdat hij bij beide instellingen niets opneemt. :confused:

Back