Suzuki SX500 of Kawai K1 of Evolution EVS-1

Re: Inderdaad...

Re: Inderdaad...

Origineel geplaatst door pjeut
zo waardeloos dat iemand ooit zei: "verdwijn", en zo zijn de modules ontstaan.

...

Per saldo, koop ze beiden, of nog beter koop ze geen van beiden. Koop een fles whisky, of nog beter, koop er twee.
Nee, nou weet ik het, koop een hond voor 'em, zal 'ie ech nie gauw vergeten.

:D LOL :D

Hhhm. denk dat we toch voor de suzuki gaan, denk dat dat de beste optie is. Het is natuurlijk geen vette synth maar ik heb al gezien dat sander er een heel CC list voor heeft gemaakt, altijd makkelijk. Die demo's klinken ook helemaal niet zo erg slecht.

Ik zag trouwens dat de sx500 laatst in de interface heeft gestaan bij 'Analogica' (in nr 70).
Mocht iemand zin en tijd hebben dit stukje te scannen of iets dergelijks, dan is mijn dank erg groot. :halleluja

Op een of andere manier kan ik niet in de member section komen (weet ook niet of ik daar alle uitgaves kan inzien?!_)

Als je mazzel hebt is het mogelijk voor een zacht zee prijsje de kawai MM 16 (midi mixer en tevens editor voor kawai producten) te vinden... en aan je K1 aan te sluiten...
heb je het 'analoge' :D

nou mensen,

Het is de Sx-500 geworden. Heb em nu hier staan, helemaal in perfecte staat, met extra ram cartridge.
De sticker met parameters zat erbij, nog los, dus die kan ik wel ff onder een scanner gooien van de week. IS wel iets groter dan een A4'tje maar dat gaat wel lukken.

Ik zal van de week ook nog ff mijn bevindingen over dit kastje posten. IDeaal iig dat je alle parameters kan tweaken met CC'tjes, echt makkelijk.

Zo.

Ben vanmiddag lekker bezig geweest met de Sx. Erg cool hoe je de lfo´s naar hartelust kunt tweaken. erg fijn, zal het resultaat(je) nog wel even posten.
Wat me trouwens opviel was dat het wegschrijven van zelfgemaakte patches niet echt goed gaat. Op een of andere manier schrijft ie niet alle parameters weg :confused: , iemand anders hier ook problemen mee gehad? Heb toch gewoon gedaan wat er in de manual stond, geprobeerd te saven op zowel de interne ram als op de ram cartridge, zonder succes! hhhmmm.....

Bij deze de plaatjes. Heb ze redelijk groot ingescand, zodat je er mee kan doen wat je wilt.

Attachments

• suzuki sx500 parameters map.zip
    597,2 KB · Bekeken: 137
Het resultaat :L

Heb met name de lfo en filters ge-automate, voor de rest nog niet veel bijzonders.

Ik vind het veelbelovend klinken voor zo'n goedkoop obscuur kastje.

Oke, beetje onhandig, heb een .ogg bestandje maar dat mag ik niet uploaden op het forum, dus heb ik 'm even ingezipd. Excuses voor het ongemak. Het kan even niet anders....:stupid

Attachments

• dsil-sx500.zip
    815,2 KB · Bekeken: 139
Origineel geplaatst door Chinetti
En hij is prima geschikt om te circuit benden

De Sx-500 circuit benden?
Heeft iemand hier meer info over of ervaring mee?

Ik heb er 4 dus ik ga ze eens op elkaar stapelen en tegelijk aansturen...beetje per kassie detunen en eens het resultaat checken.......een torentje sx500........

Origineel geplaatst door Chinetti
D'r heeft ooit een artikel in de interface gestaan hierover. Als ik 'm vind, zal ik 'm scannen en posten.

Al iets gevonden :) ?

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Ik heb er 4 dus ik ga ze eens op elkaar stapelen en tegelijk aansturen...beetje per kassie detunen en eens het resultaat checken.......een torentje sx500........

kzat deze draad ffte studien mbt een k1m die aan is komen lopen ,....raar ja zeker vedwaald

en d8 ja ralph waarom gooi je je setje sx-en niet in de verkoop voor 50 p/s
dan hebben de instapper ook wat om te doen in t weekend
maar goed isnog gelukt,...?
- jaartjegeleden ongeveer metje sx500 x 4 32 voice synth....?
nou:dubbel::halleluja

Mensen stop maar met dat onnodige gescan. Check gewoon mijn Siel website of oude posts op dit forum.
Ik heb een perfecte overlay die je zo kan printen en op je synth kan plakken. Ook een bmp met alle mogelijke parameters en waarden. Check dat dan ook! :eureka:

Maar die interface scan heb ik volgens mij nog niet, dus die mag wel :D

Back