R8, what de ****?

Arv

Robot
Heb de R8 weer erbij gepakt voor een neuwe track. En zoals gewoonlijk heb ik weer een klote probleem.. Een of andere manier trekt de R8 ietwat complexe ritmes nietzo. Ik heb een drumtrak met wat hihats (niet zoveel, maar 16en) en wat andere percussie. Ze komen individueel uit de R8 naar de mixdesk. Nu begint alles te kraken en te ploppen! De drums (de hihats en percussie) worden volgens mij regelmatig afgekapt. Dit is irritant!! Ik heb een voorbeeldje bijgeplakt waar ik enkel een stukje percussie (simpel) waarbij je duidelijk hoort dat ie de samples niet volledig afspeelt..
Ik heb alles al geprobeerd wat ik kan bedenken. De release tijd van de samples aangepast enzo. Maar nix helpt. Ben ik dan echt tegen het randje van de R8 aan het lopen? Zal toch niet??

Weet iemand een oplossing? Want dit werkt voor geen meter.

R

Attachments

• r8.mp3
    239,1 KB · Bekeken: 65
Zulke kraken e.d. ben ik nog nooit tegengekomen. Maar kan het misschien zo zijn dat de sample wordt afgekapt omdat een andere drum getriggert wordt? Je kan namelijk in de R8 instellen dat een sample afgekapt moet worden als een andere sample afgespeeld wordt. Zodat bijvoorbeeld de open hihat wordt afgekapt als je erna een closed hihat afspeeld. Ik weet zo snel niet hoe die optie heet, maar volgens mij staat ie ergens bij de instrument options.

zoals protohuman al zegt... kan een solo/poly probleem zijn wat je beschrijft. de poppen en tikken echter niet... probeer je romkaart (als je die gebruikt! ;)) er eens in en uit te steken.... lijkt meer op een probleempje in die richting als ik je mp3 zo hoor.

de r8 kan trouwens geweldig veel aan, dus je zal echt niet snel tegen het einde van z'n mogelijkheden aanlopen.

thanx, die optie ken ik ja. Das de poly setting en de EXC setting..
Maar op een of andere manier is het nu weg.. Ik heb nix veranderd!

weird shit bro

gr
R

Ik kan het stukje helaas niet beluisteren (ik zit op mijn werk), maar loop je niet toevallig tegen de grenzen van de polyfonie aan? Ik heb zelf helaas geen idee hoeveel stemmen de R8 heeft, maar ik schat een stuk of 8 :)

Bedankt voor de snelle reacties guys. Ik denk dat het, wat Koedi zegt of de romkaart is geweest (want die heb ik er ff uit en ingestoken) of een setting die niet lekker stond, maar door opnieuw laden hersteld is..

Thanx!
gauw wat muziek opnemen voor het weer terugkomt! :D

gr
R

Back