audiophile pci output + instelling

De Voorman

Ouwe rot
Wij bouwen eigenlijk alleen maar complete tracks in midi en dan wil ik het nummer opnemen. Ik ehb een p4 3.0 met 1000> geheugen dus dat werkt wel(xp). Maar op de een of andere manier speelt die geluidskaart alles heel erg zacht af. Ik moet echt enorm gainen op een middelzware mackie(24-4)

1. hoe sluit je hem het beste aan in je audio-pc keten zodat je zonder al te veel moeite een geluid of een mix op kan nemen en af kan spelen? Hoe sluit ik hem het beste aan zonder dat ie rond gaat zingen? Output mixer> versterker> rec out versterker line in soundcard en die terug laten komen op een schuif?

2.Wat kan er verkeerd staan in mijn instellingen waardoor ie snel overstuurt opneemt en heel zacht afspeelt? terwijl de windows sounds de standaard in xp wel goed klinken klinkeken mijn opnames in cubase sx -20 db ten opzichte van het origineel analoog...

anybody?

Heb ook een Audiophile 2496 (ik neem aan dat je die bedoelt?) maar je probleem qua volume herken ik totaal niet...
(klinkt als een defectje? - gebruik je de laatste driver versie?)

Bij hardware settings -> variable signal levels / outputs kan je kiezen uit Consumer of -10dBV, ik gebruik de laatste omdat dat makkelijk in te stellen is op mijn mixer.

Verder komen al m'n synths binnen op de mixer, en wil ik daarbij alleen de WAVE output vanaf de pc horen (softsynths, VST effecten) -> die komen dus als losse inputs binnen op de mixer. Monitoring doe ik vervolgens ook vanaf mijn mixer.
Ik heb alles analoog aangesloten, dus selecteer ik bij Patchbay/Router voor H/W OUT 1/2 de keuze WaveOut 1/2.
Door dit te doen in plaats van de Monitor Mixer naar H/W OUT 1/2 te routen vermijd ik dat de boel gaat rondzingen bij opnname vanaf WaveIn 1/2 (opgenomen signaal wordt weer afgespeeld, en weer opgenomen etc.).
Als ik nu opneem hoor ik gewoon de monitoring vanuit de mixer, en bij playback komt dit op hetzelfde volume binnen via de PC WaveOut. Werkt prima!

Monitor Mixer stuur ik alleen uit naar m'n H/W OUT SP/DIF, omdat ik digitaal een klein koptelefoonversterkertje heb aangesloten. Naar keuze kan ik ook voor PC only spul (games enzo) vanaf dat versterkertje luisteren ipv via de mixer.

Wat betreft het aansluiten van je mixer: Sluit je versterker aan op de monitor-out (als die er opzit tenminste) en neem voor het aansluiten van je soundcard ingang een subgroup output of een aux output. En controleer inderdaad de instellingen op je soundcard zoals Hanz ze heeftvoorgesteld.

Welke Mackie heb je?

Slaan de meters in het control panel wel goed uit? Zoniet kijk dan of er niet ergens een fader te laag staat. Check anders of er op je mackie een pad schakelaar of -20dB of zoiets staat ingeschakeld. Ik neem aan dat je gewoon de line out van de soundcard op een (stereo) line in (of twee keer mono) van je mixer? (geen mic input!)

:okdan:

'k snap 'em even niet, hoor...

'k snap 'em even niet, hoor...

...je neemt eerste alleen MIDI op, en vervolgens ga je de audio vastleggen die van die Audiophile afkomt. Wat is dan je geluidsbron? Ik ken die Audiophile niet, maar zit daar dan soms een geluidschip op?
Of heb je wel externe synths, en wat is dan precies zo zacht? Verandert er iets aan de MIDI?

Of zit ik er helemaal naast?

Waar...

Waar...

...komt dan het geluid vandaan als hij nog geen audio heeft opgenomen, maar alleen MIDI?

Oh...

Oh...

...'k heb niet goed gekeken. Plug ins. Laat maar.

Back