Wat zijn nou fijne Equalizers ?

Origineel geplaatst door fuse
Is in het digitale domein blijven ook een optie?
Dat je bijv softe EQ's gebruikt die wel het geluid geven wat jij bedoeld?
Bijv een UAD pultec-pro versie of zo?

hmm tsja ik heb liever een bak met knoppen, maar ja je hoort wel veel goeds over de UAD.

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Ik heb ook een 5013 gehad en vond em eigenlijk niet echt spectaculair. Je hebt wel heel veel controle over je geluid, maar de EQ zelf, daar was ik niet zo van onder de indruk. Ik heb de mijne voor € 500 verkocht (via een muziekzaak) ...

Kan je er wat meer over vertellen ? Wat voor controle bedoel je ?

Je bent dus opzoek naar een Analoge stereo EQ (outboard) om goed te kunnen kleuren neem ik aan.

Welke digitale tafel heb je?

Origineel geplaatst door Backdrop
Kan je er wat meer over vertellen ? Wat voor controle bedoel je ?

Als ik me goed kan herinneren kan je op elke band de bandwijdte en frequentie aanpassen (ik werkte ervoor met het EQ (laag-mid-hoog) op mijn tafel, waar enkel het mid sweepable was en geen bandbreedte aanpassing mogelijk was, dus het verschil was vrij groot). En het gehele frequentiebereik is wel vrij ruim en flexibel dacht ik. Maar als je de kwaliteit van de EQ zelf met een doordeweekse analoge EQ op een tafel vergelijkt, dan is er niet zo erg veel verschil.

In dat geval.

Weet niet of je deze al kon?
http://www.yamaha.co.jp/english/product/proaudio/products/mixer/d_mixer/add/channel/channel.htm

Maar je betaald er wel 450 a 500€ voor. In de US 450$ dus zou je met btw en importheffing nog steeds net zoveel als hier voor moeten betalen. Tenzij je het kan regelen dat hij als gift opgestuurd wordt. Ik vind het belachelijk duur. En ik weet helemaal niet goed het klinkt ook nog en heb geen zin om dat risico te lopen. Maar goed, iemand anders kan er anders over denken.

Origineel geplaatst door fuse
En ik weet helemaal niet goed het klinkt ook nog en heb geen zin om dat risico te lopen. Maar goed, iemand anders kan er anders over denken.

Ha ! na U :)
Ja ik kende die al. Ik ben niet zo'n fan van de Yammie FX en voor dat geld kan je heel wat beters kopen lijkt me.
't lijkt me meer een ideetje van de marketing boyz. Bovendien moet je ze als 1 van de 4 effect slots gebruiken en da's leuk voor 4 kanalen maar niet zo leuk voor de overige 36 kanalen.

dat ziet er veelbelovend uit fuse :) als t ook nog zo klinkt als het eruit ziet.

Als je toch liever een analoge outboard wilt, en een TL-audio willen, kan je beter op zoek gaan naar een EQ-2, deze is stukke beter als de Ivory serie en is inzetbaar als dual mono en als stereo EQ (incl. LF en HF filter)

Je kan natuurlijk ook 2 losse mono EQ's nemen en bij een stereopath de instellingen van elkaar overnemen
(dan heb je in je prijsklasse ff wat meer keuze)

Als je die 01V verkoopt en die duizend erbij legt kom je in de buurt van een Ghost 24 LE.

gr. Tom

Ik vind de total recall erg fijn, en hijs compact genoeg om live mee te nemen.
Verder is ie gewoon transparant, das wel mooi maar dat maakt het wel moeilijker om een coherente mix te maken.
't is een compromis zeg maar dat ik d.m.v. outboard kan omzeilen.

Origineel geplaatst door Backdrop
Ha ! na U :)
Ja ik kende die al. Ik ben niet zo'n fan van de Yammie FX en voor dat geld kan je heel wat beters kopen lijkt me.
't lijkt me meer een ideetje van de marketing boyz. Bovendien moet je ze als 1 van de 4 effect slots gebruiken en da's leuk voor 4 kanalen maar niet zo leuk voor de overige 36 kanalen.

Nou ja, als je een losse EQ koopt heeft die ook maar 1 of 2 kanalen.
Die add-on fx kun je nog voor 2 effecten gebruiken. Desnoods over een bus of zo.
Ik heb altijd wel 2 fx over en die gooi ik just over m'n oude analoge bakken zodat die wat minder droog klinken.
Maar voor kleuring zijn naast EQ's ook compressors en FX units ook wel handig hoor. Niet voor niets dat ik ook 2 losse compressors en FX'en heb. Plus nog een experiment met buizen preamps en om die als insert te gebruiken werkt redelijk goed.

AB international 2 x 31 met low en high-cut filters. Ik vind het een fijne EQ. BTW AB is niet failliet zoals sommigen wellicht beweren. Ze operen onder een andere naam.8>

EQ 1 en EQ 2 van TLA

EQ 1 en EQ 2 van TLA

Mooie warme klank die wat toevoegd in deze digitale wereld. (Warmte)

Back