midi cc remappen

- -

Ouwe rot
ik wil per kanaal waarop een softsynth zit de midi cc nummers omzetten

Ik gebruik nu de novation ks4 als controller voor enkele sofsynths maar dan komen de midi cc nummers niet overeen.

Ik heb begrepen dat dit met de "input transformer" kan op cubase sx2 maar weet niet hoe ik em moet instellen.

heeeeeeeeeyyyyyyyyy,

Solov ook de weg naar het synthforum gevonden hahahahaa welkom spaceman !!!!!!

yep het filteren van midi kanalen was me al wel gelukt met die transformer, maar nu heb ik een mooie Novation ks4 die als ik dan aan zijn cut off draai zal die op cc71 ofzo zitten, maar een softsynth regelt dat dan bv op cc 70 dus wil ik in die transformer dat allemaal mooi omzetten.

Nu hebben sommige plugins van Native Instruments de mogelijkheid om deze midi cc nummers te veranderen, maar inde meeste plugins kunnen dat niet, dus kom ik bij de transformer uit.

Hey Space-robot
Ik werk zelf eigenlijk nooit meer met Cubase maar ik kan heel simpel in Ableton 4 elke controller van welke softsynth dan ook gewoon naar m'n midi-controller doormappen. Zonder gebruik te maken van extra truukjes enzo. Misschien iets voor jou om het eens in Ableton 4 te proberen???

ja abbleton 4 is intresant maar ben nu een tijdje in Cubase aan t werken en wil alles daarmee doen nu omdat ik anders alles opnieuw moet leren.
als die softsynths maar een midi-learn functie hebben zoals in pro-53 !!

Voor cubase weet ik het niet, maar bij Logic heb je wel transformers en kan je ieder inkomend cc veranderen.

Ik ken hetzelfde probleem met mijn PK6. Bij de ene synth is CC74 het filter cut-off en bij de andere synth is dat weer een andere parameter.

Heeft iemand een schema over alle CC-parameters voor VST's?

Ik zat hier ook mee te prutsen
en elke VST heeft een eigen implementatie van bepaalde CC nummers.
Er zijn wel een aantal standaard MIDI CC's die bij veel VST's werken (volume, pan, modulation enzo) maar voor VST-specifieke parameters ben je aangewezen op de documentatie van de VST

Back