[Roland] System100 sample/hold vraagje

nope iemand is me voor geweest. Komt wel weer als ik ook wat meer poen heb. Dan wil ik een hele set

Veel succes.... Die sequencer is zeldzaam en die speakers al helemaal! :)

Studio-X heeft een hele set

Origineel geplaatst door lowtech
mijn sys100-101 staat nu te koop bij musichouse. koop hem snel anders koop ik em weer terug. De vetste synth ooit

vetste synth ooit? Dat lijkt me toch sterk...

Kom ik op de vraag: wat is de definitie van "Vet"? Laatst zag ik ook staan op de MH site: "TR-606: de vette Orbital drumcomputer" ... :confused:

equate

(sorry voor de off-topic content....)

als je er een tegenkomt dan hoor je het wel. De oscilator klinkt echt vet zoals vroeger bij geluid werd gebruikt. Niet zoals de huidige hiphopgeneratie spreekt.
Vol, warm, breed, aanwezig. En ik heb er veel gehoord

ehm... de tr-606 is zeker in de nieuwe betekenis een vette drumcomputer. Het geluid is natuurlijk niet warm en breed.

Roland System 100

Roland System 100

hello daar,

Ik heb zelf zopas een system 100 gekocht en heb er al behoorlijk wat heibel mee veroorzaakt op een andere tread op dit forum...

Ze wilden daar maar niet geloven (op het 'vangelis-studio anthene' forum) dat dé systeml100 dé synth zou zijn van het bekende '70-ies nummer 'ToTheUnkownMan'.

De system100 is wel degelijk één van de 'vetste' (letterlijk) en vetste synths (in de nieuwe betekenis) allertijden...

Hij kan zonder problemen m'n ARP Odyssey de baas en die staat nochthans bekend als een Minimoog-rivaal...

De klank is gewoon dikker, voller, romiger en zwaarder in het sub dan de meeste andere analoge synths. De filter is de voorloper van de TB303 filter... Geen commentaar bij nodig kan ik vermoeden... De beste filter ooit, naar m'n mening, beter dan de Moog-filter!!

Ik heb jammergenoeg nog geen 201 module, anders zou ik dadelijk helpen. Mijn 201 module is gereserveerd en komt binnekort m'n studiootje binnenwaaien...

Wordt vervolgd...

Re: Roland System 100

Re: Roland System 100

Origineel geplaatst door rembrand
Ze wilden daar maar niet geloven (op het 'vangelis-studio anthene' forum) dat dé systeml100 dé synth zou zijn van het bekende '70-ies nummer 'ToTheUnkownMan'.

Wat een idioten daar zeg .......gelukkig kijkt er hier niemand mee;) :D

Zo zie je maar, de werkelijkheid is altijd gekker dan de vreemdste fictie. :doei:

system 100

system 100

niet erg hoor, niemand is idioot, alles is relatief en de realiteit is iets dat in de wereld van de Synths nog meer een 'relatieve' betekenis krijgt...

We zullen maar niet té filosofisch worden...

Nee, uiteindelijk heeft het niet zoveel belang welke synth welke sound gemaakt heeft maar wel wie er wat mee heeft gemaakt (of dat nu met een super zware bak is of een goedkoop brol-tuigje...)

Hoewel ik ervaar dat de synth-keuze toch wel 'dwingend' is voor de sounds die je wil maken...

Ik zie niet direct Vangelis met een Poly-800 of met wat softsynths een 'Chariots of Fire' maken...

Howel je met die dingen toch veel kan binnen sommige genres.

het is meer zonde om zéér zwaar uitgerust te zijn met allerlei tuig en er niets mee te doen, dus:

ik ga zwijgen en....... muziek maken!!!!!!

Origineel geplaatst door smackos
Ik heb vangelis opgebeld en hij zegt dat het alleen met een CRUMAR synth is gemaakt

Origineel geplaatst door fuse
Wel slim. Zo niet de beste oplossing.

:W

effe bellen...

effe bellen...

zou er via zijn management geen mogelijkheid bestaan om gewoonweg dat soort vragen (onder geschreven vorm mss best) te kunnen stellen?

zou best zijn maar alle mysteries zijn dan wel weg... (als z'n geheugen dat toelaat want heb vele artietsen al naar hun synths gevraagd en niet iedereen kan zich alles herinneren of wil gewoon de 'geheimen' niet prijs geven...)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Maar sample en hold.... Hoe leg ik dat uit?
Een sample en hold unit heeft meestal 2 inputs en 1 output. Je hebt een signaal bijvoorbeeld een noise bron die je op de eerste input zet. Verder een trigger signaal (bijvoorbeeld een clock pulse) op ingang 2. Bij de opgaande flank van het trigger signaal pakt de unit het signaal van ingang 1 en die houdt ie aan tot de volgende opgaande flank van ingang 2.
wat jij hier beschrijft is een flip/flop, 2 signalen die om beurten worden binnengelaten.

normaal gesproken is S en H zo:

INPUT:
- noise (pink, normaal gesproken)
- clock

OUTPUT
- value (cv)

heb m'n system100 module 102 pas vo week

heb m'n system100 module 102 pas vo week

los van de System100 S/H probleem: iemand interesse om een Sequential Circuits Six track te kopen? Een medewerker van mij heeft er eentje te koop sinds hij een P5 heeft...

System100

System100

ha, dus het S/H probleem is al opgelost... goed zo...

kan in rustig m'n 201 module verkennen volgende week

Back