Eko Computerythm

jgeers01

Analogue Age
Ik kom erg weining info tegen over deze oude drumcoputer (of is het nou toch een naaimachine?), behalve dan dat Jarre 'm gebruikt zou hebben (http://www.jarrography.free.fr/details_equipement_audio.php?id_equip=117)

Wie kan er wat over vertellen over dit apparaat? Hoe werkt 'ie en vooral hoe klinkt 'ie? Ik ben benieuwd of er samples te beluisteren zijn...
clavier2.jpg

Weinig over te vinden, dat ding...

Ik vermoed dat de fabrikant uit Italie komt, vroeger maakten ze ook drum machines en baspedalen, tegenwoordig alleen nog maar gitaren en banjo's, of iets dergelijks. :D -> www.eko.it

Je ziet de Computerythm trouwens behoorlijk voorbij komen op het 'Place de la Concorde' concert van Jarre.
Helaas -zoals zovaak bij Jarre- is (zonder praktijkervaring) niet echt te herleiden welk geluid nou waaruit komt.
Dit omdat hij rustig Eminent geluiden 'playbackt' op een Yamaha CS-60, bijvoorbeeld... :D

Hoe werkt het apparaat? Ik *denk* dat ieder druminstrument een eigen horizontale 'regel' heeft, waar middels een aan/uit drukknopje een stap kan worden geactiveerd. Volgens mij worden de knopjes verlicht tijdens het lopen door de stappen heen, meen ik me te herinneren. Eigenlijk niet veel verschillend van een Roland X0X stepseq.
Per druminstrument zal je wel individueel het volume en de panning kunnen besturen middels de knopjes links van de 'regels'. Vermoedelijk zitten daar ook individuele outputs? De knopjes onderaan lijken me voor het zetten van tempo, misschien ook voor het veranderen van de drumgeluiden, maar dat is pure speculatie.

Dank voor je bericht.

Ik zag laatst het AERO concert van Jarre (Denemarken) en het viel me inderdaad op dat er erg veel geplaybackt werd. Teleurstellend maar ook wel weer begrijpelijk. Ik zal de opname van Concorde er ook eens op naslaan...

Ik ben benieuwd of iemand opnames heeft...

Back