Probleem met protools LE

artists-choice

Ouwe rot
Ik ben een trouw Protools gebruiker en het programma bevalt me uitstekend.
Ik heb wel een paar probleempjes waar ik graag wat antwoorden op wil hebben.

Ik had laatst opnames van een track en tijdens het editen van de zang bleef mijn computer ineens zonder enige aanleiding hangen.
Ik had de autosave aanstaan en dacht dus dat alles nog bewaard was. Maar helaas. De tot toen opgenomen zang was allemaal pleite. Overnieuw dus maar weer, wat bij de klant niet zo goed overkwam.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dat kan veranderen zodat die niet zomaar wegvalt.

2e probleem heb ik met mijn CPU.
In protools kun je verschillende CPU rates kiezen.
Als ik 2 softsynths open heb staan, wat EQ´s en een multiband compressor op de master. Als ik dan op play wil drukken krijg ik een warning dat mijn CPU rate fout is. Ik heb het op alle Rate geprobeert maar bij elke rate geeft die dat probleem.

Ik heb een Paradigit Voyager Notebook,
Intel pentium M processor 1300MHz
Klok snelheid 1.30 GHz
512 MB Ram geheugen waar 4 MB vanaf gaat voor mijn videokaart (blijft notebook)

Ik gebruik daarbij een DIGIDESIGN DIGI002 Mengtafel via firewire

Heeft iemand deze problemen ook of kan iemand mij hiermee helpen????

Autosave is niet zo safe als je denkt:

Het saved je werk op soms lastige momenten, waardoor je systeem sneller kan crashen (bij een hoge cpu belasting bijvoorbeeld) en je nooit weet wat je laatste savepunt is.

* Het is op zich veel handiger om jezelf aan te leren, om na elke actie <ctrl+s> of de save butten op je digi002 in te drukken.

Met de cpu rate, bedoel je daarmee de limitation van je cpu gebruik?

* Gebruik je een apparte drive voor je audiosporen en op hoeveel % staan je cpu limit en DEA buffer nu?

Hi
In Protools Le 6.7 worden er automatich backups gemaakt die worden weggeschreven als aparte sessies, Heb me er nog niet verder in verdiept of je er ook dingen aan in kunt stellen. Maar het terug halen na een crash gaat goed.

Als je CPU usage limit zo hoog mogelijk zet in Choose Setups > Playback engine kan Protools tenminste je processor volledig belasten. Ook kun je aangeven dat je de Buffer Underrun Errors niet weergegeven worden Choose Setups > Hardware Setups. Het probleem is hier niet mee opgelost maar je krijgt niet meer die hinderlijke pop up screens te zien en je sessie loopt gewoon door.

Op bladzijde 24 tot 26 van je handleiding staat bovenstaande ook beschreven

Die back ups da6t is die autosave.... maar daar vond ik mijn zangfiles niet meer in terug inw elke sessie dan ook

Dat van die cpu ga ik eens proberen bedankt

Ik gebruik verder geen apparte schijf voor me audiofiles....
Ik heb met inzingen meestal me cpu rate op het laagste staan ivm synths op de aux-en
Maar die zet ik weer op zijn hoogst als het klaar is.

De rest staat gewoon op default level 2 dus

Back