Akai S6000 IDE connector op moederbord wie gebruikt m?

mikemix

push the button!
Ik ben benieuwd wie de IDE socket op het moederbord gebruikt,
ik probeer een interne-Zip via deze aansluiting aan de praat te krijgen maar krijg m niet werkend.
Zip als master ingesteld en de jumpersetting op het moederbord (naast de socket) op
verschillende manieren ingesteld, maar helaas niks mocht baten, wie o wie?

De scsi aansluiting op het moederbord doet het daarentegen wél.
Daar heb ik een interne HD op aangesloten.

Ik heb even een foto van de IDE socket gemaakt, en heb de jumperswitch omcirkelt.
Ik hoor het graag!

Attachments

• dsc_0037.jpg
    dsc_0037.jpg
    84,3 KB · Bekeken: 95
Top dat je hierover begint! Van de week net Boemtjak gecontact om te vragen of ie een hd'tje in jouw ex S5000 kan bouwen. Heb nog een paar ide's liggen dus via zo'n connector [mits aanwezig in de S5000] zou de beste oplossing zijn.

Re: Akai S6000 IDE connector op moederbord wie gebruikt m?

]Ik ben benieuwd wie de IDE socket op het moederbord gebruikt,

Ik denk niemand. Achter die socket hangt geen IDE controller en hij wordt verder ook niet ondersteund
door het OS. Het is een aansluiting voor de IDE option, zoals er ook bij staat. En die option is nooit op de markt gekomen.

In een standaard S-5000 kun je trouwens alleen maar SCSI HD's kwijt, maar er bestaat een optionele SCSI naar IDE adapter van Akai waardoor je ook gewone IDE schijven kunt gebruiken (alhoewel weer niet iedere IDE schijf hier geschikt voor blijkt te zijn). Ik weet dus niet of er al zo'n adapter in jouw S-5000 zit, anders is het natuurlijk het goedkoopst om een flinke IDE schijf erin te zetten en als die adapter er niet in zit, dan zal het goedkoper zijn om er een SCSI schijf in te zetten.

Weet iemand toevoelig hoe zo'n adapter er uitziet?

Re: Re: Akai S6000 IDE connector op moederbord wie gebruikt m?

Re: Re: Akai S6000 IDE connector op moederbord wie gebruikt m?

Origineel geplaatst door etaoin
Ik denk niemand. Achter die socket hangt geen IDE controller en hij wordt verder ook niet ondersteund
door het OS. Het is een aansluiting voor de IDE option, zoals er ook bij staat. En die option is nooit op de markt gekomen.

Bedankt voor de uitleg....ik was er al bang voor...ai.
Option...idd.. maar echt bij Akai kan je alles verwachten, zie mijn andere thread over het aansluiten
van een interne HD in de S3200XL.
Daar zit de socket gewoon verkeerd om op het moederbord!
Jammer, dan moet er een scsi-Zip in, kan natuurlijk ook, andere id, alleen had ik een IDE hier
werkloos rondslingeren, vandaar.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Weet iemand toevoelig hoe zo'n adapter er uitziet?

Hey kerel, ik heb eens via de marktplaats hier op't Synthforum eentje kunnen scoren voor mijn S6000.
Het is het orginele Akai kitje wat een heleboel geld scheelde, ik zie het eigenlijk (bijna) nooit (meer).
Ik heb er nu een 20gieg IDE schijf in hangen.
Is heeeeeel veeeel opslag, maar had m liggen, en werkt perfect, en lekker stil tov SCSI.

Als je er een foto van wilt zien kan ik m vanavond wel even maken hoor, laat maar even weten.
Boemtsjak is een kei wat schijven inbouwen betreft in Akai samplers, hij heeft mij recent
geholpen met mijn S3200XL, daar zaten heel wat haken en ogen aan.
Met de S5000 zal dat veel minder moeite kosten, dat is dan een eitje.

Succes, en laat het maar even weten.

Graag even een foto'tje, maar geen haast want ik kom er toch niet eerder dan donderdag aan toe om m'n S5000 open te schroeven!

Alvast bedankt!

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Graag even een foto'tje, maar geen haast want ik kom er toch niet eerder dan donderdag aan toe om m'n S5000 open te schroeven!

Alvast bedankt!

Geen probleem, ga ik regelen voor je, ik heb ook nog wel even contact met Martijn,
ik mail m wel even.

Ow Yawgmoth, voor ik het vergeet, denk er ook om dat er een speciale stroom-
stekker nodig is voor op het voedingsboard!

Zal Boemtsjak daar wel even over contacten, tis de zelfde als in de S3200XL.

Back