Roland MC-303 + fruityloops

Heb je de master sync output in FL goed staan (d.w.z..juiste midi poort geselecteert)? Je mc-303 moet je in slave modus zetten. Ik heb het apparaat zelf niet, maar dat zou gewoon moeten kunnen zover ik weet.

Origineel geplaatst door LoFiye
Heb je de master sync output in FL goed staan (d.w.z..juiste midi poort geselecteert)? Je mc-303 moet je in slave modus zetten. Ik heb het apparaat zelf niet, maar dat zou gewoon moeten kunnen zover ik weet.
hij wil omgekeerd volgens mij: mc303 als master. weet dat de FL midi instellingen nogal omslachtig zijn maar kan je niet veel verder helpen. weet wel dat de mc303 midi capaciteiten volkomen ruk zijn.

o ok thnx, ja t was dus t id om de mc-303 als master te gebruiken en dan meerdere instanties van fl gesynchd aan elkaar te kunnen mixen.

maar k zal probere fl als master te gebruike thnx iig

Hoe zit dat met die poorten enzo? welke moet k in fl selecteren en hoe doe je dat met je mc-303

ah ok thnx, nu staan iig bij fl de instellingen goed. de master synch out werkt. maar ik heb geen handleiding bij mn mc303 gekregen.. hoe moet ik nou ook bijv poort nr 1 selecteren?

de mc303 staat wel op slave en als ik op play druk staat ie klaar voor input(alleen maar streepjes in het display), maar als ik fruityloops aanzet speelt alleen fruityloops, de mc303 doet nix...

Vergeet ook niet 'Enable MIDI Master sync' aan te vinken in het 'options' menu anders gebeurt er alsnog niet veel. Misschien moet dit i.c.m 'Enable MIDI output', maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen (ik gebruik enkel MIDI out zonder verder een apparaat te syncen).

Met een beetje experimenteren en lezen kom je een heel eind...

Wat een gezeik weer over die mc-303.:r
Dat gezeur over dat midi van dat ding ruk is slaat nergens op, je moet er allleen mee leren omgaan en dat is voor sommige mensen toch wel moeilijk.

Als je de mc-303 als slave instelt, werkt ie inderdaad niet als je op play drukt, want hij is slave.
Je moet dan op play van fruity loops klikken. OK dat was al gelukt zag ik...

Als de mc-303 in de normal mode staat begint hij gewoon in de maat mee te lopen.
Contoleer even of het groene ledje van de playknop brandt. Als dit niet zo is ligt het probleem bij FL of de midi verbinding.

Als je dan niks hoort kan het zijn dat je geselcteerde pattern leeg is, je volume te laag staat of hij staat niet aan.:D

Om extern een part aan en uit te zetten kan je gebruik maken van sysex messages, maar hoe dit in FL moet weet ik niet.

Moet je even hier bij supplemental notes kijken:
http://www.geocities.com/wjdegraaf_geo/mc303/midi.html

Overigens... mijn HR-16B synct SOMS aan Fruityloops en soms ook niet. Da's nog eens gek. Ik klik gewoon Midi Master Sync of zoiets aan bij options en dan doet hij het de ene keer wel en de andere keer niet. Als hij het toevallig doet dan reset de HR-16b zijn klok niet wanneer je FL stopt, oftewel dan gaat ie ergens halverwege zijn song door terwijl FL van voren af aan begint. Cubase volgt ie uitstekend. Iemand een idee?

Back